Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tidskomp med Alpine 117Ri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tidskomp med Alpine 117Ri

    Har den här tråden uppe på garaget.org också men fick inget riktigt gensvar förutom en länk hit så tänkte testa min lycka här också!

    Har länge googlat runt för en bra nybörjar guide för tidskomp men har aldrig hittat någonting..
    Det jag behöver hjälp med är mest hur jag ska gå till väga, vad jag ska börja med, vilken sorts musik som ska spelas osv. Har inga problem att förstå mig på själva spelaren. Har försökt labba lite själv men det blir bara kattskit.

    Anläggningen består av Alpine 117Ri HU med en Alpine PXA-H100 processor, DLS UP5i kit i dörrarna, DLS RM6 middar i kickpaneler, 2 st Hertz HX250.D i sluten låda. Framsystemet drivs med ett B2 Quattro MK2, basarna av ett B2 Mono MKII. Bilen är en GMC Yukon 1999.

    Sen en sak som jag kom på efter jag skapade tråden där är placeringen av diskanterna.. Jag är lite kluven på vart jag ska ha dom, dom ligger för tillfället bara "löst" på instrumentbrädan men skapar detta problem då dom körs via passivt filter och inte är placerade nära mellanregistrena?

    Tack på förhand

  • #2
    Re: Tidskomp med Alpine 117Ri

    http://www.bilstereoforum.se/showthr...?t=8822&page=2

    Comment


    • #3
      Re: Tidskomp med Alpine 117Ri

      Fick den länkad tidigare men den tråden svarar dock inte på frågan om diskanterna

      Comment


      • #4
        Re: Tidskomp med Alpine 117Ri

        Att förklara över nätet exakt hur det ska göras är lite svårt, men om du vill så kan jag hjälpa dig lite och ge grundtips på plats.
        Mitt projekt: Volvo V60
        BRL - B2 & Dayton

        More to come...

        Comment


        • #5
          Re: Tidskomp med Alpine 117Ri

          Skickade ett pm.

          Comment

          Working...
          X