Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips på mellanregister!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Tips på mellanregister!

    Omnes BB 3.01 tillverkas av Tang-Bang och är en modifierad version av W3-871S med bättre frekvenssvar, då Tang-Band versionen peakar 3-4db vid 3-4khz. Denna lät fruktansvärt bra även icke inspelad när jag testa den fullrange med ett simpelt 6db högpass filter vid 120hz. Nästan gratis ju

    Liknar satellithögtalarna på Logitech datorhögtalare... fast svarta.

    Lite miniinfo: http://www.spectrumaudio.de/breit/om...dioBB3.01.html

    Comment


    • #47
      Re: Tips på mellanregister!

      Märker dock att de blir känsliga över 12khz, rör man huvudet 2-3dm åt sidorna tappar man ljud högre upp, bör nog kompletteras med diskant om du inte riktar dom helt on-axis

      Comment


      • #48
        Re: Tips på mellanregister!

        Originally posted by K_arlstrom View Post
        Kidnappar tråden lite, hoppas det inte gör nått
        Funderar på hur jag ska göra i min peugeot, dubbla TEC sq6'or åker in i dörrarna, tänker dela systemet aktivt och antingen så kör jag med originaldiskanterna i brädan eller i A-stolparna.
        Funderar även på att byta ut diskanterna till någonting som går djupare, vilket känns vettigt..
        Funderar på Amega q-cox 350 och Ground zero plutonium gzpm 80 sq, eller så två billigare alternativ som förhoppningsvis kan fungera utan diskant (on axis) då jag ska köra med tidskomp ! Omnes audio BB 3.01 enligt förslag här i tråden och Peerless 830986.

        Musik ska spelas med stampa takten känsla, högt och rent ! Några synpunkter ?
        Föreslår att du ställer denna fråga i det egen tråd med lite mer info om vilken modell du har och hur resten på din anläggning ser ut.
        /tycker Erik.

        Comment

        Working...
        X