Announcement

Collapse
No announcement yet.

"Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

    Originally posted by jonash View Post
    bah. hinner jag hinner du! duell
    Nja när har du som mål att bli färdig då? Jag får väl börja missbruka Red Bull eller ngt

    Originally posted by micke999 View Post
    vad jobbar du med?
    Jag driver eget ihop med en kompis och jobbar (minst) heltid som tekniker på olika läkemedelsföretag i Uppsala(som inhyrd) och vid sidan om det har vi en del Manskapsbodar, kontor, containers, byggstaket samt diverse byggmaskiner som vi hyr ut i Upplands-väsby och detta sköts på kvällar och helger.
    Som tur är så sköter vår revisor mkt utav pappers exercisen men det blir ändå en hel del sådant också.
    "Sound by Hewi"

    Blue eMotion by heWi

    Comment


    • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

      Jag driver eget ihop med en kompis och jobbar (minst) heltid som tekniker på olika läkemedelsföretag i Uppsala(som inhyrd) och vid sidan om det har vi en del Manskapsbodar, kontor, containers, byggstaket samt diverse byggmaskiner som vi hyr ut i Upplands-väsby och detta sköts på kvällar och helger.
      Som tur är så sköter vår revisor mkt utav pappers exercisen men det blir ändå en hel del sådant också.[/QUOTE]


      jo att ha eget är ingen barnlek blir mycke jobb då väldigt lätt
      saab 9000 pioneer-

      www.garaget.org/micke999

      Comment


      • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

        Imponerande vad arbete du lägger ner.. grymt
        TACK TILL DBAKUTEN & CARSOUND.SE
        SM 1a i SuperStreet NW 2012.
        SM 1a i BassRace 149,9dB 2013.
        SM 1a i Extreme 2013.
        SM 2a i BassRace 149,9dB 2014.
        SM 1a i Extreme 2014.
        SM 1a i BassRace 149,9 2015.
        SM 1a i Extreme 2015.
        EM 2a i BassRace 149,9 2015.
        EM 3a i Extreme 3+ 2015.

        Comment


        • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

          Hej Hewi följer ditt bygge med stor beundran, det är inget lätt jobb att hålla på med vinyl, jag har provat med blandat resultat. Men nu till min fråga, var vårat avlånga land flockar man, bor i västerås och vad kostar det att flocka ett par a stolpar. Har du någon erfarenhet av dls scandinavia 3 tums mellanregister och diskant, har nu dls up,2,5 och up 1 diskant undrar om man blir nå lyckligare av scandinavia 3 orna och diskanten, jag skulle vilja är att mellanregistret ska gå lite djupare än up2,5 orna så att jag kan delamina 6 orna lite lägre i dörrarna.

          Comment


          • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

            Hwkracing i västerås flockar ligger på brandhovda vid mormors
            saab 9000 pioneer-

            www.garaget.org/micke999

            Comment


            • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

              Originally posted by yeppe View Post
              Imponerande vad arbete du lägger ner.. grymt
              Tack!

              Originally posted by djakne View Post
              Hej Hewi följer ditt bygge med stor beundran, det är inget lätt jobb att hålla på med vinyl, jag har provat med blandat resultat. Men nu till min fråga, var vårat avlånga land flockar man, bor i västerås och vad kostar det att flocka ett par a stolpar. Har du någon erfarenhet av dls scandinavia 3 tums mellanregister och diskant, har nu dls up,2,5 och up 1 diskant undrar om man blir nå lyckligare av scandinavia 3 orna och diskanten, jag skulle vilja är att mellanregistret ska gå lite djupare än up2,5 orna så att jag kan delamina 6 orna lite lägre i dörrarna.
              Jag lämnade mina a-stolpar till PBZ i Uppsala , har för mig jag gav typ 500:- för jobbet.
              SC3 och SC1 har jag lyssnat på ett gäng ggr i andras bilar och de skulle garanterat ge dig ett ganska stort lyft(förutsatt att de monteras korrekt förstås) jämfört med UP1+2.5.
              Exakt hur lågt du skulle kunna dela SC3 vet jag ej men troligen en hel del lägre än dina UP2.5 domar skulle jag tro.
              Ett tips är att ringa PM-Shopen i Solna och snacka med Micke eller dra iväg ett PM till Puttmeister här på forumet då bägge vet vad de talar om just när det gäller dessa element
              "Sound by Hewi"

              Blue eMotion by heWi

              Comment


              • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                Originally posted by Hewi View Post
                Nja när har du som mål att bli färdig då? Jag får väl börja missbruka Red Bull eller ngt
                .
                Ja du, vi får se......det blev ju mer jobb med ditt-och-datt än jag tänkt mig....
                SM-guld 2007 och 2008.
                Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                Comment


                • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                  Originally posted by jonash View Post
                  Ja du, vi får se......det blev ju mer jobb med ditt-och-datt än jag tänkt mig....
                  Jo jag hörde det och vill säga..........Keep up the good work!
                  "Sound by Hewi"

                  Blue eMotion by heWi

                  Comment


                  • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                    Originally posted by Hewi View Post
                    Jo jag hörde det och vill säga..........Keep up the good work!
                    Tackar
                    SM-guld 2007 och 2008.
                    Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                    Comment


                    • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                      Jaha då har man suttit i garaget en hel kväll och gjort handritade och måttsatta ritningar på grejor som skall till för nya setupen under bagage golvet.
                      Så nu gäller det att få tag i ngn som(helst redan denna veckan) kan överföra dessa till ngt ritningsprogram då en del av grejorna kan jag inte tillverka själv utan görs enklast och snabbast i en cnc.

                      Jag kommer ändå att få stå i x-antal timmar och tillverka de grejorna jag själv kan ändå.

                      Racket kommer nog bli lite halvbökigt att bygga men jag brukar ju inte göra det lätt för mig .

                      Det som känns bäst är att jag äntligen har bestämt mig för hur allt skall se ut och placeras och jag tror det kommer bli bra!
                      "Sound by Hewi"

                      Blue eMotion by heWi

                      Comment


                      • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                        Originally posted by Hewi View Post
                        Jaha då har man suttit i garaget en hel kväll och gjort handritade och måttsatta ritningar på grejor som skall till för nya setupen under bagage golvet.
                        Så nu gäller det att få tag i ngn som(helst redan denna veckan) kan överföra dessa till ngt ritningsprogram då en del av grejorna kan jag inte tillverka själv utan görs enklast och snabbast i en cnc.

                        Jag kommer ändå att få stå i x-antal timmar och tillverka de grejorna jag själv kan ändå.

                        Racket kommer nog bli lite halvbökigt att bygga men jag brukar ju inte göra det lätt för mig .

                        Det som känns bäst är att jag äntligen har bestämt mig för hur allt skall se ut och placeras och jag tror det kommer bli bra!
                        Hade inte jag haft 2000 andra saker just nu att hantera hade jag kunnat hjälpa dig. Men jag hinner tyvärr inte

                        Kul att du bestämt dig, sånt är alltid skönt att ha gjort
                        SM-guld 2007 och 2008.
                        Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                        Comment


                        • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                          Spännande
                          TACK TILL DBAKUTEN & CARSOUND.SE
                          SM 1a i SuperStreet NW 2012.
                          SM 1a i BassRace 149,9dB 2013.
                          SM 1a i Extreme 2013.
                          SM 2a i BassRace 149,9dB 2014.
                          SM 1a i Extreme 2014.
                          SM 1a i BassRace 149,9 2015.
                          SM 1a i Extreme 2015.
                          EM 2a i BassRace 149,9 2015.
                          EM 3a i Extreme 3+ 2015.

                          Comment


                          • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                            Originally posted by jonash View Post
                            Hade inte jag haft 2000 andra saker just nu att hantera hade jag kunnat hjälpa dig. Men jag hinner tyvärr inte

                            Kul att du bestämt dig, sånt är alltid skönt att ha gjort
                            Jo jag vet ju det och därför tänkte jag att det inte var ngn ide att gå på dig om detta.
                            Jag har fått hjälp här på jobbet med en av ritningarna som jag tror är lite svårare att rita upp och tänkte ta hem test versionen av Ironcad Inovate ikväll och se om jag inte kan få till de andra lite enklare ritningarna själv , jag lyckades ju rita upp alla högtalar ringar själv(dock i Solidworks) men nu snackar vi helt andra former.
                            Går det åt skogen så har Kuhlin erbjudit hjälp så det löser sig nog
                            "Sound by Hewi"

                            Blue eMotion by heWi

                            Comment


                            • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                              har du bara en skiss och vet hur det ska se ut så kan jag nog hjälpa dig, jobbar med autodesk inventor dagligen så det tar nog inte många minuter att rita upp! pm om du behöver hjälp!

                              Comment


                              • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                                Originally posted by twostroke View Post
                                har du bara en skiss och vet hur det ska se ut så kan jag nog hjälpa dig, jobbar med autodesk inventor dagligen så det tar nog inte många minuter att rita upp! pm om du behöver hjälp!
                                Okey tack! Jag hör av mig om det inte löser sig
                                "Sound by Hewi"

                                Blue eMotion by heWi

                                Comment

                                Working...
                                X