Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fel på mitt Phoenix Gold Xenon 100.2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fel på mitt Phoenix Gold Xenon 100.2

    Hej!

    När jag kopplad in mitt Phoenix Gold Xenon 100.2 slutsteg så mäkte jag att den högra kanalen "släppte" efter att man spelat en stund. Blev alltså helt tyst på höger sida.

    Vred man av tändningen och väntade någon minut så spelade det som det skulle igen.


    Har testat skifta rca'n och även kollat att allt är rätt kopplat på delningsfiltrena.

    Slutsteget driver ett DLS iridium 6.3i kit.


    Nån som har några tips? Tänka kolla om någon lödning släppt i steget imorgon.

  • #2
    Re: Fel på mitt Phoenix Gold Xenon 100.2

    Kortis i en högtalar kabel skulle jag gissa på, någon stans harde nog skavt imot plåten......

    Comment


    • #3
      Re: Fel på mitt Phoenix Gold Xenon 100.2

      För att prova Tunnans tes, byt plats på höger och vänster högtalarare genom att skifta plats på högtalarkablarna på steget.
      Vis vobiscum sit!

      Comment


      • #4
        Re: Fel på mitt Phoenix Gold Xenon 100.2

        Originally posted by Nordenmark View Post
        För att prova Tunnans tes, byt plats på höger och vänster högtalarare genom att skifta plats på högtalarkablarna på steget.
        Okej ska pröva detta imorgon! Låter ju nästan osannolikt lätt. Hur kommer det sig att det kan fungera efter att tändningen varit av en stund då?


        Tack för snabba svar grabbar

        Comment


        • #5
          Re: Fel på mitt Phoenix Gold Xenon 100.2

          Vet faktiskt inte men jag har varit med om samma symptom själv och då var det kabeln som var skavd.
          Vis vobiscum sit!

          Comment


          • #6
            Re: Fel på mitt Phoenix Gold Xenon 100.2

            Om det är en kortis brukar steget gå i safe mode, bli helt tyst och en diod lyser ilsket rött!

            Har man riktig osis släpper inte steget detta läge och förbli knäpptyst!
            sigpic

            We know the Rolex feeling, only the best are copied.

            Ljudbyggaren sedan 1998

            Importör av Mosconi, Gladen
            Se oss på Facebook för nyheter.

            Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

            Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

            International Head Judge och numera även kallad besserwisser

            Comment


            • #7
              Re: Fel på mitt Phoenix Gold Xenon 100.2

              Originally posted by Nonne View Post
              Om det är en kortis brukar steget gå i safe mode, bli helt tyst och en diod lyser ilsket rött!

              Har man riktig osis släpper inte steget detta läge och förbli knäpptyst!

              Steget har en röd diod inne som lyser, och sen är det en blå diod utanpå som jag vet ska lysa, den röda dioden är safe mode då alltså?

              Men steget är inte helt tyst, först låter det som det ska på båda kanalerna, sen blir ena kanalen tyst.

              Comment


              • #8
                Re: Fel på mitt Phoenix Gold Xenon 100.2

                Den röda inuti skall oxå lysa. Den blå börjar blinka om det gått i protect.

                Men som sagt prova först att skifta sida på högtalarkablarna och se om problemet kvarstår eller flyttar sida.
                /tycker Erik.

                Comment


                • #9
                  Re: Fel på mitt Phoenix Gold Xenon 100.2

                  Tack för hjälpen, tror jag hittade felet. Provade byta ut Rca kabeln och nu verkar det funka! Spelade fint i 40-50min i alla fall.

                  Tack för tipsen!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fel på mitt Phoenix Gold Xenon 100.2

                    Kul att du fick ordning på det, aldrig roligt nrä de bråkar....

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fel på mitt Phoenix Gold Xenon 100.2

                      Originally posted by Tunnan View Post
                      Kul att du fick ordning på det, aldrig roligt nrä de bråkar....
                      Nej precis, jag som inte har råd nu heller med nytt slutsteg. Så det var riktigt kul. Kan man fortsätta labba lite


                      Bara låsa tråden då om någon känner för det

                      Comment

                      Working...
                      X