Announcement

Collapse
No announcement yet.

Testa slutsteg mm.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Testa slutsteg mm.

    Tjena,
    Tänkte testa/motionera lite saker på bänk och undrar bara lite vad som skulle rekommenderas för att leverera 12-13volt. Behöver ju inga 100A men kanske inte räcker men nån liten adapter. Kommer inte köra längre stunder och inte högt, mest för att se ifall de fungerar efter en tids förvaring. Saker kan ju klegga igen om de bara står tyvärr. Såg att Kjell o Co hade ett nätaggregat som kanske hade funkat?
    Kjell.com

    Eller tänker jag för mycket, räcker det o köra med ett fristående bilbatteri bara?

    Tack på förhand!

  • #2
    Re: Testa slutsteg mm.

    Originally posted by hylsan
    Tjena,
    Tänkte testa/motionera lite saker på bänk och undrar bara lite vad som skulle rekommenderas för att leverera 12-13volt. Behöver ju inga 100A men kanske inte räcker men nån liten adapter. Kommer inte köra längre stunder och inte högt, mest för att se ifall de fungerar efter en tids förvaring. Saker kan ju klegga igen om de bara står tyvärr. Såg att Kjell o Co hade ett nätaggregat som kanske hade funkat?
    Kjell.com

    Eller tänker jag för mycket, räcker det o köra med ett fristående bilbatteri bara?

    Tack på förhand!
    Det räcker med batteri, men Du måste ha en laddare ocksa.
    Du kan köpa t.ex. CTEK 25A, i så fall det räcker bara laddare, utan batteri.
    Annars jag har en gammal Mundorf PSU som jag tänker att sälja den (13.8V 30A current och max 60A) Den är riktig tung, så jag skulle vilja inte skicka

    Comment


    • #3
      Re: Testa slutsteg mm.

      För låg spänning och/eller för lite tillgänglig ström dödar steg, så ett laddat batteri och gärna en bra laddare på det är att rekommendera.

      Eller köp krismans power supply unit.
      Vis vobiscum sit!

      Comment


      • #4
        Re: Testa slutsteg mm.

        Intressant. Har en enklare ctek, kan man ladda under belastning?

        Tyvärr är jag inte i Malmö så ofta.

        Comment


        • #5
          Re: Testa slutsteg mm.

          Originally posted by hylsan View Post
          Intressant. Har en enklare ctek, kan man ladda under belastning?
          Ja det kan du.
          Vis vobiscum sit!

          Comment


          • #6
            Re: Testa slutsteg mm.

            Strömaggregat till RC laddare funkar kanon, om men har ett sådant.
            Jag har ett ställbart 12-24V 450W aggregat köpt på Hobbyking för rimlig peng som visat sig vara bra till mer än att mata RC laddare.

            Comment

            Working...
            X