Announcement

Collapse
No announcement yet.

Error in autoiris epson EMP-TW700

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Error in autoiris epson EMP-TW700

    Tänkte höra vad man kan göra själv eller vart man annars kan skicka sin projektor för att få den reparerad.
    Prata med nån sur tant på Epson här på morgonen och fick reda på att dom skicka sina grejer till england till Equinox och att hon annars inte visste nån i sverige som serva eller kunde laga dom.

    Det som händer när jag vill starta upp den är att den "tickar" ett par ggr som att irisen ska röra på sig men sitter fast och av den anledningen tickar. Detta upprepar sig ett par ggr innan det kommer upp en blå skärm meden gul ruta där det står Error in autoiris. Och att man ska kontakta en repratör.

    Jag tycker att det borde finnas nån i vårat land med som vet vad den sysslar med och som kan få fart på den igen.

    Och hur mkt kan det röra sig om att få den ordnad?

    /Sebbe
    OTURSFÖRFÖLJD!!!
    Bara att bryta ihop och komma igen.

  • #2
    Re: Error in autoiris epson EMP-TW700

    Originally posted by ABZD View Post
    Tänkte höra vad man kan göra själv eller vart man annars kan skicka sin projektor för att få den reparerad.
    Prata med nån sur tant på Epson här på morgonen och fick reda på att dom skicka sina grejer till england till Equinox och att hon annars inte visste nån i sverige som serva eller kunde laga dom.

    Det som händer när jag vill starta upp den är att den "tickar" ett par ggr som att irisen ska röra på sig men sitter fast och av den anledningen tickar. Detta upprepar sig ett par ggr innan det kommer upp en blå skärm meden gul ruta där det står Error in autoiris. Och att man ska kontakta en repratör.

    Jag tycker att det borde finnas nån i vårat land med som vet vad den sysslar med och som kan få fart på den igen.

    Och hur mkt kan det röra sig om att få den ordnad?

    /Sebbe
    Har du inte garanti kvar på den?
    Hör isf av dig till stället du handlade den på, alt ring Epson igen så du får ett ärende nr utav dom. DHL kommer hämta upp projektorn på plats hos dig.

    Epson skickar sina burkar till England, min gamla TW700 har vart där ett par vändor och det slutade med att jag fick mig en TW3200 istället

    Att tänka på är att du antagligen inte kommer få tillbaka ditt exemplar, utan en utbytesenhet som är inlämnad i ett tidigare ärende, det är inget dom brukar informera om så noga

    Comment


    • #3
      Re: Error in autoiris epson EMP-TW700

      Jag har ingen garanti vad jag vet då jag köpt den begagnad via blocket.
      Men jag har gått och funderat lite på vad som kan vara fel och kommit fram till att Autoirisen kan ha fastnat av nån anledning. nu har burken stått öppen nån vecka utan att jag vart motiverad till att gjort ngt. Ska se om jag tar mig en stund med den i kväll.
      annars får det nog bli en Full HD lite senare efter sommaren.
      OTURSFÖRFÖLJD!!!
      Bara att bryta ihop och komma igen.

      Comment


      • #4
        Re: Error in autoiris epson EMP-TW700

        Originally posted by ABZD View Post
        Jag har ingen garanti vad jag vet då jag köpt den begagnad via blocket.
        Men jag har gått och funderat lite på vad som kan vara fel och kommit fram till att Autoirisen kan ha fastnat av nån anledning. nu har burken stått öppen nån vecka utan att jag vart motiverad till att gjort ngt. Ska se om jag tar mig en stund med den i kväll.
        annars får det nog bli en Full HD lite senare efter sommaren.
        3års reklamationsrätt om jag inte missminner mig, håller tummarna för att det är mindre än så för dig.

        Comment


        • #5
          Re: Error in autoiris epson EMP-TW700

          Kan dom se på epson när den såldes till kund eller är lär man höra med föregående ägare om det?
          OTURSFÖRFÖLJD!!!
          Bara att bryta ihop och komma igen.

          Comment


          • #6
            Re: Error in autoiris epson EMP-TW700

            Originally posted by ABZD View Post
            Kan dom se på epson när den såldes till kund eller är lär man höra med föregående ägare om det?
            Tror inte Epson kan se när just din enhet är såld, men kan ju vara värt att kolla upp om du inte får tag på tidigare ägare som kan ge dig kvittot.

            Comment

            Working...
            X