Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lazzat är inte helt nere!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lazzat är inte helt nere!

    Vet inte vad som hände men kom in på nått konstigt sätt på ljudforumet och alla trådar är kvar så all information är ju inte borta(en jädra tur)!!

    Kan ge en länk här:

    http://forum.lazzat.se/forumdisplay.php?f=12


    Får hoppas vi får nån förklaring snart om vad som hänt/händer


    EDIT: Nån som måste läst detta för nu funkar inte den länken längre
    Last edited by Techno_Bass; June 22, 2009, 10:53.
    155++db@25hz
    http://www.bilstereoforum.se/showthr...t=6241&page=15

    sigpic

    Ljudbyggaren.se


  • #2
    Re: Lazzat är inte helt nere!

    Jag har ochså hittat lite kul (ändå) så med litet lugn (jag???) så tror jag det blir bra ordning på forum(en) igen.
    Men vi, några otåliga, undrar o undrar o undrar....

    Pierre......NU VILL JAG VETA!!!!!!....e....inte....otålig...alls....serru.
    SEASTREAMS GARAGE


    ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

    Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

    Comment


    • #3
      Re: Lazzat är inte helt nere!

      Originally posted by Techno_Bass View Post
      Vet inte vad som hände men kom in på nått konstigt sätt på ljudforumet och alla trådar är kvar så all information är ju inte borta(en jädra tur)!!

      Kan ge en länk här:

      http://forum.lazzat.se/forumdisplay.php?f=12


      Får hoppas vi får nån förklaring snart om vad som hänt/händer
      Har oxå hittat in bland de gamla trådarna...men som det ser ut nu tycker jag att vi kanske ska satsa på att bygga upp kunskaper på detta forum...

      (men man kanske ska se upp med vad man skriver, annars kanske man inte får komma in på lazzat när det kommer upp igen)
      Last edited by busfabror; June 22, 2009, 00:06. Reason: Ett litet tillägg.
      En jävla bra butik www.ljudbyggaren.se !

      Comment


      • #4
        Re: Lazzat är inte helt nere!

        Originally posted by busfabror View Post
        Har oxå hittat in bland de gamla trådarna...men som det ser ut nu tycker jag att vi kanske ska satsa på att bygga upp kunskaper på detta forum...

        (men man kanske ska se upp med vad man skriver, annars kanske man inte får komma in på lazzat när det kommer upp igen)

        Ja jag tycker ändå att det är dålig stil att de bara lägger ner det sådär utan att säga något! Och vill de inte ha tillbaka oss så stannar vi här för detta verkar vara ett bra forum med ett underbart upplägg!

        Comment


        • #5
          Re: Lazzat är inte helt nere!

          Ja vi får ju helt enkelt vänta tills vi får info om vad som hänt?

          Nu funkar då inte länken jag gav heller.

          Men som ni säger så är det bra upplägg på denna sidan! Bara hoppas projekt tråden öppnas snart


          Och jag verkar ha missat endel Kim. Men vi kan tat på msn sen.
          155++db@25hz
          http://www.bilstereoforum.se/showthr...t=6241&page=15

          sigpic

          Ljudbyggaren.se

          Comment


          • #6
            Re: Lazzat är inte helt nere!

            Det ända som saknas nu är ju en par hundra projekt trådar, sen så är man som hemma igen. Rätt dött utan projekt trådar om man säger som så
            // Kaggen

            Comment


            • #7
              Re: Lazzat är inte helt nere!

              Originally posted by Kaggen View Post
              Det ända som saknas nu är ju en par hundra projekt trådar, sen så är man som hemma igen. Rätt dött utan projekt trådar om man säger som så
              // Kaggen
              Det kommer.....bara lugn!
              sigpic

              We know the Rolex feeling, only the best are copied.

              Ljudbyggaren sedan 1998

              Importör av Mosconi, Gladen
              Se oss på Facebook för nyheter.

              Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

              Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

              International Head Judge och numera även kallad besserwisser

              Comment


              • #8
                Re: Lazzat är inte helt nere!

                Har ni läst det senaste inlägget frå Jalle på Lazzat???
                Nu är det vårt fel att det forum ligger nere! Inte ett ord att de behandla oss som skit där de bara bestämde hur det skulle bli! Nej Emma har mist det roliga i tävlandet för det har blivit så fixerat vid vad vissa tycker vi tävlande skall göra! Men förhoppningsvis skall vi som är medlemmar kunna styra upp det nästa år då det ej kan fattas ett beslut innan röstning bland medlemmarna skett! Då slipper vi sådana här otrevliga överaskningar som fördubblad startavgift o inga pokaler till 2,3 på stjärnevent! Men men till nästa år skall det väl bli bättre hoppas vi på!

                Comment


                • #9
                  Re: Lazzat är inte helt nere!

                  Om de det måste vara omröstning och diskussion runt varända förändring kommer vi inte att kunna göra något. Styrelsen måste få ha handlingsfrihet, men större beslut bör naturligtvis förankras bättre än vad de hittils har gjorts.

                  Och ja, det är VÅRT fel att forumet togs bort. Vi klarade inte av att hålla diskussionerna på en trevlig nivå, varför vet jag inte. Jag vet inte vad ni andra har för inställning till billjud, men för mig är det en lek för oss som inte vill bli riktigt vuxna, en möjlighet att lära mig mer och att få utbyta idéer med folk som oxå tycker det är kul. Men det är skillnad på att inte vilja bli riktigt vuxen och bete sig som en bortskämd femåring...

                  Förstår att det finns många vars egon fått sig en törn sista perioden och det är lättare att få ut lite frustration över bristen på information eller andra saker om man skriver av sig. Men vi måste förstå hur det ser ut utifrån. Forumet är ett av ansikten utåt.

                  Vi tappar flera sponsorer i år bara för hur det ser ut här!

                  Jag håller med om att en forumdel endast för medlemmar i Bilstereoförbundet vore en god idé där vi kan dryfta saker som vi har synpunkter på internt och med högt i tak.

                  Själv blir jag sur på folk som gnäller på att deras startavgift höjs med några hundringar, när jag satsar tid som jag kunde spenderat på min familj och tusenlappar på att åka runt och döma. (Den enda ersättningen vi domare får är fri luch) Det gör jag för att jag tycker det är något jag kan bidra med under det här året för att sporten skall överleva. Att då få höra bojkottrykten och avhopp för att man inte får som man vill känns rätt otacksamt.

                  Nästa år skall det bildas ett förbund men iår drivs sporten i ett företag där en man bestämmer. Det är ingen demokrati. Men nästa år blir det det. Frågan är om alla som lägger ned tid att tycka saker här kommer att hjälpa till eller fortfarande tycka att de gör mest nytta i soffan med ett tangentbord i knäna?
                  Last edited by Robsarve; June 24, 2009, 00:42.
                  /tycker Erik.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lazzat är inte helt nere!

                    Originally posted by Robsarve View Post
                    Om de det måste vara omröstning och diskussion runt varända förändring kommer vi inte att kunna göra något. Styrelsen måste få ha handlingsfrihet, men större beslut bör naturligtvis förankras bättre än vad de hittils har gjorts.

                    Och ja, det är VÅRT fel att forumet togs bort. Vi klarade inte av att hålla diskussionerna på en trevlig nivå, varför vet jag inte. Jag vet inte vad ni andra har för inställning till billjud, men för mig är det en lek för oss som inte vill bli riktigt vuxna, en möjlighet att lära mig mer och att få utbyta idéer med folk som oxå tycker det är kul. Men det är skillnad på att inte vilja bli riktigt vuxen och bete sig som en bortskämd femåring...

                    Förstår att det finns många vars egon fått sig en törn sista perioden och det är lättare att få ut lite frustration över bristen på information eller andra saker om man skriver av sig. Men vi måste förstå hur det ser ut utifrån. Forumet är ett av ansikten utåt.

                    Vi tappar flera sponsorer i år bara för hur det ser ut här!

                    Jag håller med om att en forumdel endast för medlemmar i Bilstereoförbundet vore en god idé där vi kan dryfta saker som vi har synpunkter på internt och med högt i tak.

                    Själv blir jag sur på folk som gnäller på att deras startavgift höjs med några hundringar, när jag satsar tid som jag kunde spenderat på min familj och tusenlappar på att åka runt och döma. (Den enda ersättningen vi domare får är fri luch) Det gör jag för att jag tycker det är något jag kan bidra med under det här året för att sporten skall överleva. Att då få höra bojkottrykten och avhopp för att man inte får som man vill känns rätt otacksamt.

                    Nästa år skall det bildas ett förbund men iår drivs sporten i ett företag där en man bestämmer. Det är ingen demokrati. Men nästa år blir det det. Frågan är om alla som lägger ned tid att tycka saker här kommer att hjälpa till eller fortfarande tycka att de gör mest nytta i soffan med ett tangentbord i knäna?
                    Bra inlägg. Håller med till fullo.
                    sigpicMS-SOUND
                    Micke7406

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lazzat är inte helt nere!

                      Att ventilera sina åsikter är på gott och ont!
                      Jag kan inte förstå vad som är så svårt i bilstereoträsket?

                      Om jag ska springa en mara så är det den lägnden som gäller, om det sen regnar eller blåser orkan så får jag vara beredd på det!

                      Hur skulle det se ut om jag ringde förbundet och frågade, räcker det om jag springer 25km i dag för jag är trött?

                      Samtidigt förstår jag inte vad som är nytt i informationen från Jalle!

                      Jo föresten........
                      Den höjda startavgiften var betydligt HÖGRE på den tiden det inte gnälldes en massa utan tävlades flitigt!!
                      sigpic

                      We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                      Ljudbyggaren sedan 1998

                      Importör av Mosconi, Gladen
                      Se oss på Facebook för nyheter.

                      Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                      Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                      International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lazzat är inte helt nere!

                        Finanskris för alla nu.. sj har jag bara råd att tävla lördagen tyvär.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lazzat är inte helt nere!

                          Jag håller inte med dig Robsarve. Det är inte bilstereofantasternas fel att forumet på Lazzat gick i graven. Det beror på ett fåtal rötägg som inte klarar av att hålla sig till oskrivna debattregler. Dessa personer behöver väldigt tydliga regler och moderatorer/administratörer som agerar snabbt. Gnäll föder gnäll.
                          Det är lättare att släcka en tändsticka än en brasa.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Lazzat är inte helt nere!

                            Originally posted by Robsarve View Post
                            (Den enda ersättningen vi domare får är fri luch)
                            Får ni bara lunch? Jag tvekar inte på vad du skriver men när jag frågade jalle vad ett event kostade och då räknades bland annat upp

                            "Ersättning till domare: 1500-3000:-"

                            Är ni så många domare?

                            Jag menar inte att på något sätt vara otrevlig nu utan bara undrar....
                            -=Power From The Gods=-

                            Comment


                            • #15
                              Re: Lazzat är inte helt nere!

                              Originally posted by Ramstam View Post
                              Får ni bara lunch? Jag tvekar inte på vad du skriver men när jag frågade jalle vad ett event kostade och då räknades bland annat upp

                              "Ersättning till domare: 1500-3000:-"

                              Är ni så många domare?

                              Jag menar inte att på något sätt vara otrevlig nu utan bara undrar....
                              Bara mat till en domarkår ligger på 500-1000 kr beroende på hur många det är, i genomsnitt gissar jag på 1500 kr för ett år !

                              Är det svinvarmt har det även gått en del vatten!

                              Det kan också kosta ett antal liter bensin att få en HD till en tävling!
                              sigpic

                              We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                              Ljudbyggaren sedan 1998

                              Importör av Mosconi, Gladen
                              Se oss på Facebook för nyheter.

                              Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                              Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                              International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                              Comment

                              Working...
                              X