Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gladen SQX 10" vs Gladen Zero 10" el annan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Gladen SQX 10" vs Gladen Zero 10" el annan

    Jag är i ett litet dilemma...

    Jag har max 20 liter totalt att röra mig på inkl bas. Sluten låda

    Vill ha en bas med kontroll och tryck, bra i respons på musik, distinkt bas.

    Det ska inte låta buuurp burrp, utan det skall vara i harmony med den övriga setupen

    Tror ni SQX10:an klarar av att att lira i en 20 liters låda, eller är det som att skala av en pinne som redan är avskalad

    Jag har Gladen One 201 framsystem och under stolarna gömmer det sig Gladen 8"Extreme. (3-väg)

    Får jag plats med mitt DLS CAD 15 under bagaget är det tänkt att detta ska driva en 10" 550watt 4ohm

  • #2
    Re: Gladen SQX 10" vs Gladen Zero 10" el annan

    Har inte hört något dåligt kring SQX10an.
    Skulle jag köpt en 10" bas med en smula ambition hade det absolut vart ett alternativ.

    Nog för att Gladen saluförs stenhårt av en och annan profil, men när det kommer omkring, så tycks inte det höras någon som helst negativ feedback.

    Go!

    Bygglogg: SQW: TransFårrden

    Comment


    • #3
      Re: Gladen SQX 10" vs Gladen Zero 10" el annan

      Om du syftar på mig Zrken så vill jag dela med mig av mina kunders stående ovationer då det gäller Gladen, jag kan sälja vad jag vill och just nu är Gladen svårslaget då det gäller pris kontra prestanda.

      När det gäller SQX så är rekommendationen 22 liter i slutet, Zero Pro 10 är 20 liter optimalt enligt Tyskland.
      Jag tror inte man förlorar så värst mycket på att bygga en låda på 20 liter till SQX, sen fylla lådan med ull och man är hemma ändå

      Jag kommer att köra 2 st Zero Pro 10 i min egen bil nästa år, de 2 separata lådorna har 20 liter volym vardera.
      Att jag kör 2 st är bara för att kunna dema, vid tävling är det 1 bas som gäller.
      Iofs kan jag köra 2 st eftersom jag kan tidskompa ( 0,3 ms ) på den högra för att få tajt och torr bas.
      sigpic

      We know the Rolex feeling, only the best are copied.

      Ljudbyggaren sedan 1998

      Importör av Mosconi, Gladen
      Se oss på Facebook för nyheter.

      Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

      Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

      International Head Judge och numera även kallad besserwisser

      Comment


      • #4
        Re: Gladen SQX 10" vs Gladen Zero 10" el annan

        Är det enkel talspole i 4 ohm på SQX eller Zero pro basen?

        Har en DLS RA10 som är tänkt att få sub i rullning, det ger allså 300w rms i 4ohm om det är enkel talspole på basarna. Men det skulle sitta fint med 500w i 2 ohm, om dem har dubbla talspolar

        Comment


        • #5
          Re: Gladen SQX 10" vs Gladen Zero 10" el annan

          Originally posted by Magicfow View Post
          Är det enkel talspole i 4 ohm på SQX eller Zero pro basen?
          Ja det är det(båda)

          Pierre
          SEASTREAMS GARAGE


          ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

          Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

          Comment


          • #6
            Re: Gladen SQX 10" vs Gladen Zero 10" el annan

            Fick höra sqx10an häromdan i 40l portad låda å 7-800watt hehe lät grymt

            Comment


            • #7
              Re: Gladen SQX 10" vs Gladen Zero 10" el annan

              Vart skitsugen på en Gladen 10", nu i efterhand ångrade jag att jag sålde DLS CAD15, den hade jag kunnat gömt nånstans under bagaget, även fast den var lite för stor, möblerat om lite.

              Nu har jag köpt en beg DLS UR10 tillsammans med DLS RA10, väldigt delade meningar om just UR10:an, men den ser snygg ut.
              Last edited by Magicfow; December 4, 2014, 00:41.

              Comment


              • #8
                Re: Gladen SQX 10" vs Gladen Zero 10" el annan

                Denna låda ska passa in under bagaget, allt dold.







                Lådan ska sänkas in här, ljudprocessor ska byta plats och gömmas, där ska DLS RA10 där DSPn är nu

                [IMG][IMG]http://www.ladda-upp.se/image.php?id=124323&size=full[/IMG][/IMG]
                Last edited by Magicfow; December 4, 2014, 20:21.

                Comment


                • #9
                  Re: Gladen SQX 10" vs Gladen Zero 10" el annan

                  Lånar tråden lite och fyller på med mer Gladen-frågor.

                  Finns det nån som har lyssnat och kan ge en beskrivning på hur stor skillnaden är mellan SQX 10 och Zero Pro 10?

                  Vad får man för tre ggr pengarna?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gladen SQX 10" vs Gladen Zero 10" el annan

                    Torrare och mer uppstramad bas, dynamiken är bättre i Zero PRO.
                    Skulle nog även kunna säga att den är snabbare, hitintills det givna valet för min bil till nästa tävlingssäsong.
                    sigpic

                    We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                    Ljudbyggaren sedan 1998

                    Importör av Mosconi, Gladen
                    Se oss på Facebook för nyheter.

                    Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                    Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                    International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                    Comment


                    • #11
                      Re: Gladen SQX 10" vs Gladen Zero 10" el annan

                      Har 2 stk sqx10" i bilen min, i lukket kasse på 40-45l.
                      Disse låter overaskende bra, med en utrolig bra trykk og god kontroll down low.

                      De låter ikke like dynamiske og like transient som mine gamle Scan-Speak discovery 10" i større kasse. Men siden de brukes i bil passer kvalitetene (brutaliteten) til SQX kanskje bedre enn scan-speak bassenes.
                      Last edited by hc_TK; December 11, 2014, 14:58.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Gladen SQX 10" vs Gladen Zero 10" el annan

                        Jag kör också två SQX10 men i en portad låda drivet av ett Audison SR1DK och det spelar riktigt bra. Ändå kan man ju inte låta bli att fundera på framtida uppgraderingar om det skulle råka ramla ner en hög med pengar i huvet på en. Zero Pro 10 är en kandidat.

                        Comment

                        Working...
                        X