Bilstereoforum - Sveriges största forum för bilstereo  

Go Back   Bilstereoforum - Sveriges största forum för bilstereo > Installation, inställningar, musik och tävlingar > Sound Quality - Ljud och tweakning

Sound Quality - Ljud och tweakning Allt som förbättrar ditt HiFi-ljud i bilen.

Closed Thread

Thread Tools
Old January 4th, 2020, 15:34   #11
MrLinkan2
Member

Default Re: BMW e70

Jl audio körde jag ett litet tag med men de är rätt svag signal i den från lågnivån, digital anslutning in i Dsp är att föredra.
MrLinkan2 is online now  
Old January 4th, 2020, 16:52   #12
Etr
Junior Member

Quote:
Originally Posted by ville91 View Post
Jag körde jl Audio bt modul och det funkade bättre än att köra med HU. Annars finns amas2 som du kopplar in i det optiska ingången på din dsp. Har haft en bitone och de hade brus. Verkar vara vanligt på audison dsp. Iaf de äldre åtminstone
Ja absolut bruset kommer från hu .. testade via aux så va det borta.. har ju balanserad låg nivå i mitt system som går på High in.. har bara generator vin kvar nu.. ska riva ut allt och se över kablar.
Etr is offline  
Old January 4th, 2020, 22:28   #13
Etr
Junior Member

Quote:
Originally Posted by ville91 View Post
Jag körde jl Audio bt modul och det funkade bättre än att köra med HU. Annars finns amas2 som du kopplar in i det optiska ingången på din dsp. Har haft en bitone och de hade brus. Verkar vara vanligt på audison dsp. Iaf de äldre åtminstone
Min har bara brus vid vid nästan full volym.. har fixat massa idag så vet att bruset kmr från huvudenheten.. inget ja stör mig på direkt då ja lyckats få bort rätt mkt via justeringar.. men det bästa va att ja kopplade ur allt å drog alla kablar fint å isär från varandra å sen va generator vinet borta med konstigt tyckte ja hade det rätt bra innan men skönt att det va borta nu iaf
Etr is offline  
Old January 6th, 2020, 01:30   #14
Etr
Junior Member

Felsökt mer för bruset som kvarstår.. försvinner nästan helt när kupefläkten stängs av?? Hur löser man det jordar hur på nytt ställe? Känns skönt att snart ha problemfritt ljud
Etr is offline  
Closed Thread

Thread Tools

Posting Rules