Announcement

Collapse
No announcement yet.

Minskat intresse för bilstereo?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Minskat intresse för bilstereo?

    Originally posted by Sergis
    Minskat intresse för bilstereo
    Tvärtom. Intresset fortsätter att ÖKA!
    Alla de bilstereoförsäljare jag har kontakt med fortsatte att öka 2020.
    Även fler tjejer köper bilstereopaket.
    Det har aldrig varit lättare att byta grejer i bilar som för 10 år sedan ansågs vara svåra/omöjliga. Plug&Play så att säga

    Det enda som har minskat är att skriva på forum. Och det gäller alla brancher/forum.
    Octan
    Hellboy Beetle MKIII Mosconi, Bewith, Gladen, Hybrid
    Hellboy Beetle MKII: Gladen Powered by Mosconi

    OctanAudio
    Gilla På Facebook Uppdaterar där när nya inlägg ligger uppe.
    Fegens Vandrarhem

    Bilstereoblog
    Team Ljudbyggaren

    Comment


    • #17
      Re: Minskat intresse för bilstereo?

      Originally posted by octan View Post
      Det enda som har minskat är att skriva på forum. Och det gäller alla brancher/forum.
      Kan säga att dom som inte skriver på forum har flyttat ut och frågar direkt via epost, pandemin har orsakat en storm av mejl då folk "jobbar" hemifrån

      Jag ägnar minst 2-3 timmar varje dag 7 dagar i veckan med att svara på frågor, finns dagar där det säkert går 5-6 timmar.
      Man har flera kanaler via privata och företags sidor på FB, PM från BSF och sen mejl från Ljudbyggarens olika plattformar.

      Givetsvis kommer det blir ändring på det när våren närmar sig.
      JAG kommer inte ha tid att vara lika hjälpsam, krutet måste läggas på MINA kunder och inte supporta andra företags kunder.
      Finns företag som har otroligt låg kompetens när vi kommer till problemlösning.
      Deras anställda är "varuhus säljare" och inte kunnig teknisk personal!
      sigpic

      We know the Rolex feeling, only the best are copied.

      Ljudbyggaren sedan 1998

      Importör av Mosconi, Gladen
      Se oss på Facebook för nyheter.

      Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

      Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

      International Head Judge och numera även kallad besserwisser

      Comment


      • #18
        Re: Minskat intresse för bilstereo?

        Man undrar när man får se en "Fråga Nonne"-chatbott på en hemsidan
        Det börjar väl bli dags att klona dig snart tyker jag!

        Comment


        • #19
          Re: Minskat intresse för bilstereo?

          Originally posted by octan View Post
          Tvärtom. Intresset fortsätter att ÖKA!
          Alla de bilstereoförsäljare jag har kontakt med fortsatte att öka 2020.
          Låter lovande så vi får behålla de entusiastiska bilstereoförsäljare som finns kvar.

          Tyckte det var trist för ett antal år sedan då det var några eldsjälar från bilstereoförsäljning och distributör som valde/tvingades att lämna.
          Last edited by ConnyK; February 11, 2021, 20:44.
          /Conny
          Aktuellt SQ bygge - KIA CEED SW 2020 (Långtidsprojekt)
          SQ bygge - (Skoda Fabia 2016)

          Comment


          • #20
            Re: Minskat intresse för bilstereo?

            Originally posted by ConnyK View Post
            Låter lovande så vi får behålla de entusiastiska bilstereoförsäljare som finns kvar.

            Tyckte det var trist för ett antal år sedan då det var några eldsjälar från bilstereoförsäljning och distributör som valde/tvingades att lämna.
            Det är fortfarande nedläggning, skulle nog vilja säga att det är värre i dag.
            Poppar upp webbutiker där kunskapen är otroligt låg och man måste sälja på pris och inte kunskap.
            Kolla på prisjakt, ställ svåra frågor till dom i toppen och se om ni får RÄTT svar!

            Det ringer folk flera ggr per väcka till mig, mejlas i stort sett dagligen med frågor om hjälp.
            Dom som ringer är INTE mina kunder, mina kunder får hjälp redan i butiken.
            Om jag köper sur mjölk på ICA så byter jag inte den på COOP
            sigpic

            We know the Rolex feeling, only the best are copied.

            Ljudbyggaren sedan 1998

            Importör av Mosconi, Gladen
            Se oss på Facebook för nyheter.

            Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

            Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

            International Head Judge och numera även kallad besserwisser

            Comment


            • #21
              Re: Minskat intresse för bilstereo?

              Hej på er!

              Jag är helt färsk på sidan men inte till åldern... Jag var med på det glada 80 och 90-talet även om jag aldrig tävlade.

              Jag har hängt på många forum genom åren och i min värld är det ödmjukhet och faktisk kunskap i ämnet som är en av hörnstenarna till ett forums framgång. Rätt jargong är jätteviktigt.

              En annan sak som kan få folk att besöka forum är väl skrivna DIY-trådar med många och bra beskrivande bilder där bilderna INTE försvinner pga att dom tvingas ligga på en annan server hos något gratiselände som en vacker dag bara försvinner från nätet.

              En så simpel sak som att sätta in en vanlig bilsterio i en gammal Volvo 940 kan bli ett stort problem för den som har noll kunskap i el-lära... visst... många kan få dit eländet och säkert få ljud ut till högtalarna... men är det gjort på rätt sätt med bra jord och ordentlig kabelarea samt rätt avsäkrat? Att göra en DIY-tråd om en sån installation är inget roligt för den som har gjort det i flera år... men det är just en sån liten detalj som när ett proffs visar hur man SKA göra som gör att en okunnig inspireras till att faktiskt göra på RÄTT sätt.

              Med en väl installerad huvudenhet (oavsett vilken typ) finns förutsättningarna att bygga vidare med bättre dörrhögtalare och kanske ett par diskanter direkt kopplade på huvudenheten och med rätt strömförsörjning kanske det räcker längre än vad många förstår eller har vett att inse.

              Dessvärre verkar många yngre förmågor (jag har tre grabbar i övre tonåren med bil och en tjej med epa) vara färgblinda... dom har inte ens vett att dra en pluskabel i rätt färg ibland... och jag blir smått galen när jag sen får göra om... MEN... jag göra inte om jobbet ÅT dom... men jag visar och förklarar HUR dom ska göra för att det ska bli rätt.

              En annan sak som jag tror kan vara vettigt är klipp på Youtube som kan länkas in i en DIY-tråd där man dessutom i klippet hänvisar till forumet och tråden. Dagens ungar har inte ro att läsa kilometervis med faktaspäckad text... det sak helst gå snabbt och det ska vara på film... ungefär som när jag visar och förklraar här hemma... fast mig kan dom inte snabbspola

              Nu kan man säkert tycka att det redan finns massor av DIY-trådar som beskriver allt grundläggande... mycket möjligt... men vem vill läsa en tråd som inte har uppdaterats sen tiden då folk använde mobiltelefonen till att prata i???

              Comment


              • #22
                Hur är intresset nu med bilstereo?

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Välljudsfantast View Post
                  Hur är intresset nu med bilstereo?
                  Det är fortsatt stabilt bra. Inflationen har mattat ner det aningens sen i höstas, men det säljs mycket. Antalet a-traktorer har ökat lavinartat och alla ska ha baslåda och raggarplanka.
                  Octan
                  Hellboy Beetle MKIII Mosconi, Bewith, Gladen, Hybrid
                  Hellboy Beetle MKII: Gladen Powered by Mosconi

                  OctanAudio
                  Gilla På Facebook Uppdaterar där när nya inlägg ligger uppe.
                  Fegens Vandrarhem

                  Bilstereoblog
                  Team Ljudbyggaren

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by octan View Post

                    Det är fortsatt stabilt bra. Inflationen har mattat ner det aningens sen i höstas, men det säljs mycket. Antalet a-traktorer har ökat lavinartat och alla ska ha baslåda och raggarplanka.
                    Ok!
                    Lite mer raggardunk än sq anläggningar.
                    var länge sen man var aktiv här,men har fortfarande intresset och grejer kvar.

                    Comment


                    • #25
                      Just raggarplankor är det vi på Ljudbyggaren inte säljer, det överlåter vi till företagen som inriktat sig på att kanske vara störst på nätet?
                      Traktorerna är bra för branschen, det håller uppe försäljningen och kan öppna dörrar när det vankas personbil och man "kanske" växt ifrån odefinierat ljud!
                      Då kommer vi in i bilden som är lite old school och säljer helst traditionellt billjud som man kan njuta av i bilen!

                      Vår målsättning är att lösa nya bilar då tillverkarna bygger system som sätter krokben på webbförsäljningen, ja helt ärligt så vi som monterat bilstereo sedan tidigt 90 tal får ibland gnugga geniknölarna för att lösa vissa mysterium.

                      Om man ser till tävlingsbiten så ÖKAR tävlingsbilarna i antal, förra året (2022) var antalet säkert det dubbla mot kanske 5 år tidigare.

                      Så trenden bilstereo är inte död
                      sigpic

                      We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                      Ljudbyggaren sedan 1998

                      Importör av Mosconi, Gladen
                      Se oss på Facebook för nyheter.

                      Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                      Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                      International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                      Comment


                      • #26
                        Ja, eller hur…, Svensson bryr sig inte längre, det är bra nog…, en tapper skara nördar biter sig fast, traktor-ungdomarna skiter i hur det låter, bara det är högt.

                        Comment


                        • #27
                          Rekordmånga bilar på årets SM-Final, runt 45 var vi till slut

                          https://www.facebook.com/photo.php?f...7520000&type=3

                          sigpic

                          We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                          Ljudbyggaren sedan 1998

                          Importör av Mosconi, Gladen
                          Se oss på Facebook för nyheter.

                          Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                          Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                          International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by Nonne View Post

                            Om man ser till tävlingsbiten så ÖKAR tävlingsbilarna i antal, förra året (2022) var antalet säkert det dubbla mot kanske 5 år tidigare.

                            Så trenden bilstereo är inte död
                            Ja varför är man inte igång nu???
                            SEASTREAMS GARAGE


                            ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

                            Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

                            Comment


                            • #29
                              Vi är 19 bilar som åker till EM i Salzburg i April, för 6-7 år sedan var vi 6 bilar från Sverige!
                              sigpic

                              We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                              Ljudbyggaren sedan 1998

                              Importör av Mosconi, Gladen
                              Se oss på Facebook för nyheter.

                              Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                              Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                              International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by Nonne View Post
                                Vi är 19 bilar som åker till EM i Salzburg i April, för 6-7 år sedan var vi 6 bilar från Sverige!
                                19 bilar är ett bra antal, vi har från Finland 16 bilar i år om jag minns rätt. Lite variation vill det ju bli från år till år, är ju en rätt dyr resa och många har säkert bilen under ombyggnad inför kommande säsong.

                                Comment

                                Working...
                                X