Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjälp / rekomendationer om låda,

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjälp / rekomendationer om låda,

    Tjenna alla, är så att ja är ny hära å vet inte om detta hamnar på rätt ställe nu men ja testar

    Är så att ja håller på att bygga lite ljud till bilen å har lite frågor ang en låda ja tänkt bygga, men nu är de så att de är så många som säger olika så tänkte att ja hör efter hära.

    Är så att ja har en Volvo 740 sedan,

    som många kanske vet är de ju inte mycke till höjd man har att bygga med om man vill ha lådan under hatthyllan, ( 28cm )

    Jag har 3st Pioneer TS-W259S4 basar som ska in i bilen,

    och den lådan ja kollat på att göra är en portad låda, varje bas vill ha 42.5L portad med 3" portrör på 20cm


    Min fråga är om de är bäst att bygga en stor låda men ha väggar mellan alla element å så de blir som att dom spelar i separata lådor, eller om ja kan köra en 127.5L låda utan väggar till alla tre basar, och istället sätta ett/två 4-6" portrör

    lådan som en kille räkna på till mig har ja för mig var ca 60cm djup, 28cm hög, 110cm bred, basarna kommer då att spela bakåt i bilen och portarna upp genom hatthyllan,

    är detta helt tokigt eller kan de bli bra ?


    ja hör gärna flera förslag samt tar jätte gärna emot hjälp på ritning av låda, men då måste den passa under hatthyllan,

    info om basarna
    Nom. Dia. (tum) 10
    Qts 0.84
    Fs [Hz] 38.2
    Vas [l] 14.02
    Vas [ft3] 0.5
    Xmax [mm] 8.6



    PS VILL INTE HA EN SLUTEN LÅDA !


    mvh ante!
Working...
X