Announcement

Collapse
No announcement yet.

Facebook istället?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Facebook istället?

    Jag har labbat lite med en Facebook sida istället, då forumet haft databasfel några gånger den senaste veckan. Känns lite som om det är lite skakigt här.

    Sök på bilstereoforum på facebook.

    Eller finns det redan en motsvarande grupp idag?

    Det blir lite annorlunda, man får inte undermappar som på forumet idag, utan allt kommer i uppdateringsordning, Bättre eller sämre?


    Synpunkter mottages gärna.

    Som det är inställt nu kan alla medlemmar godkänna nya medlemmar, bra eller skall det bara vara några admins?

    /Per

  • #2
    Re: Facebook istället?

    Det finns ett par grupper på FB, jag personligen tycker det är mycket sämre.

    Dels för att nivån e betydligt lägre samt det inte finns uppdelade kategorier som här på forumet.

    Att bara dela byggbilder är snabbare och enklare på FB.
    2000 frågor om batteri, kondning eller vad som passar i en Volvo 740 passar bättre på FB, på Bilstereoforum ska vi gå lite djupare in i frågor och svar.
    Finns mer felaktigheter i grupperna på FB än här på vårt "professionella" Bilstereoforum
    sigpic

    We know the Rolex feeling, only the best are copied.

    Ljudbyggaren sedan 1998

    Importör av Mosconi, Gladen
    Se oss på Facebook för nyheter.

    Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

    Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

    International Head Judge och numera även kallad besserwisser

    Comment


    • #3
      Re: Facebook istället?

      Jag håller med Nonne , FB är bra för att snabbt få ut enkel information/uppdateringar men inget för att diskutera mer seriöst på.
      Jag skulle heller inte vilja ha eller läsa om projekt på FB.
      Det finns redan idag enl mig för många billjudsgrupper på Fb och det är mer eller mindre samma frågor som ställs och diskuteras på dem och svaren på frågorna svävar mellan himmel och jord så oftast tror jag frågeställaren blir mer förvirrad än klok.
      "Sound by Hewi"

      Blue eMotion by heWi

      Comment


      • #4
        Re: Facebook istället?

        Tack för responsen.

        Håller med om att kvaliteten på fb är "sådär", men det beror väl till stor del på vilka medlemmar som det ä i gruppen.

        Kollade på forum-funktionen på fb, men blev inte klok på hur det funkade och om det var n betal-funktion.

        Jag är kanske fel ute, men verkar vara lite strul med driften på forum:et.
        Ville bara lyfta fram ett alternativ.

        Kom gärna fler med synpunkter.

        /Per

        Comment


        • #5
          Re: Facebook istället?

          bilstereosverige behöver detta forum, och då Bilstereogrupperna på FB är riktigt pinsamt dåliga så kanske vi behöver ett nytänk på hur dessa två media skall länkas samman i ett väl fungerande nätverk med SBF.

          Ps... Det finns redan en grupp som heter bilstereoforum på FB och den har typ 10 inlägg
          Roger Edvinsson
          Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
          helst på saker av kolfiber :-)

          Comment


          • #6
            Re: Facebook istället?

            Originally posted by JALLE View Post
            bilstereosverige behöver detta forum, och då Bilstereogrupperna på FB är riktigt pinsamt dåliga så kanske vi behöver ett nytänk på hur dessa två media skall länkas samman i ett väl fungerande nätverk med SBF.

            Ps... Det finns redan en grupp som heter bilstereoforum på FB och den har typ 10 inlägg
            Gruppen skapade jag i morse som ett test, för att se om det var användbart, kanske som en förlängning av forumet.

            Missförstå mig inte, jag älskar forumet och är inne flera gånger om dagen.
            Anledningen till min fråga var db-felen som kommit den senaste veckan.
            men felen är förhoppningsvis av övergående natur.


            /Per

            Comment


            • #7
              Re: Facebook istället?

              Det är ingen hemlighet att aktiviteten på forumet har avtagit rätt duktigt de senaste 3 åren. Vintrarna blir segare och segare, och sommaruppehållen djupar och djupare.

              Själv tror jag inte ett dyft på att stora massiva bilstereogrupper på facebook som innehåller flera tusen användare på något sätt konkurrera med de skills och de vinklar&vridningar som finns (än så länge) att tillgå här, om man har gott tålamod och en smula tur.

              Å andra sidan är jag alltmer skeptisk till att 'byggloggformatet' är något som håller i konkurrensen mot hur enkelt det är att lägga upp grejjor på facebook.

              I min bok gäller det att hitta sin publik.
              När man ser att ett inlägg man gjort fått mellan 1000-1500 views, utan att en käft pallar nå tangentbordet?
              Då måste man fråga sig varför man driver bygglogg.

              Bygglogg: SQW: TransFårrden

              Comment


              • #8
                Re: Facebook istället?

                Personligen föredrar jag forumformatet framför FB då det gäller strukturerat informationsutbyte. FB blir krångligare då man vill söka sig till information exempelvis. Sedan finns ju FB's egen forum-app - men jag är osäker på kvaliteten på den? Norska bilstereoforumet använder ju sig av den men verkar ju inte direkt ha någon uptake vad jag kan se:
                Click image for larger version

Name:	bilstereoforumet.jpg
Views:	1
Size:	130.1 KB
ID:	588283

                Via appen kan man skapa ämnen som blir indexerade och sökbara men som sagt osäker på hur väl det fungerar.

                Bara mina 0.02$
                ...there are only 10 kinds of people, those who understand binary and those who don't...



                Bygglogg BMW G20: BMW G20 SQ (Ny!)
                Bygglogg BMW F36: BMW F36 SQ
                Bygglogg Audi Q7: Audi Q7
                Bygglogg BMW F10: Tvåstegsprojekt i BMW F10

                Team Ljudbyggaren
                1:a Plats Skilled OEM - SM 2017
                3:e Plats Master OEM - SM 2018
                8:e Plats Master OEM - EM 2018 ()

                Comment


                • #9
                  Re: Facebook istället?

                  Appen verkar synnerligen intressant Hur får man tag på den?

                  Bygglogg: SQW: TransFårrden

                  Comment


                  • #10
                    Re: Facebook istället?

                    Originally posted by zrken View Post
                    Appen verkar synnerligen intressant Hur får man tag på den?
                    Den som de använder är en FB sid-app eller vad det kallas, antar att den finns tillgänglig som resurs att lägga till när man skapar en FB-sida (som Chat, Notes, Events m.m.).

                    Annat alternativ kanske: Facebook Groups ?!? Verkar i alla fall ha en dedikerad smartphone app?
                    ...there are only 10 kinds of people, those who understand binary and those who don't...



                    Bygglogg BMW G20: BMW G20 SQ (Ny!)
                    Bygglogg BMW F36: BMW F36 SQ
                    Bygglogg Audi Q7: Audi Q7
                    Bygglogg BMW F10: Tvåstegsprojekt i BMW F10

                    Team Ljudbyggaren
                    1:a Plats Skilled OEM - SM 2017
                    3:e Plats Master OEM - SM 2018
                    8:e Plats Master OEM - EM 2018 ()

                    Comment


                    • #11
                      Re: Facebook istället?

                      Originally posted by carlr View Post
                      Den som de använder är en FB sid-app eller vad det kallas, antar att den finns tillgänglig som resurs att lägga till när man skapar en FB-sida (som Chat, Notes, Events m.m.).

                      Annat alternativ kanske: Facebook Groups ?!? Verkar i alla fall ha en dedikerad smartphone app?
                      FB Groups är enbart en del av deras messenger... dvs om man vill dela med flera polare på en gång
                      Roger Edvinsson
                      Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
                      helst på saker av kolfiber :-)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Facebook istället?

                        Tog en titt på forumapplicationen för FB och den bar absolut inget att hänga i granen, varken som användare eller administratör.
                        Roger Edvinsson
                        Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
                        helst på saker av kolfiber :-)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Facebook istället?

                          kan bara säga att det är sjukt trisst att det börjar dö ut här då nivån enligt mig är minst 100gånger högre här än på fb.

                          Har visserligen inte fördjupat mig något på fb utan bara sökt lite inom bilstereo men tyckte det räckte för att bilda uppfattningen av att 9/10 inlägg handlar om vilken bas som dunkar bäst i lgf-containern vid korvkiosken.

                          Dock ser jag hellre att intresset hålls vid liv om man så måste byta format till något annat än bsf.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Facebook istället?

                            Mitt inlägg i debatten är att dethär är ett bra forum, FB är allt för brett, och här är det mer fokuserat, och mindre dumpladder.

                            Fluff
                            sigpicOld Genesis amps never die, they may however slide into retirement
                            Old school rockford amps will just kick your ass until they detonate.......

                            God bless the Amp Doctor !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Facebook istället?

                              Det vore väldigt trist om det här forumet försvann eftersom att det är det enda seriösa bsf.

                              Comment

                              Working...
                              X