Announcement

Collapse
No announcement yet.

Inställning av pioneer p99rs

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Inställning av pioneer p99rs

    Hej!

    Har haft väldigt problem med inställning av denna maskin, då de är väldigt avancerad så har jag givit upp hoppet om att ställa in den själv.

    Tänkte höra om det är någon här på forumet som är skicklig på denna maskin och kan tänka sig att hjälpa mig med inställning av denna mot en slant?

    Mvh
    Mattias

  • #2
    Re: Inställning av pioneer p99rs

    låter ju inte bra hur avancerad?

    Comment


    • #3
      Re: Inställning av pioneer p99rs

      Är det den nyare väldigt trevliga maskinen så är jag själv nyfiken på den då jag själv har planer på att införskaffa en.
      Småpillat i Piosystem förr och kan ta mig en titt både för att stilla min nyfikenhet och hjälpa dig.
      Är det den äldre så har min polare på Tjörn en sådan...
      Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
      ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

      Comment


      • #4
        Re: Inställning av pioneer p99rs

        De flesta butiker som säljer en såpass avancerad maskin brukar hjälpa en med en "grund inställning", så åk till butiken där Du köpt den så hjälper de Dig nog.

        Skulle de mot all förmodan inte hjälpa Dig så finns d ju ett par andra butiker i närheten av Göteborg.
        Jag personligen skulle nog välja en butik med lite tävlings framgångar, på så vis vet man att de har lite koll på det här med ljud...

        Lycka till

        Mvh
        Rutger
        Du lär så länge du lever, heter det.
        Jag tror att motsatsen är lika sann.
        Bengt Feldreich
        _______________________________________
        _______________________________________

        Comment


        • #5
          Re: Inställning av pioneer p99rs

          Okej, skulle vara jätte bra om du hade lust att kika på den
          Det är den nya maskinen, den är drygt ett halv år gammal.

          Har varit runt en del butiker, men vissa vill inte pilla med den alls å andra säger att den e svår inställd å kan kosta mkt att ställa in pga av att de tar långtid att ställa in den ordentligt.

          Comment


          • #6
            Re: Inställning av pioneer p99rs

            Originally posted by rutger j View Post
            så åk till butiken där Du köpt den så hjälper de Dig nog.
            Originally posted by Nofear87 View Post
            Har varit runt en del butiker, men vissa vill inte pilla med den alls å andra säger att den e svår inställd å kan kosta mkt att ställa in pga av att de tar långtid att ställa in den ordentligt.
            Men var har du köpt den? (Jag förringar inte Rävens hjälp?)

            Pierre
            Last edited by Horsyhorse; November 19, 2010, 11:20.
            SEASTREAMS GARAGE


            ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

            Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

            Comment


            • #7
              Re: Inställning av pioneer p99rs

              Köpte den från Blekingebilradio

              Comment


              • #8
                Re: Inställning av pioneer p99rs

                Det är ju en avancerad maskin, och då är det extra viktigt att kunna få support i form av en grundinställning t.ex.
                Det får man(hoppas verkligen att det är så överallt)när man handlar i en fysisk shop i närheten av där man bor.

                Pierre
                SEASTREAMS GARAGE


                ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

                Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

                Comment


                • #9
                  Re: Inställning av pioneer p99rs

                  Pioneer P99Rs är inte enkel att hantera!

                  Man får hoppa fram och tillbaks för att komma åt rätt parrametrar, jag har tweakat en del med P99Rs och förstår att vissa butiker säger nej!

                  Men ring Jimmy på BB då han säkerligen hjälper dig på traven!
                  Support får man alltid av oss som varit med ett tag och har koll på tävlingsmaskinerna!
                  sigpic

                  We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                  Ljudbyggaren sedan 1998

                  Importör av Mosconi, Gladen
                  Se oss på Facebook för nyheter.

                  Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                  Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                  International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                  Comment


                  • #10
                    Re: Inställning av pioneer p99rs

                    Aa navigeringen i den är inte den bästa sen tycker jag i övrigt att menysystemet är värdelöst i den.

                    Har snackat med Jimmy en del om den och han har alltid försökt hjälpa mig så gott han kan, men problemet är väl de att jag inte kan tillräckligt mkt för att lyckas ställa in den.
                    Det kräver ju en del kunskap för att kunna ställa in den optimalt.

                    Mvh
                    Mattias

                    Comment


                    • #11
                      Re: Inställning av pioneer p99rs

                      Ta och ring o fråga Patrik Skogholm på BRL Trollhättan annars.
                      Han är en fena på tweak.
                      Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                      ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                      Comment


                      • #12
                        Re: Inställning av pioneer p99rs

                        Jag fatta noll av hur man ställde in delningsfiltrena till först, men fick plötsligt en "aha-upplevelse" sedan dess kan jag stereon utantill

                        Comment


                        • #13
                          Re: Inställning av pioneer p99rs

                          Maskinen är lite knepig innan man lärt sig den och efter det är den bara ett irritationsmoment när det kommer just till justering av filter inställningarna.

                          Har haft min sen i somras och är tvärnöjd med allt utom just hur man går till väga när man juster delningar, nivåer samt att man inte har flera olika minnen man kan spara just tidskomp och delningar i utan endast flera minnen för eq.
                          Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

                          Comment


                          • #14
                            Re: Inställning av pioneer p99rs

                            Originally posted by jensclaudius View Post
                            Maskinen är lite knepig innan man lärt sig den och efter det är den bara ett irritationsmoment när det kommer just till justering av filter inställningarna.

                            Har haft min sen i somras och är tvärnöjd med allt utom just hur man går till väga när man juster delningar, nivåer samt att man inte har flera olika minnen man kan spara just tidskomp och delningar i utan endast flera minnen för eq.
                            jepp, men jag tycker Kvaliteten på ljudet överröstar dom problemen för mej, jämf med ljudet i 9887R (som jag tyckte kändes som en leksak med julgransbelysning)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Inställning av pioneer p99rs

                              Originally posted by Pajoneer View Post
                              jepp, men jag tycker Kvaliteten på ljudet överröstar dom problemen för mej, jämf med ljudet i 9887R (som jag tyckte kändes som en leksak med julgransbelysning)
                              Alla gånger, jag bytte ut min P9:a mot denna maskin och tycker att ljudet blev ett klart lyft.
                              Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

                              Comment

                              Working...
                              X