Announcement

Collapse
No announcement yet.

Optima redtop

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Optima redtop

    Fick ett nytt redtop när mitt förra exide batteri dog :S var slut i lager eller något skitprat men orka inte bråka. Hur kasst är detta batteri egentligen? duger de att använda i bruks bilen med typ ett diskant steg och något 1000wrms steg? eller är de bara bra för att starta hjullastare?
    RE, DD, Pioneer

  • #2
    Re: Optima redtop

    Originally posted by __snow__ View Post
    Fick ett nytt redtop när mitt förra exide batteri dog :S var slut i lager eller något skitprat men orka inte bråka. Hur kasst är detta batteri egentligen? duger de att använda i bruks bilen med typ ett diskant steg och något 1000wrms steg? eller är de bara bra för att starta hjullastare?
    Ska väl inte va nå fel på rödtoppar, men är väl känsliga för djupurladdningar, så se till att inte stå å poppa med bilen avstängd eller långa perioder på tomgång så bör de ju inte va nå problem

    Men å andra sidan fick ja IG i el-kunskap!

    Comment


    • #3
      Re: Optima redtop

      Nu har jag inte gjort vetenskapliga tester själv, men jag tvivlar starkt på att det röda Optima är sämre än något annat startbatteri. Alla renodlade startbatterier mår dåligt av att djupurladdas många gånger, behandlar man det som ett startbatteri så fungerar det.

      Håller med Svartstreck.

      Comment


      • #4
        Re: Optima redtop

        Okej tack så mkt Då slänger ja de i bruksbil så lever de nog ett tag iaf
        RE, DD, Pioneer

        Comment


        • #5
          Re: Optima redtop

          Originally posted by __snow__ View Post
          Fick ett nytt redtop när mitt förra exide batteri dog :S var slut i lager eller något skitprat men orka inte bråka. Hur kasst är detta batteri egentligen? duger de att använda i bruks bilen med typ ett diskant steg och något 1000wrms steg? eller är de bara bra för att starta hjullastare?
          driver du mellanregister och midbas på stereon :P

          Comment


          • #6
            Re: Optima redtop

            Kort sagt......duger ett fritidsbatteri på 85Ah till att driva ett LRx 5.1k så räcker ett redtop till vad du vill ha.

            Säger som Optima (och allt vad han kallar sig) att du får se upp med djupurladdningar.
            Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
            ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

            Comment


            • #7
              Re: Optima redtop

              Originally posted by Lonefox View Post
              och allt vad han kallar sig
              Ingen aning om vad du menar.

              Det röda som jag har blir ju 15 år till hösten (inte 14 år som jag nämnt tidigare, såg fel på kvittot) och fungerar fortfarande, trots en total urladdning vid ett tillfälle. Visserligen har det bara hänt en gång, men ändå.

              Comment


              • #8
                Re: Optima redtop

                Originally posted by Lonefox View Post
                (och allt vad han kallar sig) .
                Kallar han kort och gott "mannen från vidderna"

                Comment


                • #9
                  Re: Optima redtop

                  Originally posted by Holst View Post
                  driver du mellanregister och midbas på stereon :P
                  Ja och skrikarna på steg ne ett 4kanals steg som driver allt framför skuffen menade jag med "diskantsteg"
                  RE, DD, Pioneer

                  Comment

                  Working...
                  X