Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ford fiesta mk7 2011, Högtalare?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ford fiesta mk7 2011, Högtalare?

    Hej!

    Tänkte byta ut hötalarna i min ford fiesta 2011 mk7 till några bättre. Vet ni vilken tum på högtalarna som sitter i är? Om jag vill ha högre tum på högtalarna så verkar det finnas någon adapter? Vet ni vad som passar till denna bil?

    Mvh Alfons

  • #2
    Re: Ford fiesta mk7 2011, Högtalare?

    Originally posted by alfonsg00
    Hej!

    Tänkte byta ut hötalarna i min ford fiesta 2011 mk7 till några bättre. Vet ni vilken tum på högtalarna som sitter i är? Om jag vill ha högre tum på högtalarna så verkar det finnas någon adapter? Vet ni vad som passar till denna bil?

    Mvh Alfons
    Det sitter 6,5" och du får inte in 8" i dom dörrarna utan att modifiera rejält.

    Jag bytte högtalare i en sådan bil i fredags, monterade en Gladen Alpha 165 för 995:-
    Adapter tillkommer med 195:- per par.
    sigpic

    We know the Rolex feeling, only the best are copied.

    Ljudbyggaren sedan 1998

    Importör av Mosconi, Gladen
    Se oss på Facebook för nyheter.

    Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

    Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

    International Head Judge och numera även kallad besserwisser

    Comment


    • #3
      Re: Ford fiesta mk7 2011, Högtalare?

      Originally posted by Nonne View Post
      Det sitter 6,5" och du får inte in 8" i dom dörrarna utan att modifiera rejält.

      Jag bytte högtalare i en sådan bil i fredags, monterade en Gladen Alpha 165 för 995:-
      Adapter tillkommer med 195:- per par.
      Tack för svar!

      Så 6,5" ska funka då? Verkar vara svårt att hitta Gladen Alpha 165. Hur blev ljudet? Är ny inom detta, läste någonstans att fabriksenheten/stereon klarar ge 15/20w så måste ha en förstärkare för att driva högtalare med mer watt?

      Comment


      • #4
        Re: Ford fiesta mk7 2011, Högtalare?

        Originally posted by alfonsg00 View Post
        Tack för svar!

        Så 6,5" ska funka då? Verkar vara svårt att hitta Gladen Alpha 165. Hur blev ljudet? Är ny inom detta, läste någonstans att fabriksenheten/stereon klarar ge 15/20w så måste ha en förstärkare för att driva högtalare med mer watt?
        Det är inte svårt att hitta Gladen Alpha 165, jag går normalt sett bara ut på lagret så finns där lådvis

        Denna serie är inte byggd i 1a hand för extra förstärkare, men självklart levererar den ännu bättre med extra pulver.

        Jag klistrar in från messenger, kund som köpte 2 par i veckan.

        Hej nu är högtalarna monterade i peugoten. Ville bara säga att jag är mycket nöjd, nu hör man skilnad om det är opera eller rock
        sigpic

        We know the Rolex feeling, only the best are copied.

        Ljudbyggaren sedan 1998

        Importör av Mosconi, Gladen
        Se oss på Facebook för nyheter.

        Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

        Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

        International Head Judge och numera även kallad besserwisser

        Comment

        Working...
        X