Bilstereoforum - Sveriges största forum för bilstereo  

Go Back   Bilstereoforum - Sveriges största forum för bilstereo > Installation, inställningar, musik och tävlingar > Allmän diskussion och frågor

Allmän diskussion och frågor Här diskuteras allt inom bilstereo som ej passar i annan kategori.

Reply

Thread Tools
Old March 24th, 2018, 14:54   #21
Ante80
Junior Member

Default Re: Köpråd: Billjud för 25,000 kr inkl installation!?

Quote:
Originally Posted by rutger j View Post
vet inte riktigt vad du vill ha hjälp med eftersom du redan specat upp systemet du vill ha. Vilket för ditt ändamål ser ut o kunna bli bra.

De flesta här på forumet söker något annat med sitt ljud än bara bas. De vill ha en bra balans mellan alla register, dvs bas, midbas, mellanregister och diskant. Många vill gärna kunna spela ganska högt, men som sagt, inget av registrerna ska sticka ut.
De på SPL delen söker dock ofta mest bas, så den forumdelen är anpassad för dem.
Det är inte systemet jag vill ha utan ett jag slängde ihop lite snabbt för att visa vad man kan få för saker för min budget, när "experten" gav ett närmast uselt förslag.

Hör ni inte själv hur ni låter? "Det är ditt fel att du postade i denna forumdelen och fick det svar du fick från vår expert för vi vill ha balans i vårt ljud så vi ger råd om sådana produkter trots att du skrev att du vill spela så högt det bara går med så mycket bas som möjligt."

Detta måste vara ett skämt eller så är det som jag tror, ett forum för inbördes beundran.

Ett enda förslag har jag fått. Resterande inlägg handlar om att jag ska slicka era stövlar och inte ställ motfrågor till "expertisen" för då har man en attityd.

Vilket pajasforum och pajaser som skriver i det. Kommer inte besöka det igen.
Ante80 is offline   Reply With Quote
Old March 24th, 2018, 17:14   #22
tvett
Senior Member

tvett's Avatar

Rep Power: 59 tvett will become famous soon enoughtvett will become famous soon enough
Default Re: Köpråd: Billjud för 25,000 kr inkl installation!?

Jag är ledsen och vill be om ursäkt på allas vägnar att du fick ett dåligt förslag på en bra anläggning, det hade kunna bli så många fler bra förslag på dåliga anläggningar, men pajasarna tappade nog lusten.

Lycka till i ditt sökande efter de perfekta anläggningsförslagen som passar just dina ljudideal utan några som helst missförstånd, såna förslag som passar dig så bra att du inte behöver idiotförklara folk de gångerna.

Som tur är kan människor som finner denna tråden i framtiden läsa sig till vad som hände och bilda sig sin egen uppfattning av forumet och dess användare, både amatörer och professionella (i ordens rätta bemärkelser).

Audi A4 Avant Quattro 1.8T B7 ProSport ProLine S-line silvermetallic
Pioneer SPH-DA120, Gladen Audio, RC90c2, RC600c1, 165RS, RS10
tvett is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules