Announcement

Collapse
No announcement yet.

Blå tanden får min stereo att dö random.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Blå tanden får min stereo att dö random.

    Jag har en Alpine CDE-W296BT i min Volvo 850 och jag parar den med min mobiltelefon som är en moto e4 tror jag den heter.

    Mitt problem är att ibland, inte alltid, men ibland när jag har fått samtal och lägger på så förlorar bilstereon strömmen, alltså stereon startar om och har tappat minnet.
    Och ibland när jag ska starta musik så händer samma sak.

    Jag har haft den här stereon i två olika bilar under 18månader , ibland händer detta tre gånger på en dag ibland händer det en gång på två månader.
    Ingen logik i det alls.

    Det som är jobbigt är att jag måste ställa in inställningarna igen.

    Är det någon som vet vad problemet kan vara?

    Jag har använd olika telefoner och haft stereon i två olika bilar. problemet har bestått.

    Jag är väldigt tacksam för dom som delar med sig av sina tankar.

  • #2
    Re: Blå tanden får min stereo att dö random.

    Hej,

    Jag har svårt att tro att det är blåtanden i sig som är boven. Skulle snarare gissa på att de glappar någonstans, kanske i sladden till micken eller i strömkablaget. Eftersom Alpinen tappar minnet hade jag börjat kika på jordanslutningen och 12 volt konstantanslutningen, den gula kabeln.
    Vis vobiscum sit!

    Comment


    • #3
      Re: Blå tanden får min stereo att dö random.

      Jag förstår. men samtidigt har jag orginal kablaget och adapter och allt i strömväg är oskarvat. Och det har aldrig hänt någonsin när jag har spelat cd-skiva eller usb. även när man har spelat väldigt högt.
      Men jag får ta och ta ut stereon och se om jag kan hitta något.

      Comment


      • #4
        Re: Blå tanden får min stereo att dö random.

        Kan det hända om du står still med bilen och inte rör några knappar på Alpinen?
        Vis vobiscum sit!

        Comment


        • #5
          Re: Blå tanden får min stereo att dö random.

          Nä det kan jag inte minnas att jag har upplevt.

          Comment


          • #6
            Re: Blå tanden får min stereo att dö random.

            Det är väl inte så att du köpt Volvokablaget på Biltema?

            Jag hade förr när jag låg i närheten av Biltema en hel del kunder som kom in till mig med problem.

            Det som händer med Biltemas kablage är att man trycker ut stiften ur kontakten.

            Kan inte minnas att det hänt med ISO-kablage från varken Autoleads eller Connect2.
            sigpic

            We know the Rolex feeling, only the best are copied.

            Ljudbyggaren sedan 1998

            Importör av Mosconi, Gladen
            Se oss på Facebook för nyheter.

            Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

            Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

            International Head Judge och numera även kallad besserwisser

            Comment


            • #7
              Re: Blå tanden får min stereo att dö random.

              Jag köpte kablaget från BRL.

              Comment

              Working...
              X