Announcement

Collapse
No announcement yet.

Val av slutsteg? (DLS)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Val av slutsteg? (DLS)

Jag har installerat ett framsystem DLS ultimate up6i som just nu drivs på ett rf steg (mono tror jag).
    Min tanke är att jag ska installera ett bakkitt dls ultimate ux26 (coaxial).

Det jag undrar är vad skulle ni rekommendera att man fixade för slutsteg till att kunna driva dessa två system?

Mvh / I

Re: Val av slutsteg? (DLS)

Värt att nämna kanske är att stereon har endast två lågnivåer, front och bas. Funkar det att köra två system genom en lågnivå?

Comment

Vad har du för framtidsplaner? Kommer du att kunna hålla dig från uppgraderingar i framtiden? Då räcker det med ett tvåkanalssteg och coax drivet av hu. Om du kommer att byta hu i framtiden så att du får fler lågnivåer så kan du köpa ett fyrkanalssteg så att du kan dela aktivt.

Rådet jag ger nu är att skippa coaxerna och köp ett bättre steg istället, det kommer du aldrig att ångra!
      Diq Khongwong, telefon: 070 327 24 08

Audi coupe' quattro 1985 med Amega Genesis Alpine

Tack till Pierre Sjöström , Micke Forssberg och Gravyrbutiken för all hjälp!

Min projekttråd: DIQ´s AUDIo, nya bilder läggs alltid på de två första sidorna

Comment

Originally posted by diq View Post
        Vad har du för framtidsplaner? Kommer du att kunna hålla dig från uppgraderingar i framtiden? Då räcker det med ett tvåkanalssteg och coax drivet av hu. Om du kommer att byta hu i framtiden så att du får fler lågnivåer så kan du köpa ett fyrkanalssteg så att du kan dela aktivt.

Rådet jag ger nu är att skippa coaxerna och köp ett bättre steg istället, det kommer du aldrig att ångra!

Jag kommer förmodligen att byta hu i framtiden.
        Men kan verkligen En JVC KD-X50BT (som jag har idag) kunna driva dessa coax (ux26) utan problem? Jag har en v70n 01. Och bak sitter det idag ett två kit system (volvo orginal) varav diskanterna bak i skuffen (låter helvete).

Kommer sist att skaffa någon bra bas till allt det här, men med fokus på bra högtalare först.

Kommer inte att ha bråttom och köpa alldeles för dåliga grejer. Blir att man får köpa en sak i taget/månaden.

Och jag vill hålla mig till dls.

Så rådet nu först är alltså ett steg? Något då som kan driva två system?

Mvh / I

Comment

Om du då köper ett DLS A4 så har du fina möjligheter för framtiden. Dåhar du ett steg för dagens krav och slipper köpa och sälja och förlora en massa pengar när du vill uppgradera.

Comment

Originally posted by diq View Post
            Om du då köper ett DLS A4 så har du fina möjligheter för framtiden. Dåhar du ett steg för dagens krav och slipper köpa och sälja och förlora en massa pengar när du vill uppgradera.
            Tack för tipset. Har kollat in steget nu och det ser ut som ett steg för mig. Men fan alltså, priset är ju inte att leka med =) , men ska man ha bra grejer så ska man.

Tack en engång

Mvh / I

Comment

Jag köper hellre bra grejer begagnat än billigt skräp nytt. Kolla köp och sälj här på forumet och blocket mm så hittar du nog ett ganska fort.

Comment

Working...
              X