Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uppgradera ljud i en ny Passat kombi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Uppgradera ljud i en ny Passat kombi

    Hej alla!
    Jag är ny här på forumet och kan inte så mycket om billjud men jag tycker om bra ljud.
    Jag har köpt en ny bil som innehåller ett paket som heter "Volkswagen Sound".
    Det låter ärligt talat inget vidare så jag funderar på vad man kan göra för att förbättra detta för rimliga pengar (kanske 10-15000kr...).
    Det som jag upplever är att det låter lite burkigt och orent. Jag skulle vilja ha ett system med lite klarare och tightare ljud. Kanske även lite mer bas.
    Jag vill inte bygga om hela bilen utseendemässigt utan är mer inne på byta dörrhögtalare, kanske byta steg (sitter under förarstolen), kanske en aktiv liten subbas. Vad vet jag?!
    Hur stora är original dörrhögtalare i denna bil? Vad passar?
    Eftersom jag inte kan något om montage så tänker jag nog lämna in bilen för detta arbete. Någon som kan rekommendera en bra och nogrann firma i Stockholm med omnejd.
    Tyckande, tankar och ideér mottages varmt!

  • #2
    Re: Uppgradera ljud i en ny Passat kombi

    Jag tycker att Seastreams Garage i Kungsängen är en seriös firma.
    http://www.seastreamsgarage.se/

    Comment


    • #3
      Re: Uppgradera ljud i en ny Passat kombi

      Kan inte annat än hålla med! Åk dit och kika lite och snacka med Pierre så kommer nu säkert fram till en vettig lösning, montering fixar han också.
      Mitt projekt: Volvo V60
      BRL - B2 & Dayton

      More to come...

      Comment


      • #4
        Re: Uppgradera ljud i en ny Passat kombi

        lapa, har du hittat något som passar dig än?
        Annars kan jag rekomendera Mosconi som har ett steg med inbygg DSP och kablage som skall det göra enkelt att koppla in i bilens system. Kolla med Ljudbyggaren.se
        Steget heter Mosconi Gladen One 120.4 DSP

        Fram sitter det 6,5" högtalare.
        Vis vobiscum sit!

        Comment

        Working...
        X