Announcement

Collapse
No announcement yet.

Brus från originalstereon men kan ej byta den, hur blir jag av med det?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Brus från originalstereon men kan ej byta den, hur blir jag av med det?

    Hej!

    Efter att jag uppgraderat högtalarna fram så brusar det från bara diskanterna. Jag har högnivå på stereon och kan ej byta den. Gainen är satt lågt redan (runt kl 10).

    Har "löst" problemet genom ett Hertz H604 bryggkopplat (2*320w) men skulle ändå önska mer volym.

    Har:
    Renault Clio -17
    Focal 165AS kit
    GAS Beat 2*12"
    Hertz H604
    Hertz HCP 1DK

    Går detta att lösa på något sätt? Jag vet till 100% det är stereon då jag bytt allt två gånger hos ett bilstereoföretag och de har även felsökt det, hade samma problem med andra kablar och annat steg.

    Tack för svar!

  • #2
    Re: Brus från originalstereon men kan ej byta den, hur blir jag av med det?

    I min bok står det att det går att byta stereo i en Clio från 2017.

    Men det är kanske så att din bil är samma som 2018 års model?

    Har du testat att dra ut inkommande signal för att se om steget brusar?
    Så brukar jag alltid göra, även ha gain på 0 för att få en referens.

    Steg i den prisklassen är nästan aldrig tysta, ju mer man vill att det ska låta öppet och luftigt ju mer brusar dom.

    Grundbrus är ett stort problem, alla vill ha skitbra ljud men produkterna får inte kosta något.
    Det är just det som är det svåra, att bygga skottsäkert till ingen kostnad.
    sigpic

    We know the Rolex feeling, only the best are copied.

    Ljudbyggaren sedan 1998

    Importör av Mosconi, Gladen
    Se oss på Facebook för nyheter.

    Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

    Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

    International Head Judge och numera även kallad besserwisser

    Comment


    • #3
      Re: Brus från originalstereon men kan ej byta den, hur blir jag av med det?

      Originally posted by Nonne View Post
      I min bok står det att det går att byta stereo i en Clio från 2017.

      Men det är kanske så att din bil är samma som 2018 års model?

      Har du testat att dra ut inkommande signal för att se om steget brusar?
      Så brukar jag alltid göra, även ha gain på 0 för att få en referens.

      Steg i den prisklassen är nästan aldrig tysta, ju mer man vill att det ska låta öppet och luftigt ju mer brusar dom.

      Grundbrus är ett stort problem, alla vill ha skitbra ljud men produkterna får inte kosta något.
      Det är just det som är det svåra, att bygga skottsäkert till ingen kostnad.
      Det "går" att byta, men det blir högst troligast inte snyggt och kommer vilja ha GPS/dubbeldin etc. Vi har inte lyckats hitta någon som passar, förutom t ex denna https://www.seicane.com/2017-2018-re...b-tpms-s161334 som han inte rekommenderade då han trodde att ljudet skulle bli sämre av någon anledning.

      När jag hade bilen hos ljudföretaget så felsökte han till att stereon var boven. Det är precis samma brus som på mitt andra steg nämligen också.

      Jag gissar att det började brusa för att eftermarknadshögtalare är mycket känsligare än standard.

      Men kort och gott så finns det liksom ingen "quickfix" för det?

      Comment

      Working...
      X