Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kicker 40CWR124 parametrar?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kicker 40CWR124 parametrar?

    Sitter på en 12" 2x4ohm kicker bas, men hittar då ingen riktigt specifikation på den över nätet. fs, vas, xmas osv osv har jag ingen anning om på den. nån här som har bra koll elr bättre på att söka?

  • #2
    Re: Kicker 40CWR124 parametrar?

    hmm ingen hjälp här, men lyckades iaf hitta själv tillslut. Så delar med mig av det ifall nån annan skulle behöva hjälp.

    http://www.kicker.com/sites/default/...%20Rev%20E.pdf

    Comment


    • #3
      Re: Kicker 40CWR124 parametrar?

      Way to go!

      Bygglogg: SQW: TransFårrden

      Comment


      • #4
        Re: Kicker 40CWR124 parametrar?

        har dock inte så stor koll på hur man bygger låda. kicker ger förslag på hur många liter osv..men eftersom elementet sitter i lådan så tar den upp ett par liter? hur kan man veta hur många liter man måste lägga till pga ett element. bara köpt färdig låda tidigare

        Comment


        • #5
          Re: Kicker 40CWR124 parametrar?

          Om dom har gett rekommendationen så är det nog till en låda som är lite större för att kompensera för att elementet ska sitta där.

          Comment


          • #6
            Re: Kicker 40CWR124 parametrar?

            Originally posted by bjorn.eriksson View Post
            Om dom har gett rekommendationen så är det nog till en låda som är lite större för att kompensera för att elementet ska sitta där.
            sluten låda som minimum 28l upp till 130l portad från 50l upp till 64l ca..finns ju lite o leka med..

            skulle vara kul o lära sig hur man räknar ut saker när det kommer till portat. dom har ju skrivit en del på länken som jag länkat till, dock är det på engelska så det blir väldans förvirrande för min del när det kommer till uträkningar av Ft/in mm

            Comment


            • #7
              Re: Kicker 40CWR124 parametrar?

              Alltså. Sök på winisd. Ladda ner och googla fram en manual. Visst kanske du får stå ut med lite engelska men knappast något avanverat.
              I programmet kan du t.ex. när du anger en parameter eller ett mått skriva det i t.ex. ft eller den enhet du har hittat och sedan direkt konvertera till t.ex. cm eller meter.

              Programmet är ju gratis så det kan ju inte skads att testa!

              Kolla länkarna i den här länken http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=34769

              Comment

              Working...
              X