Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problem med slutsteg som stänger av sig! Power -> Protection (Gas Alpha 2x100W)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Problem med slutsteg som stänger av sig! Power -> Protection (Gas Alpha 2x100W)

    Hejsan!

    Köpte min första bil i söndags, en 740GL. En glad överraskning var att jag fick med ett slutsteg och en baslåda med en GAS 10" i. Alla kablar var dragna och det var relativt nya saker enligt kvittona. När jag körde hem den funkade den perfekt och var underbart ljud i hela bilen. Körde och hämtade en kompis för att visa upp mitt köp. Vi körde och så tror jag, att jag rörde någon inställning på stereon, men är inte säker, så efter ett tag så dog slutsteget och basen försvann. Så jag stannade, startade bilen igen och då gick slutsteget igång igen. Men dog efter ett tag och nu är det fortfarande så, funkar i början, dör efter ett tag. Kan spela upp till 1min sen dör det. Det som händer är att det det finns 2 lampor på slutsteget , 1. Power, 2. Protection. När de funkar är den på Power, sen när den dör så är den på protection.

    Jag har testat om den var RMT kabeln som var felet, men det var det icke. "Nollställt" stereon, förövrigt en Pioneer DEH-3900MP. Men ingen skillnad. Har tyvärr ingen manual och hittar ingen på nätet när det gäller slutsteget så undrar varför den dör. Kan det vara någon inställning på stereon? För där har jag pillat i många timmar men utan resultat.


    Övrigt: Finns en switch på slutsteget som där står Crossover Selector, den är på LP, men finns även HP och FLAT.

    Jag är ingen höjdare på elektronik och bilstereo, men det hade varit roligt om det hade börjat funka igen!
    Så om ni har erfarenheter eller kunskap om detta så skriv mer än gärna!

    Tack// Andy

  • #2
    Re: Problem med slutsteg som stänger av sig! Power -> Protection (Gas Alpha 2x100W)

    testa ladda batteriet
    För mycket är lagom

    Comment


    • #3
      Re: Problem med slutsteg som stänger av sig! Power -> Protection (Gas Alpha 2x100W)

      Originally posted by Punti View Post
      testa ladda batteriet
      Startar bilen utan problem ska nog inte problemet ligga i batteriet om jag har rätt för mig. men jag testar ladda det!

      Comment


      • #4
        Re: Problem med slutsteg som stänger av sig! Power -> Protection (Gas Alpha 2x100W)

        Om du nu har kvittot på grejerna så lämna in det på reparation?

        Är det inte varken batteriet/inställningar i stereon/nån kabel som glappar/dålig jord så e nått i steget som är paj.
        Jag hade iaf innan jag skulle lämnat in den kollat jorden och även kollat hur batteriet mår.
        Har själv en 940 och skulle prova ett batteri jag fick med bilen som stått nu ett tag med 11volt vilospänning och bilen starta normalt osv så en 5minutare med multimetern dör ingen av är detta inga problem och det fortfarande är problem med steget så lämna in det med kvittot du har.

        MVH//
        Henrik
        SM 2:a i Bassrace 119,9 2009!

        Comment


        • #5
          Re: Problem med slutsteg som stänger av sig! Power -> Protection (Gas Alpha 2x100W)

          Originally posted by Fors View Post
          Om du nu har kvittot på grejerna så lämna in det på reparation?

          Är det inte varken batteriet/inställningar i stereon/nån kabel som glappar/dålig jord så e nått i steget som är paj.
          Jag hade iaf innan jag skulle lämnat in den kollat jorden och även kollat hur batteriet mår.
          Har själv en 940 och skulle prova ett batteri jag fick med bilen som stått nu ett tag med 11volt vilospänning och bilen starta normalt osv så en 5minutare med multimetern dör ingen av är detta inga problem och det fortfarande är problem med steget så lämna in det med kvittot du har.

          MVH//
          Henrik
          Tack för tipset. Laddar batteriet just nu och funkar inte det ska jag ta en extra titt på jordningen och sedan ska jag testa med en kompis steg för att utesluta att det är något kabelfel och sen sätta in mitt steg i hans system för att se om det är steget som är paj!

          Comment


          • #6
            Re: Problem med slutsteg som stänger av sig! Power -> Protection (Gas Alpha 2x100W)

            det är inte så att steget går in i protect? är basen rätt kopplad, har du max gainat? bassboost på?

            Comment


            • #7
              Re: Problem med slutsteg som stänger av sig! Power -> Protection (Gas Alpha 2x100W)

              Originally posted by twostroke View Post
              det är inte så att steget går in i protect? är basen rätt kopplad, har du max gainat? bassboost på?
              Jo hans steg går ju i protect... Är ju det som tråden handlar om bra att du påpekade gain och bassboost med. glömde av det helt! :P
              SM 2:a i Bassrace 119,9 2009!

              Comment


              • #8
                Re: Problem med slutsteg som stänger av sig! Power -> Protection (Gas Alpha 2x100W)

                Originally posted by Fors View Post
                Jo hans steg går ju i protect... Är ju det som tråden handlar om bra att du påpekade gain och bassboost med. glömde av det helt! :P
                slarvade lite när jag läste

                Comment

                Working...
                X