Announcement

Collapse
No announcement yet.

Räkna ut vinklad slotport

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Räkna ut vinklad slotport

    Hej,

    Håller på att räkna ut en låda på 40L netto som skall stämmas av till 40Hz med hjälp av slotport. Portens storlek blir 186x44mm (81,8cm2) och skall bli 29cm lång totalt. Det är det sista måttet jag är osäker på vad det blir.

    Någon som förstår hur jag menar?


  • #2
    Re: Räkna ut vinklad slotport

    222 mm borde måttet vara.

    Comment


    • #3
      Re: Räkna ut vinklad slotport

      ?? Räknas inte hela måttet längst åt vänster enligt bilden som endel av portens längd.?
      eller är det alltså bara skillnade på måtten 254/186 som är längden åt ena sidan.?
      Trodde som sagt att hela 254måttet räknas..,
      Jaha.??

      Comment


      • #4
        Re: Räkna ut vinklad slotport

        Längden mäter du i cenrtum på porten. Så 222mm är riktigt.

        Comment


        • #5
          Re: Räkna ut vinklad slotport

          Om jag får gissa så tror jag porten behöver vara längre än föreslagna 222mm.
          Eftersom luften tar lättaste vägen och inte böjer av snällt 90 grader, så kommer den gena genom vinkeln i detta fallet.

          Det är rätt att man tar "medelvägen" genom porten, men gäller bara om bredden på porten är mindre än längden.
          Last edited by Mats H; April 16, 2014, 23:10.
          sigpic

          -C5 2008 -SQuse-
          -Citroen -making mechanics out of men since 1919-

          Comment


          • #6
            Re: Räkna ut vinklad slotport

            Ok, tack för alla svar. Det verkar vara ett jäkla krångel att få till den porten. Först hade jag tänkt att ha basarna och port uppåt under hatthyllan med en ram runt som tätar mot hatthyllan.

            Jag tänkte om jag istället bygger med basarna framåt och porten mellan dem så slipper jag vinkla porten. Jag tänkte om man bygger som en ram/låda framför baslådan som är öppen upp genom hatthyllan. Tror ni detta funkar eller blir det för mycket vinklar och vrår? Ramen/lådan blir isf lika bred som baslådan och 200mm djup.

            Visar än en gång med mina "paintskills" vad jag menar

            Last edited by Skarvsladd; April 18, 2014, 12:46.

            Comment

            Working...
            X