Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pioneer vs TV ??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pioneer vs TV ??

    Hej alla glada, någon guru där ute som har koll på om om och i så fall varför Pioneer slutet med att erbjuda tv apparater? Jag e lite småsjukt sugen på en ;P men hittar inga senare än -08 ??

  • #2
    Re: Pioneer vs TV ??

    Originally posted by Tunnan View Post
    Hej alla glada, någon guru där ute som har koll på om om och i så fall varför Pioneer slutet med att erbjuda tv apparater? Jag e lite småsjukt sugen på en ;P men hittar inga senare än -08 ??
    De slutade tillverka dem då
    De var bra men alldeles för dyra för att folk skulle köpa dem för den extra bildskärpan osv.
    Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

    www.garaget.org/Frippe_L

    Svensk Mästare 2012 i Street Stock
    Svensk Mästare 2011 i Street 100A
    Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

    Comment


    • #3
      Re: Pioneer vs TV ??

      Hittade denna nu

      http://m3.idg.se/2.1022/1.211732/pio...r-tv-branschen

      Men här står de fram till mars 2010, vilken modell gäller de? kanske man kan hitta nåt fynd

      Comment


      • #4
        Re: Pioneer vs TV ??

        Tror sista serien av deras plasma hette 5090 (50") och 6090 (60") , det är de som fanns med i 2008/2009 års produktkatalog iallefall. Sista modellen av 42" hette 428 och 4280(generation 8) men det var länge sedan de såldes nya.
        "Sound by Hewi"

        Blue eMotion by heWi

        Comment


        • #5
          Re: Pioneer vs TV ??

          Vad jag vet,så har Panasonic köpt upp Pioneers plasma tillverkning.Så Panasonics tv apparater borde vara ok.

          Dock så har många andra tv tillverkare hunnit ifatt,det som Pioneer hade i försprång förrut.

          I princip alla platt tv idag har någon form av brist i kvalitèn.Men det finns några få modeller som nästan gör allt rätt.En modell är LG 47Lx950N,finns även en sony modell också,men den kan jag inte modellen på just nu.

          Comment


          • #6
            Re: Pioneer vs TV ??

            Jo alla tillverkare har ju sina för och nackdelar helt klart.
            Dock va jag förstått så låt Pioneer lite framför sina konkurrenter innan i va fall och därför sitt pris som oxå va lite över deras.
            Jag va sugen på en för jag har alltid haft gott öga för Pioneer plus att alla dessa LCD skärmar som folk köper åt höger åt höger och vänster på diverse reor m.m. imponerar inte på mig de minsta!
            Satt så sent som igår på och stirrade hela kvällen på en LCD som värdparet skröt med och de va sämre än min Panasonic plasma jag har idag. Suck säger jag bara för alla fejk LCD folk köper för rea priser å tror de har "top of the line"
            http://www.minhembio.com/forum/index...70&hl=bleeding

            Så va ska man sattsa på idag idag om man vill ha en plasma i 50" storlek som håller måttet? blir dock inget köp innan sommaren men man behöver ju tid att lkäsa in sig lite på ämnet. Fått tips på en Panasonic viera TX-P50V20E

            Va har ni andra för tips???

            Comment


            • #7
              Re: Pioneer vs TV ??

              Originally posted by Tunnan View Post
              Jo alla tillverkare har ju sina för och nackdelar helt klart.
              Dock va jag förstått så låt Pioneer lite framför sina konkurrenter innan i va fall och därför sitt pris som oxå va lite över deras.
              Jag va sugen på en för jag har alltid haft gott öga för Pioneer plus att alla dessa LCD skärmar som folk köper åt höger åt höger och vänster på diverse reor m.m. imponerar inte på mig de minsta!
              Satt så sent som igår på och stirrade hela kvällen på en LCD som värdparet skröt med och de va sämre än min Panasonic plasma jag har idag. Suck säger jag bara för alla fejk LCD folk köper för rea priser å tror de har "top of the line"
              http://www.minhembio.com/forum/index...70&hl=bleeding

              Så va ska man sattsa på idag idag om man vill ha en plasma i 50" storlek som håller måttet? blir dock inget köp innan sommaren men man behöver ju tid att lkäsa in sig lite på ämnet. Fått tips på en Panasonic viera TX-P50V20E

              Va har ni andra för tips???
              jag kan rekomendera marantz 42" SJUKT grym bild och vunnit bäst i test för sitt originalljud på den. priset är 20.000 men enligt mitt tycke värd varje krona. kolla min så ser den ut =)

              http://www.minhembio.com/Leo86

              Comment


              • #8
                Re: Pioneer vs TV ??

                Originally posted by Leo86 View Post
                jag kan rekomendera marantz 42" SJUKT grym bild och vunnit bäst i test för sitt originalljud på den. priset är 20.000 men enligt mitt tycke värd varje krona. kolla min så ser den ut =)

                http://www.minhembio.com/Leo86
                Han skulle inte ha sovrumstv Leo.
                Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

                www.garaget.org/Frippe_L

                Svensk Mästare 2012 i Street Stock
                Svensk Mästare 2011 i Street 100A
                Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

                Comment


                • #9
                  Re: Pioneer vs TV ??

                  Ja det är alltid lika kul med folk som tror deras nya LCD/LED är king för att de aldrig har tittat på en bra Plasma.

                  Pioneers kuropaneler säger folk idag att de fortfarande är de grymmaste som finns, dock är Panasonics plasmor i det högre segmentet i princip lika bra nu, efter att de köpte upp pioneers paneler. Själv har jag en LG 50PK350 50" plasma med fullhd, 600hz och 24p läge som ja köpte för 6 papp på komplett.se och den är riktigt grym för pengarna, inte som en kuroplasma men mycket sämre är den inte. Det största problemet är att skärmen gärna reflekterar när det kommer solljus på den, annars så är svärtan och färgerna riktigt bra. All surf sker numera på denna skärm också nuförtiden, inte ofta man drar igång laptopen längre
                  BMW E38 740
                  BMW M5 -01
                  bilradiohuset.se
                  SM-guld 2012

                  Comment


                  • #10
                    Re: Pioneer vs TV ??

                    Originally posted by Frippe_L View Post
                    Han skulle inte ha sovrumstv Leo.
                    ja sa bara att jag rekomendera den juh (A). sovrummet eller ej =P

                    Comment


                    • #11
                      Re: Pioneer vs TV ??

                      Originally posted by Kulan View Post
                      Ja det är alltid lika kul med folk som tror deras nya LCD/LED är king för att de aldrig har tittat på en bra Plasma.

                      Pioneers kuropaneler säger folk idag att de fortfarande är de grymmaste som finns, dock är Panasonics plasmor i det högre segmentet i princip lika bra nu, efter att de köpte upp pioneers paneler. Själv har jag en LG 50PK350 50" plasma med fullhd, 600hz och 24p läge som ja köpte för 6 papp på komplett.se och den är riktigt grym för pengarna, inte som en kuroplasma men mycket sämre är den inte. Det största problemet är att skärmen gärna reflekterar när det kommer solljus på den, annars så är svärtan och färgerna riktigt bra. All surf sker numera på denna skärm också nuförtiden, inte ofta man drar igång laptopen längre
                      vem tror det då?? =P

                      Comment


                      • #12
                        Re: Pioneer vs TV ??

                        Originally posted by Leo86 View Post
                        ja sa bara att jag rekomendera den juh (A). sovrummet eller ej =P
                        Så va ska man sattsa på idag idag om man vill ha en plasma i 50" storlek som håller måttet? blir dock inget köp innan sommaren men man behöver ju tid att lkäsa in sig lite på ämnet. Fått tips på en Panasonic viera TX-P50V20E

                        Va har ni andra för tips???
                        /Tunnan

                        Jag tolkade det som han ville ha en 50" tv inte en liten 42a
                        Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

                        www.garaget.org/Frippe_L

                        Svensk Mästare 2012 i Street Stock
                        Svensk Mästare 2011 i Street 100A
                        Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

                        Comment


                        • #13
                          Re: Pioneer vs TV ??

                          Originally posted by Frippe_L View Post
                          Så va ska man sattsa på idag idag om man vill ha en plasma i 50" storlek som håller måttet? blir dock inget köp innan sommaren men man behöver ju tid att lkäsa in sig lite på ämnet. Fått tips på en Panasonic viera TX-P50V20E

                          Va har ni andra för tips???
                          /Tunnan

                          Jag tolkade det som han ville ha en 50" tv inte en liten 42a
                          haha sant. njae ja ville bara lägga en åsikt. varför måste det promt vara en plasma? finns grymma lcd med liksom :P

                          Comment


                          • #14
                            Re: Pioneer vs TV ??

                            Plasmerna har i MIN åsikt de bästa/skönaste bilden. Därför är de mest intressant.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Pioneer vs TV ??

                              Originally posted by Leo86 View Post
                              vem tror det då?? =P
                              Tunnan hade ju ett exempel i hans inlägg Sedan kan man väl räkna in alla yra svenssons som ska in å tjacka vad de tror är feting tv för 4444kr på mediamarkt
                              BMW E38 740
                              BMW M5 -01
                              bilradiohuset.se
                              SM-guld 2012

                              Comment

                              Working...
                              X