Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dålig jord på steg = vad?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dålig jord på steg = vad?

    Skulle koppla in ett monoblock jag fick låna av en kompis kopplade in allt och starta stereon hörde basen i ett par sekunder sen så dog den gick bak för att titta vad det kunde va såg att jorden hade losnat sen så skruvade jag fast jorden igen men nu går steget i protect läge.
    Vet någon vad som är felet då? alla säkringar är hela. kan det va singnal jorden på steron som gått sönder? eller steget

  • #2
    Re: Dålig jord på steg = vad?

    Signaljorden kan vara trasig
    Steget kan ha brunnit
    Otur, bägge!

    Bara stoppa i en annan stereo och testa!
    Importör / Distributör av: SP Audio, SPL Lab, Taramps
    www.BilstereoOnline.se - Webshop - SP Audio, SPL Lab, Taramps
    www.VinylStyling.se - Webshop - Kolfibervinyl, Toningsfilm, Solfilm på löpmeter och lite Stylingprodukter.

    Comment


    • #3
      Re: Dålig jord på steg = vad?

      testa dra en liten kabel mellan remote o plusen på steget. hoppar de igång då så funkar steget o remoten på stereon är pajj.
      kolla även över alla säkringar på steget, byt gärna ut dem då dem kan va dåliga även om dem ser hela ut. har varit me om de ett fler tal gånger.
      Garaget

      Comment


      • #4
        Re: Dålig jord på steg = vad?

        Det brukar vara signaljorden i spelaren som brinner då. Prova att dra ut lågnivån och kolla om steget inte går i protect då.
        /tycker Erik.

        Comment


        • #5
          Re: Dålig jord på steg = vad?

          Provade med ett annat steg och då funkar det så då är det nog inte signal jorden.
          När jag stängde av stereon då lyser power lampan när jag starta så lyser båda på steget.

          Comment


          • #6
            Re: Dålig jord på steg = vad?

            Protekt = kortslutning!

            Om signaljorden går fungerar spelaren ändå, man får lite olika konstiga störljud bara!
            sigpic

            We know the Rolex feeling, only the best are copied.

            Ljudbyggaren sedan 1998

            Importör av Mosconi, Gladen
            Se oss på Facebook för nyheter.

            Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

            Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

            International Head Judge och numera även kallad besserwisser

            Comment

            Working...
            X