Announcement

Collapse
No announcement yet.

Audison lrx 4.1k bränt? tips!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Audison lrx 4.1k bränt? tips!

    Nybliven rookie söker hjälp här:

    Huvudenhet: Pioneer AVH-P3200BT
    Framsystem: DLS UR6I med UP1C tweeters
    Baksystem: MS6A mid i dörrarna endast, JL Audio TR650CXi
    Skuffen: MDS Låda med 2st Fanatic Eagle EG10W
    Drivs av: Kicker DX500.1 i lådan, och ett Audison LRX 4.1k
    Kopplat: Audison steget kördes med 2 middar i samma kanal, diskanterna på separata kanaler med magnesium filter, Kicker dx kördes i 2ohm rms på 500w ungefär...

    Nu är det så att jag har varit så goo att jag kopplade om monoblocket med ström i(dum som man är) och jag träffade plus polen på remoten när jag skulle flytta undan det gamla steget... så nu är min fråga, den går igång, säkringen är hel, kablarna är hela både i lågnivå och högtalarkablarna, men jag kan inte få någon spänning på ingångarna... har även öppnat upp steget för kolla om jag kan hitta något bränt, inget som ögat kan se är svart är lite bränt eller har åkt av... min fråga är då... går detta att rädda på något sätt? Alla tips är välkomna!

    Om det är dött lopp, så får jag kastar dom 3 lax i sjön vid inköp och hitta nytt steg (då jag inte var riktigt nöjd med detta) då hpf var FÖR HÖGT och blev skrikigt, även om jag ställde ner level och ändrade och finslipade på filtret. drev dom på 1500hz-20kz->, så tänkte höra vad som är rekommenderat i era synpunkter, då det är ämnat för välljud + 150 wrms ungefär per kanal i 2ohm!
    Då tanken kanske är att köpa ett 4 kanal och ett 2 kanal (köra 2 kanal steget med diskanterna då jag körs med filter så behöver endast watten)

    All hjälp är något! MVH rookyn
Working...
X