Bilstereoforum - Sveriges största forum för bilstereo  

Go Back   Bilstereoforum - Sveriges största forum för bilstereo > Installation, inställningar, musik och tävlingar > Allmän diskussion och frågor

Allmän diskussion och frågor Här diskuteras allt inom bilstereo som ej passar i annan kategori.

Reply

Thread Tools
Old October 31st, 2019, 13:03   #1
Nielsen
Member

Nielsen's Avatar

Rep Power: 0 Nielsen has a spectacular aura aboutNielsen has a spectacular aura aboutNielsen has a spectacular aura about
Default Hjälp med val av dsp

Tjena,
Jag söker en dsp
med inbyggt slutsteg
som komunicerar med Bluetooth
som klarar 3-vägs fullt aktivt
som är billig! 😃
finns det?
Nielsen is offline   Reply With Quote
Old October 31st, 2019, 15:06   #2
Eazy
Senior Member

Default Re: Hjälp med val av dsp

Quote:
Originally Posted by Nielsen View Post
Tjena,
Jag söker en dsp
med inbyggt slutsteg
som komunicerar med Bluetooth
som klarar 3-vägs fullt aktivt
som är billig! 😃
finns det?
Denna kanske? Vet inte så mycket om det då det är ett nytt märke för mig. Kolla med Nonne här på forumet.
Eazy is offline   Reply With Quote
Old October 31st, 2019, 15:47   #3
Nielsen
Member

Nielsen's Avatar

Rep Power: 0 Nielsen has a spectacular aura aboutNielsen has a spectacular aura aboutNielsen has a spectacular aura about

Quote:
Originally Posted by Eazy View Post
Denna kanske? Vet inte så mycket om det då det är ett nytt märke för mig. Kolla med Nonne här på forumet.
tack =)

konceptet är ju helt rätt, jag kollade hemsidan och den verkar vända sig enbart till kinesiska marknaden. programvaran gick inte att få en glimt av på internet

Last edited by Nielsen; October 31st, 2019 at 16:19.
Old October 31st, 2019, 17:50   #4
Eazy
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Nielsen View Post
tack =)

konceptet är ju helt rätt, jag kollade hemsidan och den verkar vända sig enbart till kinesiska marknaden. programvaran gick inte att få en glimt av på internet
Här visas lite av programvaran på bild i alla fall. Gissar att upplägget liknar Helix DSP.

Du kan läsa lite vad Nonne (ljudbyggaren) skriver om Rebec här.

Verkar vara bra grejer....
Eazy is offline   Reply With Quote
Old November 5th, 2019, 09:42   #5
Nielsen
Member

Nielsen's Avatar

Quote:
Originally Posted by Eazy View Post
Här visas lite av programvaran på bild i alla fall. Gissar att upplägget liknar Helix DSP.

Du kan läsa lite vad Nonne (ljudbyggaren) skriver om Rebec här.

Verkar vara bra grejer....
Det hade varit kul att testa grejerma, men jag tror jag kommer fega ur och köpa Rockford Fosgate DSR1 istället...
planen denna gång var enkelt och billigt och jag har hunnit prova en produkt som slösat med min tid, så den kvoten är fylld för denna gång.

tack så mycket ändå, jag hade inte hittat infon utan hjälp
Old November 6th, 2019, 10:56   #6
Nonne
Senior Member

Nonne's Avatar

Rep Power: 628 Nonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond repute

Det var synd att du fegade ur, Rebec förstärkarna med inbyggd BT är faktiskt riktigt bra.
Jag använde själv ett A8SII på årets SM final.

Jag tweaked i .... kanske 30 minuter och var knappt 20 ljudpoäng under bilar med steg + DSP för kanske 10 gånger pengarna.

Det lilla jag använt RF DSR1 föll mig inte på läppen.
Visst är gränssnittet riktigt coolt med att sköta från en iPad tex.

Men, i min värld så gäller helt andra saker.
I första rummet kommer ljudet, sedan hur DSPn fungerar.

RF DSR1 blir säkert bättre med användandet men för mig så känns den tunn då vi kommer möjligheter, men vad kan man begära för knappt 3000kr?

Ni som är ute efter en billig DSP, ta en titt på DSP-406Q
Har ingen BT inbyggd men annars samma gränssnitt som Rebec A-serie.

Vill man ha en DSP med förstärkare finns Rebec R6S

Här får man en DSP med inbyggd förstärkare och BT (finns även utan BT)
DSP förstärkaren tillåter extern förstärkare till subben, ja den tillåter faktiskt 6 externa förstärkarkanaler.
R6S är en grym produkt man kan växa med, när effekten inte räcker till är det bara att tillföra mer effekt utan att behöva sälja produkten för att köpa en ny DSP.

R6S är dessutom helt PnP med rätt kablage.
Har man tex en VW så är det bara att plugga i kablaget, även strömförsörjningen ligger i detta kablage.

Har bilen redan BT för streaming finns givetvis R6 vilket betyder reducering av priset.

Kablage finns för de flesta bilar, vi kommer successivt att utöka lagerhållning på kablage för lite mer ovanliga bilmodeller.

Vi har även kablage som har lösa ändar, detta innebär att man själv kan konfigurera hur man vill

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen, STEG, RS Audio och Audio System
Gilla oss på Facebook för att ta del av nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även besserwisser
Nonne is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules