Announcement

Collapse
No announcement yet.

Montera Silent Coat i minusgrader.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Montera Silent Coat i minusgrader.

Less på att inte ha tagit bygget framåt på ett tag. Måste in med dämpmattor i nästa steg och har inte något uppvärmt ställe att vara på utan bilen står utomhus. Har försökt hinna info om detta men hittar inget om lämplig monteringstemperatur. Någon som provat att montera i kyla? Tänker då mest på om limmet kanske släpper lättare om man gör det utan att plåten är någorlunda lagom temp på.
    Tips någon??
    Fd tävlande med min Citroën C5.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012

sigpic

Samarbetspartners:
    Ljudbyggaren

Re: Montera Silent Coat i minusgrader.

är väl alltid rekommenderat att ha bilen varm när man ska montera alla dubbelhäftande saker? (dämpmatta,antenner etc)

Kan inte åka till en mack med gördetsjälv hall o hyra ett par timmar eller nå?

Comment

Jag gjorde det förra vintern i 10-15 minus grader. Det man får göra är att torka plåten ordentligt med tsprit, sedan värmer man plåten lite så den torkar ordentligt. Sedan kan man lägga på mattan och rulla ut den ordentligt samtidigt som man värmer lite lätt med värmepistolen. Sitter som berget i min bil.
      TEAM STALLBASVERKSTAN
      Tack till min sponsor:
      AI-GROUP.se
      Samt stort tack till:
      Elektronikservice i hemse
      Seastreamsgarage.se

Comment

Värm upp plåten lite lätt med värmepistol först så går det alldeles utmärkt
        TACK TILL DBAKUTEN & CARSOUND.SE
        SM 1a i SuperStreet NW 2012.
        SM 1a i BassRace 149,9dB 2013.
        SM 1a i Extreme 2013.
        SM 2a i BassRace 149,9dB 2014.
        SM 1a i Extreme 2014.
        SM 1a i BassRace 149,9 2015.
        SM 1a i Extreme 2015.
        EM 2a i BassRace 149,9 2015.
        EM 3a i Extreme 3+ 2015.

Comment

rekomendation precis som broder tuck skriver är ju att montera allt dubbelhäftande i normal rums temp, men de kan säkert funka i kyla med. DOCK skulle jag heldre hyra in mig i ett garage/gds hall osv en stund istället för att stå i kylan å kladda med skiten, inte pga att de eventuellt kan släppa utan just pga att de e minusgrader som du ska stå å göra jobbet i. *och ja, jag fullkommligen hatar klimat under +20 grader *
          De finns bara ett sätt å göra saker å ting på, och de är rätt sätt, vad som däremot är rätt finns de många åsikter om........

Comment

Tack för tipsen.
            Finns ingen gds i närheten som har försvarbart pris och med mitt flyt så hann man precis börja fundera i dessa banor innan en ny is-tid slog till. Jaja.....bara att vänta, förr eller senare kommer ett tillfälle.
            Fd tävlande med min Citroën C5.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012

sigpic

Samarbetspartners:
            Ljudbyggaren

Comment

Kör ner i ett stort allmänt garage o göm dig i ett hörn vill du kan du även slänga i en tia i automaten

Comment

Working...
              X