Bilstereoforum - Sveriges största forum för bilstereo  

Go Back   Bilstereoforum - Sveriges största forum för bilstereo > Installation, inställningar, musik och tävlingar > Allmän diskussion och frågor

Allmän diskussion och frågor Här diskuteras allt inom bilstereo som ej passar i annan kategori.

Reply

Thread Tools
Old September 28th, 2018, 21:27   #1
Passarej
Junior Member

Default Rockford P2 eller P3

Tjena! Har ett Excursion steg nu som jag ska driva min P2 på 800w RMS/1600 Max med. Det jag undrar är kommer en P3 på 1200/2400w låta mer, då jag kommer en bra bit över RMSen på P2an och ganska exakt på P3an?
Passarej is offline   Reply With Quote
Old September 29th, 2018, 11:18   #2
ville91
Senior Member

Rep Power: 0 ville91 is infamous around these partsville91 is infamous around these partsville91 is infamous around these partsville91 is infamous around these parts
Default Re: Rockford P2 eller P3

Quote:
Originally Posted by Passarej View Post
Tjena! Har ett Excursion steg nu som jag ska driva min P2 på 800w RMS/1600 Max med. Det jag undrar är kommer en P3 på 1200/2400w låta mer, då jag kommer en bra bit över RMSen på P2an och ganska exakt på P3an?
Bara köpa och testa! Rmsen är hur mycket elementet tål Kolla mer känsligheten på basarna! sedan beror allt på lådan oxå!
ville91 is offline   Reply With Quote
Old September 29th, 2018, 12:54   #3
Passarej
Junior Member

Okej, för dom har samma låda och det skiljer sig en DB från varandra. För med p2orna så får jag verkligen ut fullt på men P3orna får jag precis upp till vad dom tål med så jag vet inte helt fullt vad jag ska tro blir det ens någon större skillnad? Kan jag väl fråga istället
Passarej is offline   Reply With Quote
Old October 5th, 2018, 12:37   #4
puttel
Senior Member

Rep Power: 108 puttel will become famous soon enoughputtel will become famous soon enough

Rms hit å Rms dit. Prova??? På tiden jag prova saker å ting så körde jag en biltema bas med 150w max med ett jbl gts 600 som gav omkring 500 watt och basen spela som aldrig förr och inte gick den sönder heller
puttel is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules