Bilstereoforum - Sveriges största forum för bilstereo  

Go Back   Bilstereoforum - Sveriges största forum för bilstereo > Installation, inställningar, musik och tävlingar > Allmän diskussion och frågor

Allmän diskussion och frågor Här diskuteras allt inom bilstereo som ej passar i annan kategori.

Reply

Thread Tools
Old April 1st, 2018, 15:13   #11
FutureWorld
Member

Default Re: Big 3

Quote:
Originally Posted by Mag75 View Post
Ja det är väl den enklaste lösningen. För ett nytt batteri behöver jag nog köpa oavsett, om jag vill vara säker på att det alltid finns nog med kräm till ljud systemet. Får nog bli ett XS Power eller Optima "yellow top" batteri i motor rummet, istället för ett extra i bagaget. Nu är väl AGM inte något specifikt start batteri, men skall nog funka fint ändå, då det tar emot laddning snabbare än ett klassiskt våt cells batteri.

Så om man sköter underhålls laddningen kommer det nog fungera utan problem misstänker jag. Som med de flesta andra batterier med andra ord..

Tack
Biltemas gula AGM batterier är prisvärda och ska fungera bra. Många som använder dem. Tror det är 5 års garanti på dem också
FutureWorld is offline   Reply With Quote
Old April 1st, 2018, 15:26   #12
Mag75
Member

Ja dom är ju ca 500:- billigare än de jag nämnde och säkert helt ok ..men är lite allergisk mot Biltema

Sorry...men vad kan jag säga.......det sitter i ryggraden bara
Mag75 is offline   Reply With Quote
Old April 1st, 2018, 15:58   #13
FutureWorld
Member

Quote:
Originally Posted by Mag75 View Post
Ja dom är ju ca 500:- billigare än de jag nämnde och säkert helt ok ..men är lite allergisk mot Biltema

Sorry...men vad kan jag säga.......det sitter i ryggraden bara
Så kan de va 80Ah biltema agm kostar 1749kr, ett 75Ah yellow top kostar ca 3400kr. För stor prisskillnad gentemot prestanda att jag skulle köpa ett yellow top.
Nästa gång jag ska köpa bilbatteri så blir det Biltemas agm. Använder idag Varta 80Ah agm.
FutureWorld is offline   Reply With Quote
Old April 1st, 2018, 17:01   #14
Mag75
Member

Ja det tåls att fundera på...
Mag75 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules