Bilstereoforum - Sveriges största forum för bilstereo  

Go Back   Bilstereoforum - Sveriges största forum för bilstereo > Installation, inställningar, musik och tävlingar > Allmän diskussion och frågor

Allmän diskussion och frågor Här diskuteras allt inom bilstereo som ej passar i annan kategori.

Reply

Thread Tools
Old November 24th, 2018, 22:15   #1
MrLinkan2
Junior Member

Default Ljuduppgradering BMW E90

Tja!

Har funderat mycket på ljuduppgradering i bilen, BMW E90. Varit inne på ett gladen kit med mosconi steg och dsp men de känns lite väl dyrt. Jag har ett SPL MD 60.4 steg över. kan jag få ihop de med gladen kitet eller nåt annat kit och OEM stereon (professional) eller blir de inte bra?

MVH
MrLinkan2 is offline   Reply With Quote
Old November 25th, 2018, 10:35   #2
Nonne
Senior Member

Nonne's Avatar

Rep Power: 610 Nonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond repute
Default Re: Ljuduppgradering BMW E90

Quote:
Originally Posted by MrLinkan2 View Post
Tja!

Har funderat mycket på ljuduppgradering i bilen, BMW E90. Varit inne på ett gladen kit med mosconi steg och dsp men de känns lite väl dyrt. Jag har ett SPL MD 60.4 steg över. kan jag få ihop de med gladen kitet eller nåt annat kit och OEM stereon (professional) eller blir de inte bra?

MVH
Hej MrLinkan2

Klart du kan använda din förstärkare, den måste klara att kopplas i högnivå bara.
Gör den inte det så får du köpa till en hög till lågnivå adapter.
Klarar inte förstärkaren att koppla ihop de 4a i gångarna internt behöver du även en lågnivåsplit.
Jag har även lösa adaptrar på ingång om du väljer Gladen One 201 Alpha, denna adapter ingår i de andra Gladensystemen för BMW.
Adaptern gör att du kopplar ihop allt utan att klippa en enda kabel om din bil är från 2010.

Skulle du vid ett senare tillfälle vilja uppgradera till Mosconis DSP förstärkare är operationen enkel då du redan gjort det mesta i installationen redan.

#I know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Svensk distributör av Mosconi, Gladen och RS Audio, gilla oss på Facebook för att ta del av nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge
Nonne is offline   Reply With Quote
Old November 25th, 2018, 12:22   #3
MrLinkan2
Junior Member

Aha okej. Jo Lågnivåomvandlare lär ju behövas, hur är signalen från stereon, är den ofiltrerad i professional stereon? Min är från slutet av 2009
MrLinkan2 is offline   Reply With Quote
Old November 28th, 2018, 21:23   #4
Nonne
Senior Member

Nonne's Avatar

Rep Power: 610 Nonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond repute

Om den är helt oprocessad i dessa modeller har jag ingen koll på.
Men om både jag och mina kunder kan leva med resultatet kan säkert du också det.

#I know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Svensk distributör av Mosconi, Gladen och RS Audio, gilla oss på Facebook för att ta del av nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge
Nonne is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules