Announcement

Collapse
No announcement yet.

Koppla in 6x9or

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Koppla in 6x9or

    Hej jag har 2st 5,25or som jag har kopplat in i stereon samt 2st 6,9or i hatthyllan.
    har kört med bas och slutsteg för bara basen men vill nu koppla in 6,9orna i slutsteget för lite extra kräm.
    Slutsteget är 4 kanal x60 (har bifogat bild på det)
    Tänkte höra hur man kopplar in det isåfall, jag vet att man kan brygga men vet ej om man brygger ifrån vänster till höger eller ovan till neder?
    Samt hur kopplar jag in 6,9orna till slutsteget?
    Är det jord till jord och plus till plus eller är det högtalare utgångarna på slutsteget som gäller?
    Är väldigt ny på detta som ni märker men de är gött och försöka själv och lära sig lite, hare gött!
    Attached Files

  • #2
    Re: Koppla in 6x9or

    Det står BRIDGED på de yttersta terminalerna, så man kan gissa att de är de rätta för bryggning.
    Sätt högtalarna på en rad och basen på den andra raden, med tåtarna endast till de yttersta terminalerna.
    Jonas, Umeå

    Audi A4 Avant Quattro 1.8T B7 ProSport ProLine S-line silvermetallic
    Pioneer SPH-DA120, Gladen Audio, RC90c2, RC600c1, 165RS, RS10

    Comment


    • #3
      Re: Koppla in 6x9or

      Originally posted by tvett View Post
      Det står BRIDGED på de yttersta terminalerna, så man kan gissa att de är de rätta för bryggning.
      Sätt högtalarna på en rad och basen på den andra raden, med tåtarna endast till de yttersta terminalerna.
      Okej tack!
      Följdfråga : De går ju två kablar ifrån varje högtalare, antar att det är jord och plus. Dom ska väl inte kopplas in på samma utgång ifrån slutsteget eller har jag fel här? Ursäkta för dumma frågor men väldigt ny.

      Comment


      • #4
        Re: Koppla in 6x9or

        Högtalarna har + och -. De ska kopplas till de vänstra terminalerna.
        De ska inte ha något att göra med stegets jord och 12V på höger sida.

        Bas+ TOM TOM Bas-
        Vä+ Vä- Hö+ Hö -

        Hur får du signal till steget? Har du dubbla kablar från huvudenheten, ett stereopar för Rear och ett för Sub?
        Jonas, Umeå

        Audi A4 Avant Quattro 1.8T B7 ProSport ProLine S-line silvermetallic
        Pioneer SPH-DA120, Gladen Audio, RC90c2, RC600c1, 165RS, RS10

        Comment


        • #5
          Re: Koppla in 6x9or

          Originally posted by tvett View Post
          Högtalarna har + och -. De ska kopplas till de vänstra terminalerna.
          De ska inte ha något att göra med stegets jord och 12V på höger sida.

          Bas+ TOM TOM Bas-
          Vä+ Vä- Hö+ Hö -

          Hur får du signal till steget? Har du dubbla kablar från huvudenheten, ett stereopar för Rear och ett för Sub?
          Tack så mkt det klarjorde väldigt mkt.
          Kör med ett par lågnivå-kablar med rem ifrån stereon till slutsteg med avkoppling imellan för bas (bild)
          Dubbla kablar?
          Tidigare kopplat: all högtalare har en egen kabeldragning ja men fram och fram sitter ihop tex.
          5,25or fram dragit till stereon,
          6,9or i hatthyllan draget till stereon.
          Lågnivå och rem till slutsteg och ifrån slutsteg till bas.

          Men ska nog klura ut det nu, synd att kopplingarna vid basen gick sönder vid utmontering så blir och beställa en ny sådan.
          Tack så mkt!
          Attached Files

          Comment

          Working...
          X