Bilstereoforum - Sveriges största forum för bilstereo  

Go Back   Bilstereoforum - Sveriges största forum för bilstereo > Information och Nyheter > Bilder och media

Bilder och media Länkar till bilder, tidningsreportage, tv/radio-inslag mm.

Reply

Thread Tools
Old March 14th, 2013, 18:46   #1
HiFonics addict
Junior Member

HiFonics addict's Avatar

Default Old school install thread -DIYMA thread

Hent popcorn og cola.

http://www.diymobileaudio.com/forum/...-thread-3.html
Old March 15th, 2013, 05:22   #2
DD-rexen
Senior Member

Default Re: Old school install thread -DIYMA thread

Kul o se,, det var roligare byggen förr...
DD-rexen is offline   Reply With Quote
Old April 5th, 2013, 18:17   #3
hasse the man
Senior Member

hasse the man's Avatar

klart mycket roligare då va det inte så mkt jätteextrem finnish som nu så denna tiden

saknas verkligen för det ska ju vara kul att skapa ngt eller ???
hasse the man is offline   Reply With Quote
Old April 6th, 2013, 11:17   #4
zrken
Senior Member

zrken's Avatar

Rep Power: 346 zrken has a brilliant futurezrken has a brilliant futurezrken has a brilliant futurezrken has a brilliant futurezrken has a brilliant futurezrken has a brilliant futurezrken has a brilliant futurezrken has a brilliant futurezrken has a brilliant futurezrken has a brilliant futurezrken has a brilliant future

Tyckte det vart rätt tokigt mkt snygga installs där.. Men helt klart mer kantigt, och mindre glasfiber. ...å andra sidan tillhör jag de msom tycker det slagit över påtok för långt med alla dessa inmonterade rymdskepp som syns i mängder av showcars idag.

Bygglogg: SQW: TransFårrden
zrken is offline   Reply With Quote
Old April 7th, 2013, 09:18   #5
Tim
Senior Member

Tim's Avatar

Mycket snyggare stil på 90-talet tycker jag! Börjar bli uttjatat med att spänna tyg och flasfibra det nu tycker jag. Fyndigt första gångerna man såg det men nu gör ju var och varannan det.
Jag gillar det stilrent
Slutsteg: DLS Ultimate A3, DLS Ultimate A6, DLS Ultimate TA2, 2x Mosconi AS300.2

Till salu: DLS Nordica 6.2 & DLS Ultimate A6
Tim is offline   Reply With Quote
Old April 7th, 2013, 10:44   #6
hasse the man
Senior Member

hasse the man's Avatar

ja Tim du har så rätt det va inte så mkt tävlan med en massa regler, som gör att man måste ha en massa pengar.. och en massa extrem kunskap ..vet detta då jag hadde butik..under80-90talet i GBG..

på denna tiden det va bygg med det du har testa och ha roligt..

i dag är det inte så UTAN om du ska ha en minsta chans måste du nästan ha en ingenjörsutbilning i ryggen ..

sett en hel del trevliga byggen även på denna sidan 2000 talet men det är så superduper seriöst måste va perfekt annars kan jag ju inte va med och tävla det symtomet är lite synd...

ngt jag funderat på är att just gå motsatta vägen .. och testa gränsen låt säga köpa lite kina prylar.. el liknande bygga efter ens egna huvud. och se hur bra el dåligt det låter

varför köpa det dyraste för att hamna på pallplats ??? för tråkigt nog lite åt det hållet ser jag att det går .. jag menar ett steg från låt såga jula för att ta ett exempel inte jätte effekt men hyffsat lagom låt säga 2x40w och sen då koaxialer från exvis klas ohlsson.. varför är det inte ngn som försöker bygga med dessa prylar .. pga stämpeln att det är sämre prylar .. med då är frågan vart sätter ,man ribban ??? i dag den e ju hur hög som helst därför tycker jag man borde införa en klass outlet buyied parts.. vore kul se hur bra man skulle kunna få till ljudet då... detta va bara en tanke från min sida ... vad tycker ni andra för saken är att det är inte billigt att va med och få till bra ljud för en vettig peng

detta är bara en tanke från min sida haft denna fundering länge för på 90talet gick det att få till hyffsat bra ljud med enkla medel varför går det inte i dag ???
ngn som kan svara vore jag glad OCH !!!!! vill påtala inte ngt påhopp på ngn utan en ren tanke från min sida för tror att fler ev haft denna tanken ...
hasse the man is offline   Reply With Quote
Old May 11th, 2013, 08:49   #7
huSSe
Senior Member

huSSe's Avatar

old schOOl är tingen!
huSSe is offline   Reply With Quote
Old May 11th, 2013, 09:46   #8
Kofoten
Senior Member

Kofoten's Avatar

Rep Power: 276 Kofoten is a glorious beacon of lightKofoten is a glorious beacon of lightKofoten is a glorious beacon of lightKofoten is a glorious beacon of lightKofoten is a glorious beacon of lightKofoten is a glorious beacon of light
Send a message via ICQ to Kofoten Send a message via MSN to Kofoten

Tycker nog allt att det ser rätt bra ut nu för tiden också

LjudiBil.Com
Kofoten is offline   Reply With Quote
Old May 11th, 2013, 12:20   #9
octan
Senior Member

octan's Avatar

Rep Power: 342 octan has a brilliant futureoctan has a brilliant futureoctan has a brilliant futureoctan has a brilliant futureoctan has a brilliant futureoctan has a brilliant futureoctan has a brilliant futureoctan has a brilliant futureoctan has a brilliant futureoctan has a brilliant futureoctan has a brilliant future

Quote:
Originally Posted by hasse the man View Post
Massa text
Det spelar roll vilken klass du ska tävla i. Det har bevisats flera gånger att bilar med billigare utrustning har hängt med eller besegrat långt dyrare bilar. Kom t.ex. 2a i Mariestad förra året med högtalare för 2800:-

Skogis OEM Audi är en av de mest välljudande i Sverige och den har prismässigt överkomlig utrustning.

Vad gäller installationen så har du delvis rätt. Men åter igen beror det på vilken klass man lägger sig i. Man behöver inte lägga sig i samma klass som Hewi och Bröderna Johannesson med mera. Då behöver man ruggig koll på regler, god hantverkskännedom och ha tillgång till avancerade maskiner eller vänner som har det.

Man behöver en ok dsp och lite koll på läget. Så krävs det ingen förmögenhet eller ingengörsexamen att tävla och vinna i t.ex. i Rookie.

Jag gillar med Old School. Mcintosh har alltid varit min favorit, men jag dreglade mycket över Phoenix Gold stegen som fanns i början på 90 talet.
Men deras billigaste steg kostade en halv månadslön har jag för mig, så de fick förbli en dröm.

www.octanaudio.se
Gilla På Facebook Uppdaterar där när nya inlägg ligger uppe.
Fegens Vandrarhem

XTZ
Team Ljudbyggaren
BMWljud
octan is offline   Reply With Quote
Old May 12th, 2013, 11:05   #10
jonash
Senior Member

jonash's Avatar

Rep Power: 465 jonash has much to be proud ofjonash has much to be proud ofjonash has much to be proud ofjonash has much to be proud ofjonash has much to be proud ofjonash has much to be proud ofjonash has much to be proud ofjonash has much to be proud ofjonash has much to be proud ofjonash has much to be proud of

Till Hasse:

Det är väl bara att testa?! Det finns ingen som dömer med ögonen, dvs sätt in vilka prylar du vill och försök ställa ljudet.

JAG tror personligen att kunskapsnivån idag är så extremt mycket högre än på 90talet. Då på den tiden kunde du om du var en jäkel på att lyssna och ställa komma undan med billigare grejer.

Idag, så om alla är "lika bra" att få till ljudet så kommer självklart den som har bäst prylar till syven och sist komma längst.

Lite som att det spelar ingen roll om du sätter Kimi Räikkönen i en Ford Fiesta mot Tony Rickardsson i en F1 bil, Rickardsson vinner!

Det heter utveckling, och tillbaks till 90talet hoppas jag innerligen vi aldrig kommer igen, för då lät 1 av 5 bilar bra, och ingen lika bra som de bästa idag....

//Jonas
Reply

Thread Tools

Posting Rules