Bilstereoforum - Sveriges största forum för bilstereo  

Go Back   Bilstereoforum - Sveriges största forum för bilstereo > Installation, inställningar, musik och tävlingar > Allmän diskussion och frågor

Allmän diskussion och frågor Här diskuteras allt inom bilstereo som ej passar i annan kategori.

Reply

Thread Tools
Old June 2nd, 2018, 14:30   #1
alfonsg00
Junior Member

Default Ford fiesta mk7 2011, Högtalare?

Hej!

Tänkte byta ut hötalarna i min ford fiesta 2011 mk7 till några bättre. Vet ni vilken tum på högtalarna som sitter i är? Om jag vill ha högre tum på högtalarna så verkar det finnas någon adapter? Vet ni vad som passar till denna bil?

Mvh Alfons

Last edited by alfonsg00; June 2nd, 2018 at 17:18.
alfonsg00 is offline   Reply With Quote
Old June 3rd, 2018, 16:36   #2
Nonne
Senior Member

Nonne's Avatar

Rep Power: 602 Nonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond repute
Default Re: Ford fiesta mk7 2011, Högtalare?

Quote:
Originally Posted by alfonsg00 View Post
Hej!

Tänkte byta ut hötalarna i min ford fiesta 2011 mk7 till några bättre. Vet ni vilken tum på högtalarna som sitter i är? Om jag vill ha högre tum på högtalarna så verkar det finnas någon adapter? Vet ni vad som passar till denna bil?

Mvh Alfons
Det sitter 6,5" och du får inte in 8" i dom dörrarna utan att modifiera rejält.

Jag bytte högtalare i en sådan bil i fredags, monterade en Gladen Alpha 165 för 995:-
Adapter tillkommer med 195:- per par.

#I know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Svensk distributör av Mosconi, Gladen och RS Audio, gilla oss på Facebook för att ta del av nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge
Nonne is offline   Reply With Quote
Old June 3rd, 2018, 17:34   #3
alfonsg00
Junior Member

Quote:
Originally Posted by Nonne View Post
Det sitter 6,5" och du får inte in 8" i dom dörrarna utan att modifiera rejält.

Jag bytte högtalare i en sådan bil i fredags, monterade en Gladen Alpha 165 för 995:-
Adapter tillkommer med 195:- per par.
Tack för svar!

Så 6,5" ska funka då? Verkar vara svårt att hitta Gladen Alpha 165. Hur blev ljudet? Är ny inom detta, läste någonstans att fabriksenheten/stereon klarar ge 15/20w så måste ha en förstärkare för att driva högtalare med mer watt?
alfonsg00 is offline   Reply With Quote
Old June 3rd, 2018, 18:25   #4
Nonne
Senior Member

Nonne's Avatar

Rep Power: 602 Nonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by alfonsg00 View Post
Tack för svar!

Så 6,5" ska funka då? Verkar vara svårt att hitta Gladen Alpha 165. Hur blev ljudet? Är ny inom detta, läste någonstans att fabriksenheten/stereon klarar ge 15/20w så måste ha en förstärkare för att driva högtalare med mer watt?
Det är inte svårt att hitta Gladen Alpha 165, jag går normalt sett bara ut på lagret så finns där lådvis

Denna serie är inte byggd i 1a hand för extra förstärkare, men självklart levererar den ännu bättre med extra pulver.

Jag klistrar in från messenger, kund som köpte 2 par i veckan.

Hej nu är högtalarna monterade i peugoten. Ville bara säga att jag är mycket nöjd, nu hör man skilnad om det är opera eller rock

#I know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Svensk distributör av Mosconi, Gladen och RS Audio, gilla oss på Facebook för att ta del av nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge
Nonne is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules