Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hummer H2 - Första ljudbygget

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Re: Hummer H2 - Första ljudbygget

    Tack för alla fina ord ;D

    Och ang objektivet så är det en Nikon AF-S 35mm, tycker det blir riktigt fina bilder med den

    Ang körkortet så får man se upp när man söker, orginal så är totalvikten ca 3800 kilo eller något, och klassas då som "Tung Personbil" (som egentligen inte finns), man får köra "Tung personbil" om man har ett körkort som är utfärdat före (något datum) 1996 har jag för mig, OM man har ett så gammalt körkort (no offence, old guys :P) så får man köra ALLA fordon klassade som Personbil, oavsett totalvikt, om man däremot har ett YNGRE körkort så är maxvikten för B kort "upp till 3500 kilo", så 3500 kilo är B, 3501 kilo är C.

    Orginal så väger en H2 ca 3800 kilo eller något och bör då vara omöjligt för en så ung snorunge som migsjälv att köra den på B kort, om man inte får tag på en av de H2orna som är registrerade med en totalvikt på 3500 kilo eller mindre, detta har ofta "myglats" till vid import genom att man anger en lägre vikt för maxlast, alternativt plockar bort en passagerare, från 5 till 4 (amerikaner är tunga :P)

    Min bil är registrerad så att jag får köra den på B kort, altså inte över 3500 kilo

    och Henkz, hur kan H2an vara trängre än en vanlig suv? :P

    H1an, som Antonic säger, väger över 4000 kilo och ska kräva C kort, reggas ofta som en lastbil tror jag, men det BORDE räcka med ett gammalt körkort och att den är registrerad som en Personbil så ska det räcka

    Det finns ju husbussar osv som väger 8 ton men körsr på B-kort

    Och sist men inte minst, ja jag ska på med krympslangar osv på kablarna, när jag bestämg mig vilka kablar jag ska använda och hur jag ska dra dem :P Det har tyvärr låg prio nu

    Comment


    • #92
      Re: Hummer H2 - Första ljudbygget

      Originally posted by Znurf View Post
      Tack för alla fina ord ;D

      Och ang objektivet så är det en Nikon AF-S 35mm, tycker det blir riktigt fina bilder med den

      Ang körkortet så får man se upp när man söker, orginal så är totalvikten ca 3800 kilo eller något, och klassas då som "Tung Personbil" (som egentligen inte finns), man får köra "Tung personbil" om man har ett körkort som är utfärdat före (något datum) 1996 har jag för mig, OM man har ett så gammalt körkort (no offence, old guys :P) så får man köra ALLA fordon klassade som Personbil, oavsett totalvikt, om man däremot har ett YNGRE körkort så är maxvikten för B kort "upp till 3500 kilo", så 3500 kilo är B, 3501 kilo är C.

      Orginal så väger en H2 ca 3800 kilo eller något och bör då vara omöjligt för en så ung snorunge som migsjälv att köra den på B kort, om man inte får tag på en av de H2orna som är registrerade med en totalvikt på 3500 kilo eller mindre, detta har ofta "myglats" till vid import genom att man anger en lägre vikt för maxlast, alternativt plockar bort en passagerare, från 5 till 4 (amerikaner är tunga :P)

      Min bil är registrerad så att jag får köra den på B kort, altså inte över 3500 kilo

      och Henkz, hur kan H2an vara trängre än en vanlig suv? :P

      H1an, som Antonic säger, väger över 4000 kilo och ska kräva C kort, reggas ofta som en lastbil tror jag, men det BORDE räcka med ett gammalt körkort och att den är registrerad som en Personbil så ska det räcka

      Det finns ju husbussar osv som väger 8 ton men körsr på B-kort

      Och sist men inte minst, ja jag ska på med krympslangar osv på kablarna, när jag bestämg mig vilka kablar jag ska använda och hur jag ska dra dem :P Det har tyvärr låg prio nu
      Tryck in mig i bilen så får du se.. :P
      BilstereoPiraten
      CDT Fantast

      Comment


      • #93
        Re: Hummer H2 - Första ljudbygget

        Originally posted by henkz View Post
        Tryck in mig i bilen så får du se.. :P
        hehehe men då är de ju dig de är fel på o inte bilen

        Comment


        • #94
          Re: Hummer H2 - Första ljudbygget

          Originally posted by mr_c View Post
          hehehe men då är de ju dig de är fel på o inte bilen
          men vart toosan fick du luft ifrån då? =)
          BilstereoPiraten
          CDT Fantast

          Comment


          • #95
            Re: Hummer H2 - Första ljudbygget

            Originally posted by mr_c View Post
            hehehe men då är de ju dig de är fel på o inte bilen
            1-0 till mr_c
            De finns bara ett sätt å göra saker å ting på, och de är rätt sätt, vad som däremot är rätt finns de många åsikter om........

            Comment


            • #96
              Re: Hummer H2 - Första ljudbygget

              Originally posted by MrMix View Post
              1-0 till mr_c
              jahaja, ja nu fattas ju bara stor hövdningen som sak komma in o tracka ner på mig ja.. =)
              BilstereoPiraten
              CDT Fantast

              Comment


              • #97
                Re: Hummer H2 - Första ljudbygget

                Originally posted by henkz View Post
                jahaja, ja nu fattas ju bara stor hövdningen som sak komma in o tracka ner på mig ja.. =)
                men man behöver jue inte va raket forskare för att se att du e en tjöckis

                ja just det ser bra ut ... hoppas på en provlyssning å nu. nån dag lr gång

                Comment


                • #98
                  Re: Hummer H2 - Första ljudbygget

                  hej vad bidde det av denna mummsiga bil ngn som vet

                  Comment


                  • #99
                    Re: Hummer H2 - Första ljudbygget

                    Originally posted by hasse the man View Post
                    hej vad bidde det av denna mummsiga bil ngn som vet
                    Jag vet
                    Jag har varit lat och värdelös en tid, men inför elmia så hade jag preppat så att allt skulle vara klart, men blev såklart ändå en "SHIT jag måste göra klart NU" kl 22:00 dagen före resan till jönköping :P Slutade i att jag nu har ljudet installerat i bilen, men jag har inte haft "tid" att ställa in det optimalt, och jag har heller inte fixat det sista jag "hastade" ihop, tex inkopplingar av kablar blev lite "men dra ba skiten över slutsteget"-stil för att få det klart :P Så har en eller tre kablar som ska dras om Hade dessutom lyckats glömma bort vilka kablar som var plus och minus (högtalarkablarna) så jag kör lite på "jag hoppas de är kopplade rätt" :P Så det är lite städning kvar att göra När jag är klar med det, och bilen är städad så kommer det såklart bilder på det hela

                    Men det ser inte så superseriöst ut som jag hade hoppats, men det låter ganska bra Med "lite" tweaking (som jag inte vet hur man gör riktigt) så kan det nog bli riktigt trevligt

                    I slutänden, om man känner sig själv, så blir det väl byte av diskanter (mest för att matcha de andra), kanske byte till ett rent mellanregister istället för en koaxial i framdörrarna, och en Bit Ten eller One vore ju inte HELT fel heller ;P

                    Basen låter bra, den har lite snärtigt ljud, inte så mycket epa, även om den ibland kan vilja ha en tendens till att vilja gå ditåt, men det kan mycket väl vara inställningar på stegen som saknas

                    Comment


                    • Re: Hummer H2 - Första ljudbygget

                      aah!! på det viset hoppas det blir mer mumma snart då bra kämpat av dej i alla fall...

                      Comment

                      Working...
                      X