Announcement

Collapse
No announcement yet.

Någon som testat Amegas 3,5" coax?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Någon som testat Amegas 3,5" coax?

    Är ute efter något vettigt att ha på instrumentbrädan i min saab 9-3, har vart helt inne på någon bra 3,5-tummare mellanregister + någon diskant, men nu blev jag lite sugen på amega qcox 3,5 (eller va den heter). Någon som testat den? Hur står den sig mot något 3,5" "kit" i ungefär samma prisklass? Låter den bra så tar jag ju hellre den, eftersom den passar rakt av och gömmer sig snyggt under originalgallret, plus att man slipper filterproblemen mellan diskant/mellanreg.
    I dörrarna kommer det sitta ett par cdt m6, så frågan är om de små amegorna orkar rocka på något? Vad kan en lämplig HP frekvens vara för dom då tro? Eller finns det fler bra 3,5" coaxar?

    mvh

  • #2
    Re: Någon som testat Amegas 3,5" coax?

    mokke har testat o nu har frippe dom i sin saab , så dom bägge kan säkert utala sig om dom

    Numera 2x Domare i dB Drag/Bassrace/Psychlone

    VEM FAAAN VAR WIECHERT?

    Comment


    • #3
      Re: Någon som testat Amegas 3,5" coax?

      The hills are alive with the sound of music. tralalala.

      Jag tycker dem låter bra och går att spela på hyfsat högt med, har inte blitt färdig att slänga in amega 6,5 i dörrarna än i saaben men det kommer. jag delar mina ca 120hz nåt sånt.
      Kan tilläga att jag inte har varken "bra" cd eller slutsteg utan kör med en delphi grundig och mutant-steg

      Sen har jag ingen ljuddomarutbildning eller nån hifi-ådra i mig så jag kanske är helt fel person att uttala mig. men jag lyssnar på allt i bilen och dem funkar bra till det, har en RE SR15 i bagaget så visst är det nåt som fattas där emellan bas o koax. men det kommer det med.
      Ditt kommer nog ösa på det med.
      Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

      www.garaget.org/Frippe_L

      Svensk Mästare 2012 i Street Stock
      Svensk Mästare 2011 i Street 100A
      Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

      Comment


      • #4
        Re: Någon som testat Amegas 3,5" coax?

        Den lilla erfarenhet jag har är........så där!
        Tror dessa ska piskas med steg och regäl EQ för att komma till sin rätt!
        Samtidigt är nog 120hz är aningen lågt delat om dom ska hänga med i Amegas 6,5" flås!
        Denna är sjukt grym, en av de bästa för lite pengar i dag!
        200-300 watt och högtalaren bara skriker.......MEEEEEEER!
        sigpic

        We know the Rolex feeling, only the best are copied.

        Ljudbyggaren sedan 1998

        Importör av Mosconi, Gladen
        Se oss på Facebook för nyheter.

        Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

        Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

        International Head Judge och numera även kallad besserwisser

        Comment


        • #5
          Re: Någon som testat Amegas 3,5" coax?

          Originally posted by Nonne View Post
          Den lilla erfarenhet jag har är........så där!
          Tror dessa ska piskas med steg och regäl EQ för att komma till sin rätt!
          Samtidigt är nog 120hz är aningen lågt delat om dom ska hänga med i Amegas 6,5" flås!
          Denna är sjukt grym, en av de bästa för lite pengar i dag!
          200-300 watt och högtalaren bara skriker.......MEEEEEEER!
          120hz är ungefär där jag överlever tiden det tar för mig att dämpa dörrar och dra kablar ut i dörrarna på uppfarten.
          Last edited by Frippe_L; October 11, 2009, 12:20. Reason: whisky är gott.
          Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

          www.garaget.org/Frippe_L

          Svensk Mästare 2012 i Street Stock
          Svensk Mästare 2011 i Street 100A
          Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

          Comment


          • #6
            Re: Någon som testat Amegas 3,5" coax?

            Originally posted by Nonne View Post
            Tror dessa ska piskas med steg
            Dessa funkar utmärkt på ett DMX! Jag har provat! Körde 3,5erna på ett DMX och mina fyra 6,5or i 2 ohm på det andra DMXet och det rockade rejält! Körde utan sub och spelade loss innertaket...med framsystemet.
            Diq Khongwong, telefon: 070 327 24 08

            Audi coupe' quattro 1985 med Amega Genesis Alpine

            Tack till Pierre Sjöström , Micke Forssberg och Gravyrbutiken för all hjälp!

            Min projekttråd: DIQ´s AUDIo, nya bilder läggs alltid på de två första sidorna

            Comment

            Working...
            X