Announcement

Collapse
No announcement yet.

Låd tips sundown sa8 bas

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Låd tips sundown sa8 bas

    Skulle vilja ha tips på en bra allround låda som både spelar högt och bra ... Men vill inte ha en port som står ut en massa ... Lådan ska även se bra ut

  • #2
    Re: Låd tips sundown sa8 bas

    Jag har för mig min låda ligger på cirkus 35-37L, med slotport avstämd till 33 eller 35hz. Hela porten får plats i lådan då den är vinklad och jag tycker den spelar ganska opeakat och klarar av att gräva skapligt djupt.

    Några mått osv har jag tyvärr inte.

    Edit: Detta är då till 2 st SA-8 V2or, vet inte om du letar förslag till en singel eller vilken version av bas du har.

    Comment


    • #3
      Re: Låd tips sundown sa8 bas

      Hur mår basen i en sluten låda

      Comment


      • #4
        Re: Låd tips sundown sa8 bas

        Det är en sa 8 v2

        Comment


        • #5
          Re: Låd tips sundown sa8 bas

          Inte en aning hur den låter i sluten låda, har aldrig testat själv och har faktiskt aldrig hört talas om någon som har använt dom i sluten låda..

          Comment


          • #6
            Re: Låd tips sundown sa8 bas

            Enligt lådrekommendationer på hemsidan rekommenderas 7,9 liter slutet till SA8, står likadant på 8 v2. De där basarna är iaf ingen ide att försöka räkna på, lådorna blir väldigt små och porten opraktiskt lång om man vill ha en låda som inte är teoretiskt jättepeakad.

            Man får prova sig fram med olika lådor+avstämning helt enkelt.

            Comment


            • #7
              Re: Låd tips sundown sa8 bas

              Bli medlem på något amerikanskt forum, tex www.stevemeadedesigns.com/board eller www.diymobileaudio.com/forum och fråga folk där, inte många som har erfarenhet av dom här hemma tyvärr.

              Comment

              Working...
              X