Announcement

Collapse
No announcement yet.

Letar efter ett par fontar...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #17
    Re: Letar efter ett par fontar...

    Originally posted by Frippe_L View Post
    Vi har olika syn på vad som är södra Sverige ser jag :-)

    Ljudstudions fysiska butik är tyvärr nedlagd så den går bort som lyssningsställe.
    Det finns väl norr och söder? och sedan väst och öst? =)

    Comment


    • #18
      Re: Letar efter ett par fontar...

      Originally posted by Pemari View Post
      Fynda köpcenter Falkenberg
      Fyndbörsen torup
      En bit för dig att åka men där hittar du garanterat alla prisklasser.
      Canton är inget för spel.
      Varför är inte Canton bra för spel? Drar du alla Canton högtalare över samma kant?

      Comment


      • #19
        Re: Letar efter ett par fontar...

        Jag är villig att påstå att vissa högtalare funkar bättre till film än musik, tex mina Infinity Cascade som är grymma till film men inte fullt så imponerande till musik. Men film och spel innehåller liknande ljudmix. Battlefield 2 & 3 låter helt sjuk bra hemma hos mig.

        Comment


        • #20
          Re: Letar efter ett par fontar...

          Originally posted by Vincent Qvarfordt View Post
          Jag är villig att påstå att vissa högtalare funkar bättre till film än musik, tex mina Infinity Cascade som är grymma till film men inte fullt så imponerande till musik. Men film och spel innehåller liknande ljudmix. Battlefield 2 & 3 låter helt sjuk bra hemma hos mig.
          Jo jag håller med (om det är en mindre bra högtalare), tex en bumlig (dålig) sub brukar folk tycka är en bra filmsub.

          Men förklara gärna vad det är som bör låta annorlunda till film och spel för att upplevas som bättre.

          Comment


          • #21
            Re: Letar efter ett par fontar...

            Originally posted by Jimma72 View Post
            Jo jag håller med (om det är en mindre bra högtalare), tex en bumlig (dålig) sub brukar folk tycka är en bra filmsub.

            Men förklara gärna vad det är som bör låta annorlunda till film och spel för att upplevas som bättre.
            Mina 5 identiska högtalare låter bra med rejäl förmåga att spela högt till film. Dom låter bättre än det mesta jag hört. Men till musik märker jag bristen i att inte kunna rikta om dom(vägghängda), samt att det är svårare att få dom att lira med subben på ett sömlöst sätt. Skulle även vilja ha lite mer fläsk i midbasen, dom är specade till -3 db@80 hz men låter nästa tunnare än specen visar.

            Men samtidigt anser jag att ljud är ljud och en högtalare som är bra klarar allt, precis som exemplet med subben som du skrev.

            Kanske ligger skillnaden i att filmljud mixas ofta med identiska högtalare av modell mindre plus sub.

            Eller så är min personliga preferens att jag föredrar stora högtalare som går rätt djup när jag lyssnar på musik.

            Comment


            • #22
              Re: Letar efter ett par fontar...

              kolla om du kan provlyssna dessa kör dom hemma och är väldigt nöjd,
              Q-acoustics 2050i

              Kör dock med deras sub också så man får lite flås.

              http://www.whathifi.com/review/q-acoustics-2050i
              NMIAB.se
              http://www.facebook.com/nmiab
              http://www.facebook.com/Ampire.sverige

              Comment


              • #23
                Re: Letar efter ett par fontar...

                Ett par Cerwin vega hade väl passat bra till rock/dubstep men dom är ju inte direkt några super hifi högtalare och inte speciellt uppskattade av tjejer
                Hämtade nyss hem ett par gamla HED vegor som skall bli party högtalare till sommaren bara jag fått hem den nya upphängningen då den var murken på dessa..
                http://forumbilder.se/images/bb72012122912b3fd.jpg

                Comment


                • #24
                  Re: Letar efter ett par fontar...

                  Jag har ett par NHT 2.9 riktigt bra högtalare! kolla om du kan få provlyssna ett par sånna.
                  Mvh Kim

                  Comment


                  • #25
                    Re: Letar efter ett par fontar...

                    Monitor audio rx8 is love
                    Tack Till

                    MAMMA

                    Comment

                    Working...
                    X