Bilstereoforum - Sveriges största forum för bilstereo  

Go Back   Bilstereoforum - Sveriges största forum för bilstereo > Installation, inställningar, musik och tävlingar > Projektforum

Projektforum Visa upp ditt bilstereo-bygge!

Reply

Thread Tools
Old Yesterday, 22:29   #21
carlr
Senior Member

Rep Power: 226 carlr has much to be proud ofcarlr has much to be proud ofcarlr has much to be proud ofcarlr has much to be proud ofcarlr has much to be proud ofcarlr has much to be proud ofcarlr has much to be proud ofcarlr has much to be proud of
Send a message via MSN to carlr
Default Re: Boxster 986 Uppgradera allt!

Quote:
Originally Posted by roboxster View Post
Provlyssnade på diskanter, 4" och ena 6,5 på några flac jag hittade på datorn genom 4+1 slutsteg Hdp5, justerade crossover och nivåer en del..
Men det lät gräsligt!

Hoppas det beror på min okunskap i settings och inte komponenter och montering. Släpper det nu och monterar vidare så får jag eventuellt skaffa 3 vägs filteret om jag inte får ordning på det.
Ok det är någon tröst så är det faktiskt sällan det låter något vidare första gången man slår på grejerna

Att få alla bitar att falla på plats kräver normalt sett den del arbete och några lyssningsomgångar innan det blir bra. Sedan kan man fortsätta i evighet med att få till det lilla extra som man strävar efter. Var håller du hus någonstans? Vi kan säkert ordna med någon liten tweak session eller något om du känner att du vill ha lite hjälp på traven eller en knuff i rätt riktning, det viktigaste är att inte ge upp direkt.

Bygglogg BMW F36: BMW F36 SQ
Bygglogg Audi Q7: Audi Q7
Bygglogg BMW F10: Tvåstegsprojekt i BMW F10

Team Ljudbyggaren
Svensk Mästare Skilled OEM 2017
carlr is offline   Reply With Quote
Old Today, 01:34   #22
roboxster
Junior Member

Default Re: Boxster 986 Uppgradera allt!

Tack för uppmuntrande ord!

Märkningen är gjord så att man fyller i en excel och sen väljer man i layouten vilka kolumner den ska hämta data från.
Var bara ett test så det är blandat med svenska och engelska.

Blev mycket arbete med att få på dörrsidan på förarsidan idag, för jag hade felberäknat storlek på mdf-ringen så jag var tvungen att kapa den i ovan och underkant (är ändå inte synliga) Passar nu, men jag tryckte till originalgallret från insidan så jag var tvungen att limma på plats igen tyget med spraylim.

Förhoppningsvis kommer dörrsidan på plats i morgon och jag kan flytta bilen och börja med passagerardörren, och målet i morgon är att bli klar för limmning av mdf-ringen i morgon natt och montering torsdag.

Har klurat ut hur jag ska montera slutstegen.. det blev ju ett slutsteg mera än beräknat, samt att jag måste ha reservhjulet kvar så jag kommer att limma fast bitar av mdf-skivor under mattan med stärkt bygglim och sen skruva fast stegen igenom originalmattan. Då slipper jag göra nån åverkan på karossen.
Tänkte göra ett lock klätt i vinyl över detta med en infälld lexanbit formad som Porscheloggan så man ser två av slutstegens logga igenom den.

Så går allt som planerat kan jag köra en liten runda på lördag och få laddat upp både bilens och mina batterier!

Jag bor förresten i Nol ett par mil norr om Göteborg, så kanske jag kan köra till någon i Västra Götaland som vill hjälpa till med att tweaka lite som du säger Carir när jag har fått grejerna installerade?

Ska ta bort 18 metallclips i skuldern på torsdag också, så jag hoppas att det inte ställer till det..
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	2B66FF8E-89EB-4562-8108-C6C67D54870C.jpg
Views:	1
Size:	99.5 KB
ID:	20436  Click image for larger version

Name:	91907F78-33A3-4A64-B607-040F5842924D.jpg
Views:	0
Size:	99.3 KB
ID:	20437  

Pioneer SPH-DA230DAB i active mode. (high,mid,low)
Hertz Hdp1 600w @4ohm
Hertz Hdp5 4x70w + 1x380 @4ohm
Hertz Hcp2x 2x120w @4ohm
Hertz Mille pro 165 6.5"
Hertz Mille pro tweeter
Mid -Hertz 70 4"
Sub? -inte än men troligen 1st eller 2st 8" flat.

Porsche Boxster S 986 3.2l 03mod.
roboxster is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules