Announcement

Collapse
No announcement yet.

Slimmade högtalare

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Slimmade högtalare

    Tänkte höra om nån har nå tips på slimmade 6.5" kit som låter bra, vill att det ska kunna spela riktigt högt med bra bas, Har nu Dls Rm6.2 men tror inte jag har orken o bygga om dörrsidorna i min volvo v70. Har haft svårt o hitta nått på internet, bara sett DD´s flat kit för 1190:-, men frågan är hur bra så billiga högtalare låter, iof är inte rm6 orna nå dyra heller, men låter i mitt tycke väldigt bra. Lär få tag på nå högtalare snart då orginal ljudet låter skit!
    Högtalarna ska drivas av ett Dls A4.

  • #2
    Re: Slimmade högtalare

    Det enda slim-kit jag har haft var Emphaser ECP26NEO-XT4 och det kan jag varmt rekomendera , ett kitt som trivs allderles utmärkt när volymen är högt hissad och presterar inte bara midbas utan går även på djupet.
    Stabilt montage och ordentligt med dämpning är ett måste om man inte vill lyssna på skallrande dörrar.
    Prisvärda tycker jag!
    "Sound by Hewi"

    Blue eMotion by heWi

    Comment


    • #3
      Re: Slimmade högtalare

      vilken årsmod av v70 har du?
      De finns bara ett sätt å göra saker å ting på, och de är rätt sätt, vad som däremot är rätt finns de många åsikter om........

      Comment


      • #4
        Re: Slimmade högtalare

        Jag har en v70n 02a å ja har u-dimension element-kit fram.. dom sitter i 22mm baffel som är skruvad i plåten å de funkar klockrent .. Dom har ett djup på 63mm .....

        Comment


        • #5
          Re: Slimmade högtalare

          det är en 98:a

          Comment


          • #6
            Re: Slimmade högtalare

            om du sågar bort plåten bakom magneten i dörren så får du i 65-70mm djupa element,

            Comment


            • #7
              Re: Slimmade högtalare

              Har beställt ett Amega q-comp60 (gula korgen) på annons av Diq, alltid varit sugen o testa då folk säger att det låter så bra.

              Comment

              Working...
              X