Announcement

Collapse
No announcement yet.

CDT vs Amega

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • CDT vs Amega

    Hej tänkte kolla med er som vet och hört båda

    jag har alltid fått hört att cdt es serien är mycke mer välljudande än amega stämmer de?cdt hd ska tydligen vara samma som amega,

    men som sagt amega vs cdt vilket är mest välljudande??

    jag har haft ett cdt es 5,25"kit och i mina öron lät de grymt bra inte alls som mitt 3vägs hd kit(som förövrigt sitter mycke stabilare monterat och testat med eq och tidskomp)

    kommer jag bli besviken med amega kitt???

    hoppas verkligen att nån kan svara
    saab 9000 pioneer-

    www.garaget.org/micke999

  • #2
    Re: cdt vs amega

    Besviken på Amega lär du inte bli kräver dock mycket effekt för att de ska komma till sin rätt körde med dubbla 6.5 och ca 450 watt/ sida
    (Bilen är skrot)
    Stabila bafflar och väldämpade dörrar

    Cdt har jag inte lyssnat på så där kan jag inte utala mig om

    Comment


    • #3
      Re: cdt vs amega

      amega och cdt är inte samma, dock har dom herrarna haft ett märke tillsammans för många år sedan, och de designar väl grejorna enligt liknande princip, men personligen anser ja att cdt (speciellt es serien) låter bättre än amega, men det är mina öron det.

      Comment


      • #4
        Re: cdt vs amega

        Originally posted by The one n only View Post
        Besviken på Amega lär du inte bli kräver dock mycket effekt för att de ska komma till sin rätt körde med dubbla 6.5 och ca 450 watt/ sida
        (Bilen är skrot)
        Stabila bafflar och väldämpade dörrar

        Cdt har jag inte lyssnat på så där kan jag inte utala mig om
        samma sak med cdt kräver mycke effekt men ger mycke punch med hehe
        saab 9000 pioneer-

        www.garaget.org/micke999

        Comment


        • #5
          Re: cdt vs amega

          Originally posted by M-icke View Post
          amega och cdt är inte samma, dock har dom herrarna haft ett märke tillsammans för många år sedan, och de designar väl grejorna enligt liknande princip, men personligen anser ja att cdt (speciellt es serien) låter bättre än amega, men det är mina öron det.

          ja kenneth och micke va väl partners på amega från början?sen separera eller va de cliff design dom gjorde eller är jag helt ute och cyklar nu??

          du hörde väl fredriks s80?jag tyckte mitt es system lät mycke bättre än de så då vet du ungefär vart jag ligger i nivå?
          saab 9000 pioneer-

          www.garaget.org/micke999

          Comment


          • #6
            Re: cdt vs amega

            då kommer du inte nöja dig med amega tyvärr,

            Comment


            • #7
              Re: cdt vs amega

              Min morbror hade ett äldre CDT kit i sin jänk för ett par år sedan, monterat med mellanregistren nere i dörrarna och diskanterna uppe vid brädan. Lät väldigt trevligt med tanke på installationen (kanske ska nämnas att det drevs med ett Genesis steg) dock inte sama punch som i Amega. Amega är nog inte helt rätt val om man verkligen siktar på SQ men jag gillar dom för draget i dom lägre frekvenserna.
              Mitt projekt: Volvo V60
              BRL - B2 & Dayton

              More to come...

              Comment


              • #8
                Re: cdt vs amega

                Originally posted by ChriZtoffer View Post
                Min morbror hade ett äldre CDT kit i sin jänk för ett par år sedan, monterat med mellanregistren nere i dörrarna och diskanterna uppe vid brädan. Lät väldigt trevligt med tanke på installationen (kanske ska nämnas att det drevs med ett Genesis steg) dock inte sama punch som i Amega. Amega är nog inte helt rätt val om man verkligen siktar på SQ men jag gillar dom för draget i dom lägre frekvenserna.
                vet du vilken färg dom hade?
                saab 9000 pioneer-

                www.garaget.org/micke999

                Comment


                • #9
                  Re: cdt vs amega

                  Originally posted by M-icke View Post
                  då kommer du inte nöja dig med amega tyvärr,
                  lite de jag är rädd försom sagt fredriks s80 va helt i min smak nästan så håret på armarna reste sig men inte helt(de gjorde de med mitt es kitt)till låten over the rise med brusce springsteen

                  har du hört nått Dynaudio kitt?kan de jämnföras med cdt?
                  saab 9000 pioneer-

                  www.garaget.org/micke999

                  Comment


                  • #10
                    Re: cdt vs amega

                    endast hört dynaaudio ett par ggr, låter bra utan tvekan, men bättre drag i cdt än i dynaudio, iaf de ja lyssnat på.

                    Comment


                    • #11
                      Re: cdt vs amega

                      Originally posted by M-icke View Post
                      endast hört dynaaudio ett par ggr, låter bra utan tvekan, men bättre drag i cdt än i dynaudio, iaf de ja lyssnat på.
                      okej ja som sagt jag är grymt nöjd med cdt es serien men den går inte köpa i sverige och pierre på seastream är grym i service och sånt så handlar gärna av han men då är frågan vad man ska köpa,jag har inte hört amega på länge och ska vara stor skillnad sägs de


                      suck varför ska de vara så svårt
                      saab 9000 pioneer-

                      www.garaget.org/micke999

                      Comment


                      • #12
                        Re: cdt vs amega

                        Soundsolution hade väl sverigeimport av Cdt
                        Sen köpte väl MrMix och Bilstereohörnan i köping upp lagret
                        och då det var slut så gick det väl i graven i sverige iallafall

                        Detta stog på nån annan sida här på BSF

                        Comment


                        • #13
                          Re: cdt vs amega

                          Originally posted by The one n only View Post
                          Soundsolution hade väl sverigeimport av Cdt
                          Sen köpte väl MrMix och Bilstereohörnan i köping upp lagret
                          och då det var slut så gick det väl i graven i sverige iallafall

                          Detta stog på nån annan sida här på BSF
                          ja men dom har inte så mycke kvar jag har köpt mina cdt grejer av dom men de va vä bland dom sista grejerna som fanns kvar jag köpte
                          saab 9000 pioneer-

                          www.garaget.org/micke999

                          Comment


                          • #14
                            Re: cdt vs amega

                            Originally posted by micke999 View Post
                            vet du vilken färg dom hade?
                            Svart membran och gul korg om jag inte är helt senil, bör vara från nån gång kring mitten på 90-talet iaf. Som sagt mycket trevliga element! Fanns ingen logga på mellanregistret (6,5") men en liten diskret på diskanterna.
                            Mitt projekt: Volvo V60
                            BRL - B2 & Dayton

                            More to come...

                            Comment


                            • #15
                              Re: cdt vs amega

                              Originally posted by ChriZtoffer View Post
                              Svart membran och gul korg om jag inte är helt senil, bör vara från nån gång kring mitten på 90-talet iaf. Som sagt mycket trevliga element! Fanns ingen logga på mellanregistret (6,5") men en liten diskret på diskanterna.
                              gul korg då är de es serien de är den näst bästa serien då fanns även en orange serie som va ännu mer sq nu finns es och es gold varav es är gula serien.

                              tycker du att ditt amega system kommer upp i samma klass?
                              saab 9000 pioneer-

                              www.garaget.org/micke999

                              Comment

                              Working...
                              X