Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vart får jag tag på ANL-säkringhållare i Stockholm?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vart får jag tag på ANL-säkringhållare i Stockholm?

    Hej, bor i Stockholm och vill få tag i en ANL-säkringshållare, vart bör jag vända mig om jag vill ha den idag?

    Tacksam för svar!

  • #2
    Re: Vart får jag tag på ANL-säkringhållare i Stockholm?

    Media markt, MDS är väll dem jag kan komma på just nu iaf

    Comment


    • #3
      Re: Vart får jag tag på ANL-säkringhållare i Stockholm?

      Kolla med pm-shopen, seastreams någon av dessa borde ha ANL hållare hemma.
      Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

      Comment


      • #4
        Re: Vart får jag tag på ANL-säkringhållare i Stockholm?

        inte för att kapa tråden, men måste passa på å fråga, finns det väldigt få bilstereobutiker kvar i stockholm?? vi har en hel del stockholmare som kommer till västerås å handlar, med motiveringen att de inte finns nån i stockholm???
        De finns bara ett sätt å göra saker å ting på, och de är rätt sätt, vad som däremot är rätt finns de många åsikter om........

        Comment


        • #5
          Re: Vart får jag tag på ANL-säkringhållare i Stockholm?

          Originally posted by MrMix View Post
          inte för att kapa tråden, men måste passa på å fråga, finns det väldigt få bilstereobutiker kvar i stockholm?? vi har en hel del stockholmare som kommer till västerås å handlar, med motiveringen att de inte finns nån i stockholm???
          Finns inte jättemånga butiker kvar, det är en hel del som de sista åren klappat igen.
          Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

          Comment


          • #6
            Re: Vart får jag tag på ANL-säkringhållare i Stockholm?

            Originally posted by jensclaudius View Post
            borde ha ANL hållare hemma.
            Har flera olika modeller på hyllan.

            Pierre
            Last edited by Horsyhorse; April 1, 2011, 12:27.
            SEASTREAMS GARAGE


            ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

            Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

            Comment


            • #7
              Re: Vart får jag tag på ANL-säkringhållare i Stockholm?

              Hej, jag fick inte tag i någon säkringshållare Nu vänder jag mig till webbshoppar istället. Dock så hittar jag bara svindyra ANL-säkringshållare. Glömde nämna det att jag ska köra 300A säkring respektive 50mm2 kabel. Var får jag tag i en säkringshållare för under 250kr? Behöver nämligen två st...

              Tacksam för svar!

              Comment


              • #8
                Re: Vart får jag tag på ANL-säkringhållare i Stockholm?

                Ljudia har för 149:- som funkar med 50mm2 kabel http://www.ljudia.se/billjud-s82121/...lbehor-c78281/

                Ett alternativ med anslutningskabel:
                http://www.ljudia.se/billjud-s82121/...zfh-6-p503559/


                BRC har säkringshållare för 119kr dock tar de bara 35mm2
                http://www.brc.se/sakring-hallare/sa...hallare-anl-2/
                BMW E38 740
                BMW M5 -01
                bilradiohuset.se
                SM-guld 2012

                Comment


                • #9
                  Re: Vart får jag tag på ANL-säkringhållare i Stockholm?

                  Smakar det så kostar det Bygg en egen annars om du har tillgång till en verkstad eller liknande? Måste det vara ANL eller funkar det med mini anl också?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vart får jag tag på ANL-säkringhållare i Stockholm?

                    Originally posted by strepz View Post
                    Hej, jag fick inte tag i någon säkringshållare Nu vänder jag mig till webbshoppar istället. Dock så hittar jag bara svindyra ANL-säkringshållare. Glömde nämna det att jag ska köra 300A säkring respektive 50mm2 kabel. Var får jag tag i en säkringshållare för under 250kr? Behöver nämligen två st...

                    Tacksam för svar!
                    Man får ju inte länka till sig själv, trodde jag hintade lite snällt(forumtillåtet) här ovan.
                    Kolla LÄNK Kungsängen strax utanför Stockholm.

                    "så behöver du inte åka till Västerås" som Mr Mix skrev.

                    Pierre
                    Last edited by Horsyhorse; April 4, 2011, 15:39.
                    SEASTREAMS GARAGE


                    ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

                    Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vart får jag tag på ANL-säkringhållare i Stockholm?

                      Originally posted by strepz View Post
                      Hej, jag fick inte tag i någon säkringshållare Nu vänder jag mig till webbshoppar istället. Dock så hittar jag bara svindyra ANL-säkringshållare. Glömde nämna det att jag ska köra 300A säkring respektive 50mm2 kabel. Var får jag tag i en säkringshållare för under 250kr? Behöver nämligen två st...

                      Tacksam för svar!
                      Hur många 50mm2 kablar tänkte du köra på din 300A säkring??

                      Rekomenderas 200A på en singel 50 enligt internationell standard.

                      Och jag håller med om att detta forum och Svenska Bilstereoförbundet måste bli bättre på att hänvisa besökare till medlemsbutikerna.

                      Och i Stockholm kan du just nu besöka Seastreams Garage i Kungsängen eller PM-Shoppen i Solna.
                      Kunnig personal med riktigt sortiment, som dessutom kan förklara varför du enbart skall säkra din kabel 200A.
                      Roger Edvinsson
                      Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
                      helst på saker av kolfiber :-)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vart får jag tag på ANL-säkringhållare i Stockholm?

                        Originally posted by Kulan View Post
                        ...BRC har säkringshållare för 119kr dock tar de bara 35mm2
                        http://www.brc.se/sakring-hallare/sa...hallare-anl-2/
                        Vet inte varför dom skriver så där, för den hållaren tar utan problem 50mm2. Kör själv med sån både fram och bak, med insatsen i så passar 35mm2 perfekt, tar man ur insatsen så får man lätt i 50mm2.
                        Mitt projekt: Volvo V60
                        BRL - B2 & Dayton

                        More to come...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vart får jag tag på ANL-säkringhållare i Stockholm?

                          Originally posted by JALLE View Post
                          Hur många 50mm2 kablar tänkte du köra på din 300A säkring??

                          Rekomenderas 200A på en singel 50 enligt internationell standard.

                          Och jag håller med om att detta forum och Svenska Bilstereoförbundet måste bli bättre på att hänvisa besökare till medlemsbutikerna.

                          Och i Stockholm kan du just nu besöka Seastreams Garage i Kungsängen eller PM-Shoppen i Solna.
                          Kunnig personal med riktigt sortiment, som dessutom kan förklara varför du enbart skall säkra din kabel 200A.
                          Man kan ju dock enbart inte utgå ifrån att alla ska tävla. 300A säkring på 50mm2 bör väl inte vara några problem på korta avstånd?

                          "Och jag håller med om att detta forum och Svenska Bilstereoförbundet måste bli bättre på att hänvisa besökare till medlemsbutikerna. "

                          drivs bilstereoforum.se av bilstereoförbundet? Eller vad är anledningen till att man inte bör hänvisa till andra butiker än medlemsbutikerna? Alla på forumet tävlar inte. Men visst förstår att du tycker att man ska ge goodwill till medlemsbutiker, håller jag med om också. Fast de som inte är medlemsbutiker måste väl få sälja också, för som sagt många konsumenter som köper bilstereoprylar tävlar inte och har därav ingen anledning att stödja medlemsbutiker..

                          Ett par tankar jag hade bara.
                          BMW E38 740
                          BMW M5 -01
                          bilradiohuset.se
                          SM-guld 2012

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vart får jag tag på ANL-säkringhållare i Stockholm?

                            Originally posted by Kulan View Post
                            Man kan ju dock enbart inte utgå ifrån att alla ska tävla. 300A säkring på 50mm2 bör väl inte vara några problem på korta avstånd?
                            Att EMMA rekommenderar 200A i sina listor har sina väl vägda grunder.
                            För det första är dessa värden på säkringar framtagna i samarbete med kabelleverantörer och även bilindustrin.

                            Säkringen är till för att just AVSÄKRA din anläggning både vid fara och vid eventuell olycka.
                            Tänk även på att de yttre förhållandena är betydligt tuffare i en bil än på många andra ställen, tex så ligger ofta kablarna under golvmattan i bilen och har därför helt annan värmetålighet än en fritt liggande kabel i ett labb...

                            Det finns en utprovad avsäkringstabell och min förhoppning är att SAMTLIGA butiker i Sverige börjar använda denna.
                            Tänk även att i en eventuell diskussion med ett försäkringsbolag vid olycka eller skada så kan du hänvisa till att din anläggning var säkert installerad och korrekt utförd enligt ett internationellt reglemente...

                            Domarna bedömer inte bara din installation, de ger dig en otroligt bra värdering av säkerheten i din bil. Tyvärr något många glömmer bort...



                            Originally posted by Kulan View Post
                            bilstereoforum.se av bilstereoförbundet? Eller vad är anledningen till att man inte bör hänvisa till andra butiker än medlemsbutikerna? Alla på forumet tävlar inte. Men visst förstår att du tycker att man ska ge goodwill till medlemsbutiker, håller jag med om också. Fast de som inte är medlemsbutiker måste väl få sälja också, för som sagt många konsumenter som köper bilstereoprylar tävlar inte och har därav ingen anledning att stödja medlemsbutiker..

                            Ett par tankar jag hade bara.
                            Bilstereoforum och Bilstereoförbundet har inget ägarintresse i varandras sysselsättning.


                            Men för mig personligen finns enbart de butiker som väljer att samarbeta för en bättre nivå för billjudstävlingar och en högre kunskap för er konsumenter.
                            Min förhoppning när jag startade förbundet var att säkerställa kunskap på butiksnivå och jag kan tyvärr inte sluta arbeta för att uppfylla det målet.

                            Skall jag vara ärlig så kan alla små skitbutiker på internet som enbart marknadsför sig via gratis forumreklam i poster dra något gammalt över sig...

                            De skämmer ut både branschen och sig själva med sin okunskap...
                            Det finns grymma internetbutiker, fatta mig inte felaktigt, men de flesta suger purjo...
                            Jag är uppenbart trött på kunder som kan kapa en arm för att spara 100:- på en produkt. Jag fattar inte varför alla skall spara in småkronor på bilstereo & elektronik när man istället borde sneimportera saker man verkligen kan spara slantar på.

                            Nu tappade vi tråden, men handlade om säkringar och det kan strepz hitta i Stockholm utan problem :-)
                            Roger Edvinsson
                            Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
                            helst på saker av kolfiber :-)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vart får jag tag på ANL-säkringhållare i Stockholm?

                              Originally posted by JALLE View Post
                              Att EMMA rekommenderar 200A i sina listor har sina väl vägda grunder.
                              För det första är dessa värden på säkringar framtagna i samarbete med kabelleverantörer och även bilindustrin.

                              Säkringen är till för att just AVSÄKRA din anläggning både vid fara och vid eventuell olycka.
                              Tänk även på att de yttre förhållandena är betydligt tuffare i en bil än på många andra ställen, tex så ligger ofta kablarna under golvmattan i bilen och har därför helt annan värmetålighet än en fritt liggande kabel i ett labb...

                              Det finns en utprovad avsäkringstabell och min förhoppning är att SAMTLIGA butiker i Sverige börjar använda denna.
                              Tänk även att i en eventuell diskussion med ett försäkringsbolag vid olycka eller skada så kan du hänvisa till att din anläggning var säkert installerad och korrekt utförd enligt ett internationellt reglemente...

                              Domarna bedömer inte bara din installation, de ger dig en otroligt bra värdering av säkerheten i din bil. Tyvärr något många glömmer bort...





                              Bilstereoforum och Bilstereoförbundet har inget ägarintresse i varandras sysselsättning.


                              Men för mig personligen finns enbart de butiker som väljer att samarbeta för en bättre nivå för billjudstävlingar och en högre kunskap för er konsumenter.
                              Min förhoppning när jag startade förbundet var att säkerställa kunskap på butiksnivå och jag kan tyvärr inte sluta arbeta för att uppfylla det målet.

                              Skall jag vara ärlig så kan alla små skitbutiker på internet som enbart marknadsför sig via gratis forumreklam i poster dra något gammalt över sig...

                              De skämmer ut både branschen och sig själva med sin okunskap...
                              Det finns grymma internetbutiker, fatta mig inte felaktigt, men de flesta suger purjo...
                              Jag är uppenbart trött på kunder som kan kapa en arm för att spara 100:- på en produkt. Jag fattar inte varför alla skall spara in småkronor på bilstereo & elektronik när man istället borde sneimportera saker man verkligen kan spara slantar på.

                              Nu tappade vi tråden, men handlade om säkringar och det kan strepz hitta i Stockholm utan problem :-)
                              Jag förstår hur du resonerar! Tack för svaren på frågorna

                              Ja hoppas strepz får tag på sin hållare vart han nu väljer att köpa den
                              BMW E38 740
                              BMW M5 -01
                              bilradiohuset.se
                              SM-guld 2012

                              Comment

                              Working...
                              X