Announcement

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 B4 "Lite bättre än originalet"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Audi 80 B4 "Lite bättre än originalet"

    Ja men vi kör väl på, vet att jag fått "kritik", varningens tecken på installationen av brädan. Men vad har inte utmaningar varit för något..

    Lägger ut mer bilder.





    Attached Files

    Comment


    • Re: Audi 80 B4 "Lite bättre än originalet"

      Det är bra att lyssna och ta till sig av tips och kritik, det är många här som har koll på läget om man säger
      Däremot så ser det ut att rulla på bra med dem där poddarna så jag tycker du ska köra på och lyssna själv.
      Får du inte till det o h inte blir nöjd med hur det spelar så vet du ju varför och hur du kan förändra/förbättra senare...så GO GO GO
      Alpine Audison !GENESIS DLS

      http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=8797

      Comment


      • Re: Audi 80 B4 "Lite bättre än originalet"

        Originally posted by Emil.S View Post
        Kan ju likagärna så välja att rikta diskanten mot rutan oxå. Men skulle ni tycka det är vettigare att ha både diskant samt mellanregister helt plant under gallret, båda riktat rakt upp i rutan?
        Både ja och nej skulle jag säga.
        I en del bilar funkar det ypperligt medans i andra skiter det sig totalt.
        Bara att prova sig fram.
        Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
        ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

        Comment


        • Re: Audi 80 B4 "Lite bättre än originalet"

          Originally posted by Lonefox View Post
          Både ja och nej skulle jag säga.
          I en del bilar funkar det ypperligt medans i andra skiter det sig totalt.
          Bara att prova sig fram.

          Då jag helt uteslutat att bygga om några a-stolpar utan bara håller mig till instrumentbrädan så blir det svårt att försöka vinkla in några element när båda lix ska vara under samma galler. Men jag har tagit in informationen som skrivits och lägger det på minnet. Prövar nu iaf varianten jag bygger, blir det dåligt så bygger jag om igen.

          Comment


          • Re: Audi 80 B4 "Lite bättre än originalet"

            En fråga till folket, om man väljer att klä insidan där högtalarna sitter för att ev. minska tidiga reflexer. Vad ska man använda för tyg?

            Comment


            • Re: Audi 80 B4 "Lite bättre än originalet"

              Originally posted by Emil.S View Post
              Då jag helt uteslutat att bygga om några a-stolpar utan bara håller mig till instrumentbrädan så blir det svårt att försöka vinkla in några element när båda lix ska vara under samma galler. Men jag har tagit in informationen som skrivits och lägger det på minnet. Prövar nu iaf varianten jag bygger, blir det dåligt så bygger jag om igen.
              That's the spirit.

              Bygg o testa och ta lärdom
              Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
              ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

              Comment


              • Re: Audi 80 B4 "Lite bättre än originalet"

                Jag lyfter 2 frågor igen som jag ställt men inte fått någon respons på, 10L sluten låda fram eller ska man gå "all in" och bygga 20L portad? Sen för att minska reflexer på brädbyget, vad för tyg ska man välja att klä där högtalarna sitter?

                Comment


                • Re: Audi 80 B4 "Lite bättre än originalet"

                  Tog just upp ett hål för att pröva med att få dit baffeln på brädan, det ser galet stort ut just nu.. Tanken jag hade var att gjuta och få en snygg kant mot brädan, men just nu står valet i att kanske på något sätt göra en helt ny överdel? Vad tror ni?



                  Attached Files

                  Comment


                  • Re: Audi 80 B4 "Lite bättre än originalet"

                    Vem kommer ihåg en fegis? Känner att jag har tagit lite vatten över huvudet för tillfället. Men problem är till för att lösas! Vi kör en till uppdatering!




                    Attached Files

                    Comment


                    • Re: Audi 80 B4 "Lite bättre än originalet"

                      friskt vågat och kul att se att du vågar satsa, hoppas det kommer bli bra i slutändan
                      / Jimmy

                      Comment


                      • Re: Audi 80 B4 "Lite bättre än originalet"

                        En tanke som slog mig var att du kan ju kanske sätta fast en baffel på undersidan som alltid sitter fast i brädan (en vanlig platt) men att du låter den övre ( din special) baffel vara löstsgbar, du kan ju silvertejpa den baffeln så att du kan spackla upp å få det snyggt runt den fortfarande men att om inte den nuvarande funkar så kan du ju enkelt ta loss den och ersätta den med en annan baffel för 6,5tum eller valfri annan storlek...om du förstår hur jag menar
                        Alpine Audison !GENESIS DLS

                        http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=8797

                        Comment


                        • Re: Audi 80 B4 "Lite bättre än originalet"

                          Får se hur detta kommer bli. Är det någon av er där ute som använt superstretch vinyl? Och tror ni det går klä hela brädan i ett stycke?
                          Funderar i övrigt hur man ska göra en snygg skarv annars om man bara klär överdelen.






                          Attached Files

                          Comment


                          • Re: Audi 80 B4 "Lite bättre än originalet"

                            Övergår mitt förstånd hur du vågar att spackla fast ringarna utan att ha provat dem lösa i bilen först...

                            Bygglogg: SQW: TransFårrden

                            Comment


                            • Re: Audi 80 B4 "Lite bättre än originalet"

                              Originally posted by zrken View Post
                              Övergår mitt förstånd hur du vågar att spackla fast ringarna utan att ha provat dem lösa i bilen först...
                              Visst, jag borde kanske pröva dom först. Men har lite problem på vägen då, dels inga högtalarkablar/signalkablar dragna ännu, andra problemet är att mitt slutstegsrack inte är klart. Sen hur jag än skulle gjort så vill jag ha både mellanregister samt diskant under samma galler.

                              Comment


                              • Re: Audi 80 B4 "Lite bättre än originalet"

                                Känner igen den problematiken.
                                För egen del tog jag lärdom och försökte bygga klart steg rack och montera sådant före det kom sig för att mecka a-stolpar.
                                Kanske kan vara något att plocka upp för dig oxå framöver, om du gillar tanken.

                                Nu får vi hoppas att det här håller tillräckligt för att du inte ska tycka tid&jobb är kastat

                                Bygglogg: SQW: TransFårrden

                                Comment

                                Working...
                                X