Announcement

Collapse
No announcement yet.

"Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

    Originally posted by bolle View Post
    Gött. skriv gärna hur du tycker att AVS-700 funkar och mycket bilder som vanligt.
    Det kommer jag garanterat att göra men den ombyggnaden ligger en bit fram i tiden.
    Originally posted by BaDiS View Post
    Låter spännande med nya grejer
    Jo det är kul att testa lite nya grejor/produkter och förhoppningsvis få riktigt bra resultat med dem
    "Sound by Hewi"

    Blue eMotion by heWi

    Comment


    • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

      Hej! Här har det stått still men jag fick hem lite nya prylar i veckan som jag skall försöka knöka in ngn stanns:

      En spänningshöjare:



      Eller rättare sagt 2st spänningshöjare





      Med dessa två så kan jag plocka ut upp mot 400A med en valfri spänning mellan 9.5-16V , borde väl duga som en schysst grund ihop med mina batterier och kondingar .
      Kommer nog att köra sub steg,HU och processor på ena och midbas,mellanregister och diskant steg på den andra då man kanske kommer vilja ha lite olika spänning på stegen imellan de registrena.
      "Sound by Hewi"

      Blue eMotion by heWi

      Comment


      • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

        2x3000w!!! Ska du börja med BassRace?

        Pierre
        SEASTREAMS GARAGE


        ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

        Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

        Comment


        • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

          Originally posted by Horsyhorse View Post
          2x3000w!!! Ska du börja med BassRace?

          Pierre
          Pfft.
          Sett tokiga byggen från UK som har runt 6KW för SQ-bruk.
          Snackar vi headroom?

          Dessutom är det ett par regulatorer som tål 3KW belastning vardera som mest
          Inte steg...... Pierre Pierre..... :P
          Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
          ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

          Comment


          • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

            fina grejer de där
            saab 9000 pioneer-

            www.garaget.org/micke999

            Comment


            • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

              Originally posted by Horsyhorse View Post
              2x3000w!!! Ska du börja med BassRace?

              Pierre
              Man vet aldrig
              Originally posted by Lonefox View Post
              Pfft.
              Sett tokiga byggen från UK som har runt 6KW för SQ-bruk.
              Snackar vi headroom?

              Dessutom är det ett par regulatorer som tål 3KW belastning vardera som mest
              Inte steg...... Pierre Pierre..... :P
              Helt korrekt
              Originally posted by micke999 View Post
              fina grejer de där
              Ja det skall nog bli bra med de där
              "Sound by Hewi"

              Blue eMotion by heWi

              Comment


              • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                Originally posted by Hewi View Post
                Hej! Här har det stått still men jag fick hem lite nya prylar i veckan som jag skall försöka knöka in ngn stanns:

                En spänningshöjare:
                En till som skall köra 14.4 till stegen....det blir bara fler och fler....hemligheten är ej längre så hemlig

                Akta dig för att ställa det för nära 14.4 bara, för visar kondingen 14.5 så är du diskad
                SM-guld 2007 och 2008.
                Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                Comment


                • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                  Originally posted by jonash View Post
                  Akta dig för att ställa det för nära 14.4 bara, för visar kondingen 14.5 så är du diskad
                  Varför blir man diskad vid 14.5 volt?
                  Förklara gärna?

                  Snygga pryttlar

                  Comment


                  • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                    [QUOTE=jonash;70248]En till som skall köra 14.4 till stegen....det blir bara fler och fler....hemligheten är ej längre så hemlig

                    Det har aldrig varit en hemlighet bara valfritt att utnyttja det inte sant?
                    sigpic


                    Jobbar På TAM Täby Air Maintenance
                    samt sköter webbutiken www.pmshopen.se åt PM-Shopen

                    Comment


                    • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                      Originally posted by jonash View Post
                      En till som skall köra 14.4 till stegen....det blir bara fler och fler....hemligheten är ej längre så hemlig

                      Akta dig för att ställa det för nära 14.4 bara, för visar kondingen 14.5 så är du diskad
                      Det finns vad jag vet ingen begränsning för hur många volt man har till anläggningen när man kör i SQ klasserna(laddningen får man dock inte manipulera med) men ESPL har en gräns på 14.4V om man inte kör ESPL master..............
                      Sedan är inte jag så mkt för att vara hemlig heller vilket kanske märks i mina trådar
                      Last edited by Hewi; February 26, 2011, 18:33.
                      "Sound by Hewi"

                      Blue eMotion by heWi

                      Comment


                      • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                        Originally posted by Putte View Post
                        Originally posted by jonash View Post
                        En till som skall köra 14.4 till stegen....det blir bara fler och fler....hemligheten är ej längre så hemlig

                        Det har aldrig varit en hemlighet bara valfritt att utnyttja det inte sant?
                        När skall du konstruera färdigt din hemsida då Putte? Vore roligt och se lite bilder ifrån bygget och lite om hur det ser ut under skalet på Notchbacken
                        "Sound by Hewi"

                        Blue eMotion by heWi

                        Comment


                        • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                          Originally posted by Hewi View Post
                          När skall du konstruera färdigt din hemsida då Putte? Vore roligt och se lite bilder ifrån bygget och lite om hur det ser ut under skalet på Notchbacken
                          eftersom jag är lika flink med hemside bygge som stickning så kommer det nog dröja såvida ingen vänlig själ kan tänka sig hjälpa till
                          sigpic


                          Jobbar På TAM Täby Air Maintenance
                          samt sköter webbutiken www.pmshopen.se åt PM-Shopen

                          Comment


                          • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                            Man får max ha 14.4V spänning i anläggningen i EMMA SQ.

                            För cirka 7-8 år sedan började man använda detta som en konkurrensfördel i vissa "stall" då stegen lät bättre vid högre spänning.

                            Detta är inget speciellt egentligen, koppla en 2.2 V cell till det vanliga "12V" batteriet och man är hemma, i princip.

                            Många är det som kört så, de flesta vill inte att detta skall komma ut.

                            Varför vet jag inte, för det som egentligen styr detta är hur man konstruerar sina steg; de som konstruerar sina steg dåligt tjänar på en hög spänning.

                            Hör av er om ni vill ha mer info.

                            /Jonas
                            SM-guld 2007 och 2008.
                            Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                            Comment


                            • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                              Hej! Håller nu på och testar olika alternativ för montering av de två spännings regulatorerna, de fyra kondingarna och alla tre batterierna men det blir TRÅNGT och svårt att få till på ngt bra sätt .
                              Funderar därför på om jag verkligen vinner ngt i ljudkvalitet på att ha 3st batterier? Skulle tjäna välbehövlig plats om jag bara kör med ett batteri på originalplats.
                              Att jag tappar dryga 65Ah i kapacitet förstår jag ju.....

                              Fråga 1: Skulle det bli lika bra även om jag skickar ut de tre maxxima batterierna och istället kastar in ett Tudor High Tech TA1000 http://butik.afaab.se/batterihightech100ah-p-381.html eller ett Ground-zero GZBP 12.3500 http://www.ground-zero-audio.com/eng...1_bp123500.htm?

                              Fråga 2: Ger Ground-zero batteriet som kostar nästan 3ggr mer än tudor batteriet mig ngn skillnad ljudmässigt eller är det bara pengarna i sjön för mig när vi snackar SQ?

                              3: Ngt annat förslag på batteri/batterier typ 2-3st "mini-batterier" typ Kinetic el likn som sparar massa plats men ändå ger mig bästa möjliga förutsättningar?
                              "Sound by Hewi"

                              Blue eMotion by heWi

                              Comment


                              • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                                Originally posted by Hewi View Post
                                Hej! Håller nu på och testar olika alternativ för montering av de två spännings regulatorerna, de fyra kondingarna och alla tre batterierna men det blir TRÅNGT och svårt att få till på ngt bra sätt .
                                Funderar därför på om jag verkligen vinner ngt i ljudkvalitet på att ha 3st batterier? Skulle tjäna välbehövlig plats om jag bara kör med ett batteri på originalplats.
                                Att jag tappar dryga 65Ah i kapacitet förstår jag ju.....

                                Fråga 1: Skulle det bli lika bra även om jag skickar ut de tre maxxima batterierna och istället kastar in ett Tudor High Tech TA1000 http://butik.afaab.se/batterihightech100ah-p-381.html eller ett Ground-zero GZBP 12.3500 http://www.ground-zero-audio.com/eng...1_bp123500.htm?

                                Fråga 2: Ger Ground-zero batteriet som kostar nästan 3ggr mer än tudor batteriet mig ngn skillnad ljudmässigt eller är det bara pengarna i sjön för mig när vi snackar SQ?

                                3: Ngt annat förslag på batteri/batterier typ 2-3st "mini-batterier" typ Kinetic el likn som sparar massa plats men ändå ger mig bästa möjliga förutsättningar?
                                Vad har du för maxmått på platsen som batteriet skall sitta?

                                //Jonas
                                SM-guld 2007 och 2008.
                                Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                                Comment

                                Working...
                                X