![]() |
|
SPL - Effekt och hög volym Allt som gör att du spelar högre! Även demo/show-frågor hör hemma här. |
![]() |
|
Thread Tools |
![]() |
#1 |
Member
![]() |
![]() tjena tänkte kolla om nån här vet om ground zero är ett okej märke då jag blev lite intresserad av en Ground Zero Iridium GZIW 10SPL
skickar med en länk på basen här http://www.bilstereohornan.se/ground...ziw-1-spl:6859 då jag antagligen kommer köpa en 15 liters sluten baslåda anpassad för audi a4 b6/b7 så tänkte jag att den basen borde funka då den behöver en lådvolym på 18 liter i sluten låda så då diffar det bara 3 liter eller vad tror ni? behöver man ha en låda på exakt 18 liter ? och mitt steg ett gas alpha 500.1 monoblock borde ju räcka att driva den basen med om det går o koppla ner till 1 ohm då steget levererar 500watt rms i 1ohm Last edited by danne_69; July 3rd, 2017 at 16:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Senior Member
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Absolut inget fel på GZ, ett väl etablerat märke(är kanske en underdrift).
Montera basen med magneten utanför lådan så spar du några liter. Är du skeptisk till GZ så finns det en JL 10w3 på min hylla.
![]() |
#3 | |
Member
![]() |
![]() Quote:
skeptisk vet jag inte men tänkte lika bra o kolla upp så man inte köper nått som kanske inte är bra, när man kan kolla så lätt med er experter här på forumet =) jasså en jl bas är den ny ? och är den passande för en låda på endast 15 liter va har du tänkt för pris? mvh daniel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Senior Member
![]() Quote:
Den är inte ny men den är billig, dock inser jag nu när jag läste hela din post att slutsteget förmodligen är i klenaste laget. //Pontus
![]() |
![]() |
#5 | |
Member
![]() |
![]() Quote:
är det även i klenaste laget för ground zero basen ? eller är jl basen du har mer krävande ? mvh daniel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Senior Member
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#7 | |
Member
![]() |
![]() Quote:
är det så med ground zero basen också ?? eller tror du mitt steg funkar bättre till den ?? mvh daniel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Senior Member
![]() Quote:
![]() GZ basen har dubbla 2ohms spolar vilka du kan parallellkoppla till 1ohm alternativt seriekoppla till 4ohm. Basen kommer kommer sannolikt spela högre om du kör steget i 1ohm då det levererar mer effekt.
![]() |
![]() |
#9 | |
Member
![]() |
![]() Quote:
a jag försöker lära mej o alla börjar ju nånstans då tror jag iaf att jag är säker på att skaffa en bas som har dubbla talspolar iaf fick svar från de på bilstereo hörnan frågade va de rekomenderade till den modellanpassade baslådan såhär svarade dom Hej Daniel, Hmm Ground Zero själva rekommenderar från 18L till den basen. Men även i 18L ser den ut att spela ganska klen djupbas, den rullar av rätt tidigt alltså. För ett liknande pris skulle jag hellre välja JL Audio 10W0v3 http://www.bilstereohornan.se/jl-audio-1-w-v3-4:609 Och om du kan tänka dig att gå upp lite i pris så är detta den bästa basen för ändamålet jag kan tänka mig: http://www.bilstereohornan.se/phoenix-gold-sx11-d2:7108 Mvh Claes så man blev ju rätt intresserad av phoenix gold basen då den har dubbla talspolar vad tror du om den basen är phoenix gold ett bra märke ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Senior Member
![]() Quote:
Om ekonomin är begränsad så hade jag kört på PG basen i ditt läge. Med en större budget kan man sväva ut lite mer ![]()
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
S: Ground Zero 15" basar och monoblock. | PontusA | Köp & Sälj - Privatpersoner | 0 | July 5th, 2012 13:26 |
S: Ground Zero basar åh monoblock. | PontusA | Köp & Sälj - Privatpersoner | 5 | June 17th, 2012 12:26 |