Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ground Zero Hydrogen GZHB38XBT

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ground Zero Hydrogen GZHB38XBT

    Ja den lådan har jag till 1st GZHW 15SPL 3000w nu till frågan går det att få den mer stabil o sätta 2 portar o bara stänga Bass Tunnel Technology"-porten och som jag tror få ner volymen från 90l till 80l för att få lite mer av den goa basen

  • #2
    Re: Ground Zero Hydrogen GZHB38XBT

    Är du alltså ute efter mer djupbas?

    Comment


    • #3
      Re: Ground Zero Hydrogen GZHB38XBT

      Ja men vet inte om det går att ha kvar den lilla väggsnutten från den gamla porten som sitter i lådan tänkte bara stänga porten på utsidan av lådan o ta upp 2 portar på vänster sida av högtalaren ? Men jag har ingen aning hur långa rören ska vara för att lådan ska prestera så bra som möjligt?men jag har läst att du är duktig på att räkna så jag hoppas du eller ni kan hjälpa mej den ska sitta i en blazer och spela framåt

      Comment


      • #4
        Re: Ground Zero Hydrogen GZHB38XBT

        varför framåt i en blazer?
        De finns bara ett sätt å göra saker å ting på, och de är rätt sätt, vad som däremot är rätt finns de många åsikter om........

        Comment


        • #5
          Re: Ground Zero Hydrogen GZHB38XBT

          Hur mycket slutstegseffekt har du tillgång till och använder just nu?

          Om man använder 1 st 6" port där röret kapas 37 cm långt (sedan trattar i båda ändar) så hamnar avstämningen runt 35 Hz och nettovolymen minskar till ca 80 liter. Men trycker du in tex 2000 W så kan det bli blåsljud i teorin.

          Comment


          • #6
            Re: Ground Zero Hydrogen GZHB38XBT

            För att ha slutstegen på den vinklade baksidan av lådan och så har jag hundar som åker med i bilen vill inte dom ska komma i kontakt med strömmen . Vad vinner man på att spela bakåt eller vad förlorar man på att spela framåt

            Comment


            • #7
              Re: Ground Zero Hydrogen GZHB38XBT

              Har ett spl Dynamics D4 ska väl köra det i 1ohm o jag har 3 fräscha batterier så lite mer effekt ska den få

              Comment


              • #8
                Re: Ground Zero Hydrogen GZHB38XBT

                Med så pass mycket effekt måste porten vara större som jag ser det, vilket lätt bildar en ond cirkel när det gäller portlängden eftersom en större port betyder längre port och då tar den upp mer plats......som i sin tur ger ännu längre port och ännu mer upptagen plats.

                Ny låda skulle faktiskt vara bättre enligt mig, det är inte alltför ovanligt att det blir såna där problem när man försöker bygga om en befintlig låda.

                Comment


                • #9
                  Re: Ground Zero Hydrogen GZHB38XBT

                  Jag tror också på en ny låda men är det 80l som det står på basens hemsidan eller har du några andra mått eller liter tips o blir det ny låda ska jag spela den bakåt?eller

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ground Zero Hydrogen GZHB38XBT

                    80 liter är deras rekommendation för basreflexlåda. De rekommenderar dessutom 2 st 4" portar och jag ställer mig tveksam till att det funkar när basen drivs fullt ut, men jag kan ju bara utgå ifrån teorin.

                    I kombi och kombikupe är det bättre att vända basarna mot bakluckan. Din bil är väl öppen mellan bagage och kupe, då kan det räknas som kombi.
                    Last edited by Optima; April 5, 2013, 22:49.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ground Zero Hydrogen GZHB38XBT

                      Vad tror du händer om jag kör på 2st 4" portar o hur stämmer man av måste man ha motten på lådan klart först ? Har prova några program men får inte till det.Skulle vilja ha gamla lådans vinkel där stegen sitter o sätta basen
                      Attached Files

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ground Zero Hydrogen GZHB38XBT

                        Jag tror att det kan uppstå flåsljud när du spelar högt, så säger en teoretisk beräkning iaf. Skarven mellen rör och trattar måste vara "superslät" för att åtminstone minimera risken för flåsljud.

                        Om jag utgår ifrån 80 liter nettovolym så ska rören kapas 36 cm långa, sedan sätts trattar i båda ändar. 1 st 4" rör tar upp 0,095 liter per cm, då kan du räkna ut hur stor plats de tar upp i lådan så att bruttovolymen blir rätt.

                        Comment

                        Working...
                        X