Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bygga ut ljudet i Volvo V70 2011

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Bygga ut ljudet i Volvo V70 2011

    Originally posted by Nordenmark View Post
    Jag byter ner mig från Volvos Premium Sound (Alpine?) till High Performance pga att det inte går ihop budgetmässigt. Men något vill man nog göra åt ljudet.

    Får bli ett stopp hos Ljudbyggaren nästa gång jag är i trakterna
    Skriv gärna vad ni hittar på så kanske Ljudbyggaren får ytterligare en glad kund
    Volvo V70 2010 (Volvo orginal HP)
    Ctr-05 Alpine/Hertz (Mysljud) SÅLD

    Comment


    • #32
      Re: Bygga ut ljudet i Volvo V70 2011

      Tack Tonny!
      Det gör vi Daniel!
      Vis vobiscum sit!

      Comment


      • #33
        Re: Bygga ut ljudet i Volvo V70 2011

        http://www.mobridge.us/products/da3-dsp-professional

        Comment


        • #34
          Re: Bygga ut ljudet i Volvo V70 2011

          Får kika närmare på den. Får leta upp någon som säljer mObridge nu!

          EDIT: "This product is available now from mObridge and has a suggested Retail price of US$749." Som hittat nu när dollarn ligger skyhögt =/
          Last edited by Daniel J; March 31, 2015, 06:23.
          Volvo V70 2010 (Volvo orginal HP)
          Ctr-05 Alpine/Hertz (Mysljud) SÅLD

          Comment


          • #35
            Re: Bygga ut ljudet i Volvo V70 2011

            Originally posted by Daniel J View Post
            Får kika närmare på den. Får leta upp någon som säljer mObridge nu!

            EDIT: "This product is available now from mObridge and has a suggested Retail price of US$749." Som hittat nu när dollarn ligger skyhögt =/
            Jag köpte min från den Tyska importören då den är svår att få tag på.

            Företaget i Danmark som har agenturen på Mobridge kan få behålla sina produkter, sämre bemötande har jag sällan skådat
            sigpic

            We know the Rolex feeling, only the best are copied.

            Ljudbyggaren sedan 1998

            Importör av Mosconi, Gladen
            Se oss på Facebook för nyheter.

            Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

            Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

            International Head Judge och numera även kallad besserwisser

            Comment


            • #36
              Re: Bygga ut ljudet i Volvo V70 2011

              Hittade en svensk butik som säljer DA1 och DA2, kanske kan de få tag i DA3 också. Den ser onekligen intressant ut om än kanske onödigt dyr.

              http://www.caraudiocenter.se/shop/lj...bilen/mobridge

              Comment


              • #37
                Re: Bygga ut ljudet i Volvo V70 2011

                AI-Group verkar ha dem i sitt sortiment så det borde gå att lösa via någon av deras återförsäljare med lite tur.
                Volvo V70 2010 (Volvo orginal HP)
                Ctr-05 Alpine/Hertz (Mysljud) SÅLD

                Comment


                • #38
                  Re: Bygga ut ljudet i Volvo V70 2011

                  Nästan orimligt dyr dock. Någon som provat hög-till-lågnivå adaptern som kommer med PXA-H800? Är den lika bra som Mosconis? Det är ungefär samma pengar för H800 som DA3 och då känns H800 betydligt mer beprövad.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Bygga ut ljudet i Volvo V70 2011

                    Jag har även tittat på DA1 då den har optisk utgång och det faktum att jag har en BitOne liggande som har optisk ingång. Men det är fortfarande en prislapp som inte får mig att flippa ur av glädje.

                    Jag var inne på hög till lågnivå men släppte det efter att i princip bara läst om brusnivåer och problem med steg som inte startar och processorer som brinner upp.
                    Volvo V70 2010 (Volvo orginal HP)
                    Ctr-05 Alpine/Hertz (Mysljud) SÅLD

                    Comment


                    • #40
                      Re: Bygga ut ljudet i Volvo V70 2011

                      Originally posted by Daniel J View Post
                      Jag var inne på hög till lågnivå men släppte det efter att i princip bara läst om brusnivåer och problem med steg som inte startar och processorer som brinner upp.
                      Ett litet grundkurs kan förekomma, men rätt inställt så är det försummbart.

                      Att stegen inte startar borde vara felkoppling, menar du Volvos originalförstärkaren så finns det en lösning på det problemet.

                      Om någon eldat en DSP har montören kopplat galet, om det nu inte bara var en defekt komponent i boxen.

                      Nu kan jag iofs inte alla boxar som poppat upp som svampar, men kör man på säkra kort med en beprövad DSP och ett företag i ryggen som har erfarenhet av sina produkter ..... då ska man definitivt lyckas med en så här enkel procedur
                      sigpic

                      We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                      Ljudbyggaren sedan 1998

                      Importör av Mosconi, Gladen
                      Se oss på Facebook för nyheter.

                      Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                      Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                      International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                      Comment


                      • #41
                        Re: Bygga ut ljudet i Volvo V70 2011

                        Har kört hög-låg med Mosconi 4to6 och HLA-SUM. Funkar riktigt bra i båda falllen, visst finns det brus, men har inte kunnat avgöra om det kommer från HU, originalsteg eller adapter.

                        Har även i någon svag stund provat billigare hög-låg adapter men anser det preskriberat nu. Lät crap, sämre än orignal, trodde steget var kass.

                        Comment

                        Working...
                        X