Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjälp med huvudenhetsval.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjälp med huvudenhetsval.

    Tjena! skulle behöva lite hjälp med att välja huvudenhet, har blivit kräsen av mig när jag har haft min pioneer p88rs2 i många herrans år men nu vart den stulen ur bilen och känner mig helt vilsen, vad ska man ha? dex-p99rs är ju riktigt fin men vad finns det för alternativ? vill ha riktigt fint ljud, är inte emot att köra med processor heller, mest för att jag aldrig haft någon så det kan bli kul, men det tar vi diskussion om då isåfall. just nu är det HU som frågan ligger kring.
    tacksam för svar!

    med vääääänliga hälsningar robin

  • #2
    Re: Hjälp med huvudenhetsval.

    Tjena!
    Just en sån här fråga är perfekt att ta med sig till en butik.
    Varför?

    Jo, därför att den har lite följdfrågor.
    Och d kan då vara bra att bygga upp ett förtroende o relation med en butik som kan hjälpa en lite längre fram i tiden.
    För om du är sugen på att testa en processor i framtiden är d inte fel om huvudenheten har en optisk utgång.
    Och det är (tyvärr) inte så många huvudenheter som har det idag.
    Det beror bland annat på att man idag kan streama sin musik direkt till processorn, men även på att de som väljer att ha en processor gärna lägger lite extra pengar på huvudenheten så därför har maskiner med optisk utgång blivit lite av en "extra finess" på lite mer exklusiva huvudenheter och därför minskat i antal då exklusiva huvudenheter inte är en dussinvara idag.
    Och går du i planerna på att köpa en processor så är du nog sugen på slutsteg o lite värre högtalare oxå så småningom...
    Och här är d bra med en bra relation med en butik som kan hjälpa dig med att matcha högtalare o slutsteg med varann men oxå kanske ge lite rabatt på sakerna eftersom du handlat där tidigare och skapat en relation med dem..

    Sen har vi ju slutsteg idag med inbyggda processorer och streamingmöjligheter oxå...

    Som du märker så finns d nästan oändliga möjligheter idag, o allt började med en så enkel fråga om vilken huvudenhet man ska ha..
    Och d är här d är bra med en kunnig o trovärdig butik som kan hjälpa dig. De kommer vilja ha tillbaka dig som kund så de vill hitta det som är bäst för dig.

    Givetvis kan du få bra tips o förslag på forum oxå, men d är svårt o kunna ge den hjälp du kan få på plats i en butik.
    Och på många forum så får du höra vad den som svarar dig tycker är bra, vilket ju inte nödvändigtvis behöver vara bra för just dig...

    Men nu ska jag sluta raljera om fördelen med att gå till en butik och önska dig lycka till med bygget o funderandet..

    Med vänliga hälsningar,
    Rutger
    Du lär så länge du lever, heter det.
    Jag tror att motsatsen är lika sann.
    Bengt Feldreich
    _______________________________________
    _______________________________________

    Comment


    • #3
      Re: Hjälp med huvudenhetsval.

      Tänkte mest om någon har någon egen erfarenhet av någon rolig i samma klass. jag har högtalare och slutsteg till allt redan så på den fronten är allt bra, vara bara huvudenhet som jag skulle behöva för tillfället. Mvh

      Comment


      • #4
        Re: Hjälp med huvudenhetsval.

        Originally posted by bluejet View Post
        Tänkte mest om någon har någon egen erfarenhet av någon rolig i samma klass. jag har högtalare och slutsteg till allt redan så på den fronten är allt bra, vara bara huvudenhet som jag skulle behöva för tillfället. Mvh
        Något i samma klass som P-88a:n.Om du menar prisklass,ligger Pioneer DEH-80PRS.Är helt ok.likvärdig p-88:an,snäppet bättre till och med (ljudmässigt).Dock så ska det vara någon begränsning i filtrena på den,har för mig att diskant utgången inte går lägre än 1,25khz.

        Vill du ha något som är riktigt bra,så är Pioneer DEX-p99RS ett mycket välljudande tips (Har den själv.Absolut den mest välljudande cd-spelare jag haft).Med väldigt mycket inställnings möjligheter.Tyvärr säljs den inte längre,utan DEH-80PRS är "idag" Pioneer`s största modell.

        Annars är en Alpine 9887R rätt bra (finns inte ny).Denna spelare är det lite mer fart och fläkt i ljudet.Mot Pioneer`s lite lugnare framtoning.
        Last edited by Välljudsfantast; August 2, 2016, 08:08.

        Comment

        Working...
        X