Announcement

Collapse
No announcement yet.

Raggarplanka samt dubbla 12 or i v70 fas 2 -09

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Raggarplanka samt dubbla 12 or i v70 fas 2 -09

    Hej jag är väldigt ny till detta med bil ljud och skulle behöva hjälp med hur jag skall koppla ljudet jag köpt.
    Min fråga hur jag skall koppla 2st slutsteg: 1st 600w rms monoblock från gas som skall driva 2st gas pro 12tum basar.
    Sedan har jag även ett till slutsteg som är fyrkanaligt med 80w som också är i från gas det heter 80.4 eller ngt liknande.
    Alla grejorna är ny inköpta och fungerar då jag har kopplat in det med farshan för o se ifall det spelar.

    80.4 steget driver 2st disakter från gas och 4st midar ifrån gas.

    Mitt problem är att när jag kopplat in allting och slår på tändningen så spelar bara midarna och diskanterna men baslådan får ström men ger dock ingen effekt, man ser också att det spalar men att den inte får tillräckligt med kräm vad detta beror på tror jag kan vara att jag splittat rca kabeln med 4 st Y splitar för att kunna få tillräckligt med ingångar till stegen (altså 6st ingångar). All hjälp är jätte uppskattad för mer info om hur allt är kopplat osv skriv bara. Kan även skicka bilder på det om det hjälper. Mvh Lucas

    länk till grejorna jag har Midar,Diskanter samt slutsteg: https://www.brl.se/sv/artiklar/4-pac...-beat-804.html

    Steg till baslådan :https://www.brl.se/sv/artiklar/gas-pro-6001.html

    baslådan är en äldre variant av pro 12 tums sade killen på BRL skall lämna ungefär 1000w rms 500 ST TROR DE ÄR DESSA:GAS PRO 12D2 :https://www.brl.se/sv/artiklar/gas-alpha-pro-12d2.html

  • #2
    Re: Raggarplanka samt dubbla 12 or i v70 fas 2 -09

    Hej
    Det är dubbla talspolar på basarna. Hur har du kopplat dem?
    Mät gärna Ohm med multimeter på terminalerna. I värsta fall så kör du i 0,5 Ohm nu och du riskerar att bränna grejerna.
    Basslutsteget är även i det klenaste laget. Lite beroende hur du kopplar så får du ut ca 350-400W med PRO600. Du borde åtminstone gå upp på PRO 1000.
    Octan
    Hellboy Beetle MKIII Mosconi, Bewith, Gladen, Hybrid
    Hellboy Beetle MKII: Gladen Powered by Mosconi

    OctanAudio
    Gilla På Facebook Uppdaterar där när nya inlägg ligger uppe.
    Fegens Vandrarhem

    Bilstereoblog
    Team Ljudbyggaren

    Comment


    • #3
      Re: Raggarplanka samt dubbla 12 or i v70 fas 2 -09

      Det absolut bästa är att du åker till butiken, då kan dom kolla fysiskt så du inte kopplat fel med utebliven garanti som följd.
      sigpic

      We know the Rolex feeling, only the best are copied.

      Ljudbyggaren sedan 1998

      Importör av Mosconi, Gladen
      Se oss på Facebook för nyheter.

      Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

      Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

      International Head Judge och numera även kallad besserwisser

      Comment


      • #4
        Re: Raggarplanka samt dubbla 12 or i v70 fas 2 -09

        Tack så mycket för svaret har mätt med multimeter och får ut 2ohm vid baslådans terminaler, men baslådan vet jag fungerar eftersom när jag rycker ut rca kablarna till 4 kanaliga steget spelar basarna bra och det har varit inkopplat sedan tidigare och fungerat bra, vet dock att som du säger steget är väldigt för klent. tror problemet är typ att plankan får all signal eller ngt liknande eftersom rca signalen verkar endast gå till plankan när det är kopplat till bådda stegen.

        Får även ut 4 ohm vid terminalerna på plankan med midarna så det bör ej vara fel kopplad eftersom det är 8 ohms midar som är parallelkopplade.

        Comment


        • #5
          Re: Raggarplanka samt dubbla 12 or i v70 fas 2 -09

          Har du sett en här?
          https://www.brl.se/bilder/artiklar/p...OPPLINGGS1.pdf
          Vis vobiscum sit!

          Comment

          Working...
          X