Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kdc 4754sd Android kompatibel?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kdc 4754sd Android kompatibel?

    Hej ska lägga en beställning på en ny spelare i veckan och behöver lite råd.

    Grejen är att idagsläget spelar jag min musik från min mobil eller surfplatta båda med android (samsung) vi aux ingången till min kenwood.

    Har nu sett att kenwood har en spelare som tydligen ska vara kompatibel med android vi usb ingången ska tilläggas att jag spelar över spotify mestadels.

    Så nu undrar jag om någon har erfarenhet om denna hu (kdc 4754sd) eller ska jag gå på någon annan hu som låter bättre men istället fortsätta spela via aux?

    Enda krav jag har är 3 x lågnivå och högpass filter på rear utgången och ett maxpris på 2000 kr .

    Hoppas någon kan hjälpa mig

  • #2
    Re: Kdc 4754sd Android kompatibel?

    Har faktiskt inte provat det själv ännu, men som jag förstår det fixar den inte att ta emot ex spotify in via USB'n.

    Du tankar ner en app i android market , o via den ska du kunna spela upp musik du har SPARAD på telefonen via USB'n, o bläddra runt bland låtar osv. Ett plagiat typ på Itunes i apple produkterna.

    För Spotify är det nog dessvärre AUX alt blutooth som gäller

    Comment


    • #3
      Re: Kdc 4754sd Android kompatibel?

      Vet inte om det var exakt den modellen (la inte numret på minnet) men jag provade en Kenwood enhet ihop med min Androidtelefon (Sony Xperia S) tidigare i somras och det funkade klockrent, faktist bättre än min kompis iphone! Utöver att kunna styra Spotify via enheten så fick jag även upp artist och låttitel.
      Mitt projekt: Volvo V60
      BRL - B2 & Dayton

      More to come...

      Comment


      • #4
        Re: Kdc 4754sd Android kompatibel?

        Har ni kollat in mirror link? Rätt käckt.

        http://www.youtube.com/watch?v=TTsnZ531N1w

        Finns på några enheter från Alpine, JVC, Sony än så länge. Och några få telefoner (SIII)
        /tycker Erik.

        Comment


        • #5
          Re: Kdc 4754sd Android kompatibel?

          Verkar onekligen grymt! Men tyvärr lite få telefoner som stödjer det interfacet än. USB finns ju på dom flesta så ska man bara köra musik funkar det kanon.
          Mitt projekt: Volvo V60
          BRL - B2 & Dayton

          More to come...

          Comment


          • #6
            Re: Kdc 4754sd Android kompatibel?

            Originally posted by ChriZtoffer View Post
            Vet inte om det var exakt den modellen (la inte numret på minnet) men jag provade en Kenwood enhet ihop med min Androidtelefon (Sony Xperia S) tidigare i somras och det funkade klockrent, faktist bättre än min kompis iphone! Utöver att kunna styra Spotify via enheten så fick jag även upp artist och låttitel.
            körde du genom usbkabeln? isf kan du ta reda på modellen?

            Comment


            • #7
              Re: Kdc 4754sd Android kompatibel?

              http://www.docent-decibel.se/store/b.../prod_793.html annars?

              Comment


              • #8
                Re: Kdc 4754sd Android kompatibel?

                Ja genom USB, svårt att ta reda på modellnamnet så här i efterhand men 4754 känns bekant, var nån ny lite enklare Kenwoodenhet iaf, inte 6051/BT61/BT92.
                Mitt projekt: Volvo V60
                BRL - B2 & Dayton

                More to come...

                Comment


                • #9
                  Re: Kdc 4754sd Android kompatibel?

                  Tack för alla svar. Ja det skulle ju kunna vara 4754sd som chriZtoffer testat .
                  Är verkligen förvirande information om man läser om spelaren på olika sidor som tex på brl http://www.brl.se/sv/artiklar/ljud-o...dc-4754sd.html tolkar man texten där uppfattar iaf jag det som att det ska fungera men kollar man på nårdik http://nardik.se/produkt/KENWOOD-KDC-4754SD så nämner dom den music control appen .

                  Har inte heller någon butik inärheten som har den spelaren så man skulle kunna testa tyvärr.

                  Är det stor skillnad på kvalite gentemot aux och usb?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kdc 4754sd Android kompatibel?

                    Nu är ny hu beställd , blev en kenwood kdc bt92sd

                    Spelar via hederlig aux så länge vem vet kanske blir en iphone/ipad i framtiden.

                    Villa åt tidskompen och sen ser den ju betydligt vackrare ut en 4754an
                    Last edited by krille86; October 9, 2012, 23:01.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kdc 4754sd Android kompatibel?

                      Det ser faktist ut som att även BT92an ska kunna styra musiken via en Androidtelefon. Den har iaf samma spec för det som 4754 har. Tror jag ska glida förbi BRL nån dag och undersöka det där, om det funkar så är det ju kalas!
                      Mitt projekt: Volvo V60
                      BRL - B2 & Dayton

                      More to come...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kdc 4754sd Android kompatibel?

                        Lånar tråden lite.
                        Jag tror att jag har en Kenwood KDC-6051U och om jag fattat det rätt så ska då Kenwood app:en göra så att jag kan använda Spotify via min Samsung Galaxy S Plus?

                        Har dock försökt att köra ljudet via AUX, men kan inte välja AUX som källa på stereon. Skumläste manualen nyss på nätet med hittade inget om det. Jag är man, så RTFM-svar undanbedes

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kdc 4754sd Android kompatibel?

                          Tror att AUX-in måste aktiveras på den enheten. Sätt den i stand-by läge och gå in i settings, där ska du hitta en inställning för AUX-in.
                          Mitt projekt: Volvo V60
                          BRL - B2 & Dayton

                          More to come...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kdc 4754sd Android kompatibel?

                            BT92 är en riktigt grym maskin iallafall! =)

                            O med den kan du ju streama spotify via bluetooth och byta låt igenom stereon t.ex =)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kdc 4754sd Android kompatibel?

                              Originally posted by Extra Kim View Post
                              Lånar tråden lite.
                              Jag är man, så RTFM-svar undanbedes
                              +1 you made my day
                              :

                              Comment

                              Working...
                              X